Na pierwszy ogień pójdzie toyota yaris hybrid 100. Pod maską znajdziemy tu dwa silniki: benzynowy 1,5 litra 75 KM przy 4800 obr./min oraz elektryczny 61 KM od 6000 obr./min. Przez różne zakresy optymalnych obrotów silniki mają w sumie 100 KM. Dla porównania klasyczna jednostka benzynowa 1.33 DUAL VVT-i ma 99 KM przy 6000 obr./min. Producent przekonuje, że ta pierwsza - benzynowy silnik w cyklu mieszanym ma spalić 6,2 l, a hybrydowa jednostka o połowę mniej. Specjaliści utrzymują, że te auta świetnie sprawdzają się w korkach. Przed nami piątkowe popołudniowe korki, sprawdzimy jaki uda się nam uzyskać wynik i napiszemy, czy jest podobny do tego, który podał producent.
Jeżeli macie pomysły na test hybrydowej toyoty, wpisujcie je w komentarzach. Najciekawsze i w granicach rozsądku postaramy się zrealizować.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?