Wzór na konkurencję, czyli design przyciąga klientów

    Wzór na konkurencję, czyli design przyciąga klientów

    Materiał informacyjny

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wzór na konkurencję, czyli design przyciąga klientów
    1/2
    przejdź do galerii
    Oryginalny wzór produktów nie tylko ułatwia sprzedaż, ale też wyróżnia firmę producenta. Doświadczenia w Unii Europejskiej pokazują, że najdynamiczniej rozwijają się obecnie tzw. przemysły kreatywne. To aspekt szczególnie ważny dla małych i średnich firm. Potwierdza to m.in. praktyka finansowania inwestycji we wzornictwo ze środków europejskich w minionych latach. Obecnie zaś dofinansowanie na ten cel mikro-, małe i średnie firmy mogą uzyskać w wielu programach. Te z Polski Wschodniej mają szansę dostać je w ramach działania 1.4 Programu Polska Wschodnia „Wzór na konkurencję”, gdzie wsparcie udzielane jest dwuetapowo:

    Etap I: firmy mogą się starać o dotację (o maksymalnej wartości 100 tys. zł) na przeprowadzenie z pomocą ekspertów audytu wzorniczego i opracowanie na jego podstawie strategii co do dalszych działań w firmie.

    Etap II: przedsiębiorstwa z gotową strategią wzorniczą (opracowaną w I etapie) mogą aplikować o dotację (do 3 mln zł) na wdrożenie zaplanowanych działań.

    W czwartym kwartale 2015 r. przeprowadzono pierwszy konkurs dotyczący pierwszego etapu wsparcia przewidzianego w działaniu „Wzór na konkurencję”. 214 złożonych wniosków najlepiej dowodzi jego atrakcyjności.
    Następny konkurs dotyczący tego etapu zostanie ogłoszony we wrześniu, a nabór wniosków o dofinansowanie odbędzie się w lipcu – październiku br.

    Jeśli chodzi zaś o drugi etap wsparcia, wnioski będzie można składać od 30 maja 2016 r. do 28 kwietnia 2017 r. Dzięki zrealizowanym projektom firmy wzmocnią swoją inno¬wa¬cyjność i konkurencyjność. Wzrośnie także ich potencjał do wprowadzania na rynek kolejnych innowacji, w tym wykorzystujących wzornictwo przemysłowe.

    Więcej o działaniu:
    popw.parp.gov.pl

    Więcej o funduszach:
    www.funduszeeuropejskie.gov.pl
    Główny Punkt Informacyjny: Szczecin – tel. 800 34 55 34,
    e-mail: gpi@wzp.pl

    Dobry wzór czyni firmę rozpoznawalną

    Maciej Kowalski,
    właściciel i dyrektor wykonawczy firmy SZTK TAPS – MACIEJ KOWALSKI:
    Dobry – w rozumieniu: atrakcyjny, wyróżniający się – design staje się coraz istotniejszym kryterium wyboru produktu przez klienta. I nie chodzi tutaj o proste przełożenie „ładny wzór” to „łatwiej się sprzedaje”. Design wyrobów, które projektuje i produkuje firma TAPS, pozwala na wyróżnianie się naszych foteli. Jesteśmy firmą średniej wielkości i dobrym przykładem, że zainwestowanie w poprawę wzornictwa może być pierwszym krokiem ku inno¬wa¬cyjności. Z perspektywy kilku ostatnich lat wiem, że podjąłem właściwe decyzje dotyczące inwestycji w tym obszarze. Wykorzystujemy potencjał własny TAPS, zapraszając wielu designerów zewnętrznych do współpracy w różnych projektach. Przed¬stawiane koncepcje designu muszą zostać zasilone naszym doświadczeniem i_dostępnym know-how. Procesy projektowania, testowania, produkcji wykorzystują, oprócz środków własnych, środki zewnętrzne, np. unijne. Środki te pozwoliły także rozwinąć kluczowe, z punktu prowadzenia badań i analiz technologii i materiałów, działy firmy, jak: laboratorium pomiarowo-badawcze oraz dział projektowo-konstrukcyjny. Nowe, autorskie rozwiązania wykorzystywane są w podstawowej działalności mojej firmy.

    Firma TAPS zrealizowała z_sukcesem, z udziałem Funduszy Europejskich, projekt pod nazwą: „FOTEKO – lekki i_ekologiczny fotel do pociągów – opracowanie i wdrożenie do produkcji”.



    Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej


    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama