Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Euro szansą dla przedsiębiorców

Marta Gołębiowska
Dzięki dotacjom Łukasz Tofliński serwuje herbatę w Czajowni
Dzięki dotacjom Łukasz Tofliński serwuje herbatę w Czajowni Piotr Warczak
Zbliżające się Euro 2012 to szansa na rozwój nie tylko dla miasta, ale też dla przedsiębiorców. Pieniądze na rozkręcenie interesu płyną m.in. z Unii. Jeden z takich projektów to Euro-przedsiębiorca 45+.

W trzech edycjach dofinansowanie dostanie w sumie 60 wrocławian, którzy ukończyli 45. rok życia, nie są zarejestrowani jako bezrobotni i nie prowadzili żadnej firmy w ciągu ostatniego roku. Ich działalność gospodarcza ma wspierać przygotowania Wrocławia i Dolnego Śląska do Euro 2012.

W sierpniu wsparcie dostało już 16 osób, niektóre z nich nawet 30 tys. zł. Dzięki temu od września ruszy w mieście zakład krawiecki, trzy firmy oferujące usługi budowlane, biuro projektowe, dwa zakłady fotograficzne, sklep dekarski, salon masażu, turystyczny portal internetowy, biuro księgowo-finansowe, agencja reklamowa, zakład zegarmistrzowski, dwa biura nieruchomości, hostel oraz zajęcia rekreacyjne dla dzieci i kobiet. Na starcie wszystkie te firmy są jednoosobowe.

Dorota Górczyk za kilka tygodni uruchomi program zajęć rekreacyjnych. W salach gimnastycznych zaoferuje fitness dla kobiet po 35. roku życia, przygotowanie dzieci do towarzyszenia piłkarzom podczas inauguracji mistrzostw, szkolenia dziewczynek na cheerleaderki oraz warsztaty relaksacyjne dla zestresowanych.

- Wrocławianek w średnim wieku, którym nie odpowiada atmosfera w klubach fitness, jest sporo. Moje zajęcia będą dopasowane do ich potrzeb, każda z nich będzie traktowana indywidualnie - zapewnia pani Dorota. Z zawodu jest nauczycielką, dlatego zdecydowała się wynajmować sale szkół podstawowych przy ul. Blacharskiej, Sarbinowskiej i prawdopodobnie także przy Kręcickiej.

Małgorzata Stawicka lada dzień otworzy agencję reklamową Atsog przy ul. Poziomkowej w Żernikach Wrocławskich. Pracowała wiele lat w tej branży, ma też odpowiednie wykształcenie. - Chcę pokazać małym firmom, że artykuły reklamowe dla nich wcale nie muszą być drogie - zapowiada pani Małgorzata.

Już prawie rok przy ul. Białoskórniczej działa Czajownia, czyli herbaciarnia. W sierpniu przyjmuje klientów także w ogrodzie. Jej szefowa, Monika Hibner, mówi, że warto było starać się o unijne dotacje.
- Mamy ofertę dla tych kibiców i turystów, którzy po meczach nie piją alkoholu i wolą spokojniejszą atmosferę niż tę panującą w pubach - wyjaśnia Monika Hibner.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska