Egzamin gimnazjalny to wstęp do wymarzonego liceum. Napisanie na wysokim poziomie testu praktycznie gwarantuje dostanie się do dobrej szkoły średniej.
W 2018 r. do egzaminu gimnazjalnego zostało zgłoszonych ponad 349 000 uczniów z prawie 7 100 szkół, którzy rozwiążą zadania w ponad 2 mln arkuszy. Na początek język polski - znajomość lektur, wypracowanie, praca z tekstem. Po krókiej przerwie historiia i wos - czyli znajomość dat, wydarzeń historycznych oraz podstawowych informacji o działalności państwa.
Prace gimnazjalistów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów, a wyniki przysłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ogólnopolskie wyniki egzaminu gimnazjalnego będą ogłoszone 15 czerwca. Tego samego dnia swoje wyniki poznają uczniowie, natomiast zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego uczniowie otrzymają w dniu zakończenia roku szkolnego wraz ze świadectwem szkolnym (22 czerwca).
W czwartek gimnazjaliści zmierzą się z matematyką, a w piątek z językiem obcym.
Na egzaminie nie można korzystać ze słowników. Nie wolno także przynosić i używać żadnych urządzeń telekomunikacyjnych.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 - JĘZYK POLSKI - PYTANIA I ODPOWIEDZI
TUTAJ po egzaminie gimnazjalnym pojawią się pytania i odpowiedzi do arkusza z języka polskiego. Egzamin z języka polskiego trwa 90 minut. Rok temu uczniowie zmagali się z zadaniami nawiązującymi do fragmentów tekstu Jana Tomkowskiego "Bestsellery i arcydzieła", A. C. Doyle'a "Pies Baskerville’ów", Ewy Kołodziejek "Festiwal radosnych zakupów – moda kulturowa na tle współczesnych zmian kulturowych" i fraszki "O miłości" Jana Kochanowskiego.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 - HISTORIA, WOS - PYTANIA I ODPOWIEDZI
Na egzaminie gimnazjalnym pojawiły się teksty źródłowe nawiązujące do nowożytności, oraz XVIII i XIX wieku. Pytano o Wojnę Secesyjną w Stanach Zjednoczonych, akt supremacji w Wielkiej Brytanii oraz terytoria Władysława Łokietka i Bolesława Krzywoustego.
Pojawiły się teksty źródłowe o św. Wojciechu, Janie Jakubie Rousseau. Pojawiły się dwa teksty o Jakubie I oraz o Izbie Gmin i Lordów. Na podstawie materiałów trzeba było odpowiedzieć czy popierano monarchię absolutną oraz czy król może sam tworzyć prawo.
Zadania z wiedzy o społeczeństwie dotyczyły m.in. chęci wybudowania przez samorząd gminny drogi lokalnej. Pojawił się również wykres przedstawiający dochody - podatków VAT, CIT, z akcyzy i PIT-ów. Uczniowie musieli wskazać skąd są największe dochody i musieli wiedzieć, co oznaczają poszczególne nazwy.
WIĘCEJ PYTAŃ ZNAJDZIESZ TUTAJ!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?