Przez wiele godzin klienci nie mogli korzystać ze stron internetowych, poczty i domen. Nie mogli m.in. płacić za bilety dzięki systemowi SkyCash. Jaka była przyczyna awarii i kiedy zostanie usunięta? Na początku Home nie wyjaśniało, co się stało i kiedy awaria zostanie usunięta.
Okazało się, że przyczyną był atak hakerski.
- Niedostępność usług home.pl w dniu 24 września 2018 roku związana była z przeprowadzonym przez nieznanych sprawców atakiem DDoS na naszą firmę. Żadne dane naszych klientów nie były i nie są w jakikolwiek sposób zagrożone, a sam atak skierowany był na blokowanie infrastruktury sieciowej. W następstwie ataku serwisy utrzymywane w naszej sieci nie były widoczne w sieci Internet. Był to największy atak DDoS w ponad 20 letniej historii firmy. W wyniku prac administracyjnych o godzinie 9:45 atak został powstrzymany, a dostępność usług home.pl w pełni przywrócona. Podkreślamy, że opisana sytuacja nie miała i nie ma wpływu na bezpieczeństwo danych umieszczonych na serwerach użytkowników korzystających z usług home.pl.
Pragniemy przeprosić wszystkich Klientów za powstałe utrudnienia. Jednocześnie będziemy współpracować z organami ścigania w celu ustalenia sprawców dzisiejszego ataku - czytamy w oświadczeniu opublikowanym przez Home.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?