Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP zainwestuje w dworzec w Kłodzku. Budowa potrwa do 2020 roku

Katarzyna Paszkowska
Damian Bednarz
Zaczęły się ferie, a stacja kolejowa Kłodzko Miasto świeci pustkami. Nie ma dostępnej toalety, nie ma także podjazdu dla niepełnosprawnych i rodziców z dziećmi. To spory problem dla wszystkich.

- Reklamujemy się jako Hrabstwo Kłodzkie, a prawda jest taka, że na dworcu nie ma nawet, gdzie skorzystać z toalety - zauważa Teresa Maj, mieszkanka Kłodzka. - Odkąd zamknięto kasy biletowe, nikt już nie interesuje się tym miejscem. A szkoda, bo jest ono w komunikacyjnym sercu Kłodzka.

Kasy na dworcu Kłodzko Miasto zamknięto w październiku 2016 roku i od tego czasu podróżni napotykali różne problemy. Opisując tę sprawę w tamtym czasie natrafiliśmy na turystę z Wrocławia, który skarżył się, że na dworcu nie ma żadnej informacji dla podróżnych, a budynek swoim wyglądem bardziej odstrasza, niż zachęca do ogrzania się i poczekania. Jak widać, do dzisiaj nic się nie zmieniło...

- Na dworzec Kłodzko Główne jakoś w niedługim odstępie czasu znaleziono pieniądze, że by zrobić remont. Szkoda tylko, że nikt nie pamięta o tym dworcu w mieście, który przecież jest dużo bliżej centrum i to właśnie stąd jeździ więcej osób. Proszę się rozejrzeć, jak to wszystko wygląda. A najgorsze jest to, że nie ma tutaj żywego ducha. Ktoś musi w końcu pójść po rozum do głowy - mówi Anna Kasprzak, mieszkanka Kłodzka.

Duża inwestycja

Skontaktowaliśmy się z Polskimi Kolejami Linowymi, a w odpowiedzi otrzymaliśmy niezwykłą wiadomość.

- 58 milionów złotych ma kosztować przebudowa stacji kolejowej Kłodzko Miasto. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły już przetarg w tej sprawie. Inwestycja usprawni ruch pociągów na kłodzkim węźle kolejowym. Poprawi się przepustowość linii w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Na „nowej” stacji pociągi będą mogły rozpoczynać i kończyć jazdę. Pomiędzy torami zostanie wybudowany nowy peron. Zmodernizowany będzie też dotychczasowy obiekt nr 1. Perony będą wyższe, z nową nawierzchnią, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na peronach zostaną także zamontowane nowe wiaty, oświetlenie i system nagłośnienia. Komfort obsługi pasażerów na stacji zwiększą dwie windy. Wyremontowane i zabezpieczone powłoką antygraffiti zostanie przejście pod torami. Przewidziano budowę i elektryfikacje dwóch nowych torów stacyjnych.

Nowy układ torowy będzie uzupełniony dziewięcioma rozjazdami z elektrycznym ogrzewaniem, zapewniającym sprawne funkcjonowanie stacji w zimie. Przewidziana jest budowa nastawni, z której będzie prowadzony ruch pociągów na stacji i sąsiednich posterunkach. Na wykonanie prac przewidziano 32 miesiące. Tak więc dworzec powinien zostać oddany do użytku w 2020 roku. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 58 mln zł.

Na stacji Kłodzko Główne wymieniono już kilkaset metrów toru. Zamontowane są cztery nowe rozjazdy. Przygotowany jest tor odstawczy, ważny na stacji obsługującej składy towarowe. Widoczna są zmiany związane z przebudową peronów. Wykonana jest krawędź peronu nr 3. Podróżni na stacji Kłodzko Główne zyskają dwa wygodniejsze perony. Będą wyposażone m.in. w lepsze oznakowanie, ławki i tablice informacyjne.

PLK wymieniają także system nagłośnienia. Pomiędzy peronami nr 1 i 3 będzie wybudowane bezpieczne, monitorowane przejście dla pieszych oraz odnowiona kładka. Na stacji zwiększy się sprawność i możliwość obsługi pociągów towarowych. Odnowiony będzie układ torowy stacji oraz urządzenia sterowania ruchem.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska