W ostatnich tygodniach przy trasie między Lubinem a Legnicą trwała wielka wycinka drzew. Jest to związane z budową drogi ekspresowej S3 w tym miejscu. Dotychczas aura sprzyjała drogowcom.
– Prace na budowie drogi ekspresowej S3 przebiegają zgodnie z harmonogramem – mówi Maciej Wołodko z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu. – Jedyną niespodzianką był dla wykonawców szerszy od planowanego zakres badań archeologicznych w rejonie węzła Legnica II oraz w rejonie miejscowości Krzeczyn Wielki i drogi wojewódzkiej nr 335. W ocenie wykonawców nie powinno to jednak spowodować opóźnień.
Zgodnie z zapisami w kontraktach, do 15 marca na budowie może trwać przerwa zimowa. Jednak drogowcy kontynuują prace, gdy pozwala im na to pogoda.
Budowane są przepusty i obiekty inżynieryjne, prowadzone są także roboty związane z oczyszczeniem terenu po wycince drzew, zdjęciem warstwy humusu, wykonaniem wzmocnień podłoża.
Trwa również przebudowa urządzeń i sieci energetycznej, gazowej, teletechnicznej, a także sieci i urządzeń melioracyjnych.
Ponadto powstają drogi technologiczne. W rejonie węzła Lubin Zachód cały czas uzupełniane są materiały potrzebne do budowy.
Kierowcy poruszający się „trójką” powinni uzbroić się w cierpliwość. W przyszłości czekają ich bowiem utrudnienia. Dość spore będą na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 94. Skrzyżowanie „trójki” z tą trasą zostanie zamknięte na około pół roku, jednak nie wcześniej niż w połowie marca.
– Z uwagi na to, że budowana trasa S3 w dużej części przebiega wzdłuż lub w najbliższym sąsiedztwie istniejącej drogi krajowej nr 3, należy niestety spodziewać się utrudnień w ruchu. Wykonawcy informują nas, że wraz z postępem robót może nastąpić konieczność wykonania tzw. by-passów bądź wprowadzenia objazdów – wyjaśnia Maciej Wołodko z GDDKiA we Wrocławiu.
Trwają uzgodnienia między zarządcami dróg a wykonawcami, których celem jest określenie warunków ewentualnych zamknięć fragmentów drogi czy tras objazdowych. – W tej chwili nie możemy podać bardziej szczegółowych informacji o terminach oraz rodzaju dodatkowych utrudnień w ruchu – dodaje Maciej Wołodko.
GDDKiA złożyła kolejne wnioski aplikacyjne w ramach konkursu o dofinansowanie z Fundusz Spójności (program „Łącząc Europę”) dla projektów inwestycyjnych. Chodzi o budowę drogi S3 z Legnicy do granicy polsko-czeskiej w Lubawce.
Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S3 o długość 67,2 km (dwa pasy w każdą stronę). Zdecydowanie najkosztowniejsza będzie budowa tunelu w Starych Bogaczewicach. Ma być on najdłuższą tego rodzaju konstrukcją w kraju – docelowo będzie liczył 2300 metrów.
Szacunkowa wartość tego odcinka drogi S3 to 907,5 mln euro, przy czym GDDKiA wnioskuje o 502,5 mln euro, czyli około 2,2 mld zł.
Nowa S3 z Nowej Soli do Legnicy ma być gotowa w 2018 roku. Odcinek Legnica – Bolków powstanie na przełomie 2018--2019 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?