Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dolnośląskie zamki i pałace w Mediolanie

Karolina Małas
Pałac Wojanów jeden z obiektów tzw. Doliny Pałaców i Ogrodów Kotliny Kłodzkiej
Pałac Wojanów jeden z obiektów tzw. Doliny Pałaców i Ogrodów Kotliny Kłodzkiej Marcin Oliva Sotto
Akcja promocyjna polskiej turystyki w Mediolanie przebiegała pod hasłem „Polska. Come and find your story”.Podczas tego tygodnia, organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną, prezentowały się Dolny Śląsk, Małopolska, województwa lubelskie, podlaskie, świętokrzyskie, mazowieckie i łódzkie.

O Dolnym Śląsku
Każdy z regionów zaprezentuje się także w osobnych tygodniach podczas trwania całej wystawy. Tydzień dolnośląski przypada od 29 czerwca do 5 lipca, a kolejny Tydzień Turystyki Polskiej odbędzie się na początku września. W ramach promocji regionalnej Wrocław został przedstawiony jako przyszłoroczna Europejska Stolica Kultury. Sam Dolny Śląsk promowany był przez Dolinę Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej oraz Szlak Cysterski. Zdjęcia polskich zabytków można oglądać nie tylko w Pawilonie, ale też w centrum miasta, przy via Dante, niedaleko mediolańskiej katedry. Po mieście kursuje również tramwaj zachęcający Włochów do wizyty w Polsce.

Już jesteśmy atrakcyjni
Jak się jednak okazuje wielu z nich już bardzo polubiło nasz kraj.
Według badań z zeszłego roku przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej aż 65 procent ankietowanych wyobraża sobie nasz kraj, jako interesujący i chce tu przyjechać.

Ponad 80 procent z tych, którzy już kiedyś odwiedzili Polskę, uważa, że jest warta polecenia.

Podczas trwania tygodnia turystycznego do dyspozycji odwiedzających były: mobilny punkt informacji turystycznej z multimedialnymi ławeczkami, symulator rowerowy 5D.
W pawilonie odbywały się także występy artystyczne i flash mob. Wszystko to, by w łatwej i nowoczesnej formie trafić do potencjalnego turysty.
– Stawiamy na interakcję i różnorodność, tak aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie – mówi Barbara Tutak, dyrektor Departamentu Instrumentów Marketingowych w POT. – Włochy to dla nas ważny rynek, bo co roku do Polski przyjeżdża z tego kraju około 300 tysięcy turystów. Włosi ogólnie oceniają nasz kraj pozytywnie – dodaje Barbara Tutak.

Kolejnym ważnym punktem w harmonogramie polskich wydarzeń podczas EXPO jest tydzień województwa pomorskiego, spotkanie ministrów rolnictwa Włoch i państw Europy Środkowo-Wschodniej oraz konferencja na temat współpracy gospodarczej między Polską a Włochami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska