Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Do biurowca po klepisku. Czy wrocławski Mordor doczeka się lepszego dworca?

Marcin Kaźmierczak
Czy dojeżdżający koleją do pracy w biurowcach powstających jak grzyby po deszczu w okolicach ulicy Strzegomskiej wreszcie nie będą musieli brnąć w błocie po wyjściu z pociągu na przystanku Wrocław Muchobór? Pojawiło się światełko w tunelu, ale na remont trzeba będzie poczekać 2-3 lata.

Przystanek kolejowy Wrocław Muchobór to ostatnia stacja przed Dworcem Głównym na linii 273 łączącej Wrocław z Zieloną Górą i Szczecinem. Tuż przed przystankiem dochodzi do niej linia łącząca Wrocław z Legnicą. Średnio zatrzymują się tu 3 pociągi osobowe na godzinę.

Co ranek na Muchoborze wysiadają setki podróżnych dojeżdżających koleją do biurowców przy ul. Muchoborskiej, Wrocławskiego Parku Przemysłowego czy Wyższej Szkoły Bankowej z Legnicy, Wołowa czy Brzegu Dolnego.
– Trudno znaleźć drugie miejsce w centrum, gdzie są aż takie kontrasty. Wokół powstały eleganckie biurowce, otoczenie się zmienia, a przystanek cały czas pozostaje ruiną. Te stare budy, bo wiatami trudno je nazwać stoją tu chyba jeszcze od czasów PRL – mówi Zbigniew Goraj, który na Muchobór dojeżdża z oddalonego o 30. kilometrów Brzegu Dolnego.

Poważniejszym problemem od starych i nieszczelnych wiat jest błoto pojawiające się na nieutwardzonym podłożu po nawet najmniejszych opadach deszczu.
– Brniemy do pracy przez to błoto i nikt nic z tym nic nie robi. Lepiej wyglądają nawet stacje zbudowane w szczerym polu, a my przecież wysiadamy w samym centrum Wrocławia – żali się Krystian Długołęcki.

Nadzieję na ucywilizowanie przystanku powróciły wraz z maszynami i robotnikami, którzy pojawili się na przystanku kilka tygodni temu. Modernizacja obejmuje jednak tylko tory.
– To część prac, jakie wykonujemy na odcinku Wrocław Główny – Wrocław Kuźniki. Wymieniamy zużyte podkłady i szyny, a także czyścimy rowy odwadniające. Prace na torze nr 1 zostały już zakończone. Drugi tor zostanie oddany do użytku do końca października. Po remoncie pociągi będą mogły jeździć na tym odcinku 100 km/h, a nie jak dotychczas 60 – mówi Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.

Remont przystanku Wrocław Muchobór planowany jest na kolejne lata. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadza właśnie przetarg na opracowanie studium wykonalności remontu przystanku.
– Dopiero gdy powstanie ten dokument będziemy mogli podjąć decyzję o zakresie prac, jakie zostaną wykonane na tym przystanku i wybrać wariant, który zrealizujemy – tłumaczy Wolny.

Nie ma jednak przeciwwskazań, aby remont przystanku Wrocław Muchobór nie doszedł do skutku. Został on już wpisany do Regionalnego Programu Operacyjnego. Według planów prace budowlane powinny zakończyć się w 2019 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska