– Zgodnie z umową dzierżawy silniki Packarda zamontowane w solarisach są serwisowane w DAF-ie, a jeden z naszych autobusów wymagał właśnie takiego serwisu – informuje Agnieszka Korzeniowska z MPK. Chodziło o usterkę eksploatacyjną, a nie taką spowodowaną np. jakimś wypadkiem.
Umowa przewiduje trzy sposoby naprawy autobusów marki Solaris w czasie trwania gwarancji. Pierwszy, wykorzystywany najczęściej, to naprawa autobusów w zajezdni MPK. – Tak usuwamy drobne usterki. Za zastosowane części zamienne i za wykonaną pracę gwarant płaci naszej firmie – wyjaśnia Korzeniowska.
Kolejny sposób to naprawa autobusów w warsztacie MPK przez pracowników serwisu Solarisa. – Jest stosowana, jeśli naprawa dotyczy podzespołów, na serwisowanie których wykonawca zastrzegł sobie wyłączność, np. silnik, skrzynia biegów – tłumaczy rzeczniczka.
Trzeci sposób to naprawa w warsztacie autoryzowanym przez producenta autobusu lub podzespołu, w przypadku konieczności zastosowania specjalistycznych narzędzi czy urządzeń. W takim wypadku gwarant zabiera z zajezdni autobus, wykonuje naprawę i odstawia pojazd na zajezdnię.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?