W najbliższych latach na trasie do Oleśnicy i Kluczborka nie będą jeździć nowoczesne Impulsy. - Przyczyną jest stan infrastruktury, który uniemożliwia wykorzystanie parametrów tych pociągów. Na trasie do Oleśnicy i Kluczborka nie mogłyby jeździć z prędkością maksymalną do 160 km/godz - wyjaśnia Wojciech Zdanowski, Dyrektor Departamentu Infrastruktury
w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego.
Dodatkowo, zakup Impulsów został dofinansowany z pieniędzy unijnych i w pierwszych latach pociągi te musiały być przypisane do obsługi tylko wybranych, zmodernizowanych linii kolejowych.
Koleje Dolnośląskie dysponują 11 Impulsami. 5 z nich to pociągi czteroczłonowe, które jeżdżą na trasie z Wrocławia do Węglińca i Lubania. 6 pociągów trójczłonowych spółka kupiła do obsługi połączeń z Wałbrzychem, Jelenią Górą i Szklarską Porębą.
- W tym roku planujemy zakup kolejnych 5 czteroczłonowych pociągów Impuls - mówi Justyna Stachniewicz, rzeczniczka Kolei Dolnośląskich. Na razie jeszcze nie wiadomo, na jakie trasy zostaną wysłane.
ZOBACZ TEŻ: Pasażerowie sami wybierają nowe fotele do pociągów Kolei Dolnośląskich (WZORY, GŁOSOWANIE)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?