Prywatna firma Mennica Polska obsługuje system sprzedaży biletów w pojazdach wrocławskiego MPK. W teorii system jest wygodny: po wejściu do autobusu czy tramwaju pasażer wybiera na kasowniku rodzaj biletu, przykłada kartę płatniczą lub telefon z odpowiednią aplikacją i gotowe. W praktyce jednak może zaistnieć wiele czynników, które taką transakcję zakłócą. Płatności i kontrole realizowane są bezprzewodowo, system łączy się z bankiem, prawidłowo musi zadziałać terminal w pojeździe, czytnik kontrolera, aplikacja w telefonie, porcja informacji musi zostać przez bank autoryzowana itp.
Systemowi zdarzają się błędy. I chociaż urząd miasta, który zawarł umowę z Mennicą na świadczenie usługi przekonuje, że takich błędnych transakcji jest ułamek procenta, to jednak przy liczbie realizowanych zakupów kłopoty dotykają płatności transakcji i ludzi, którzy chociaż przekonują, że komunikat "Miłej podróży" zobaczyli, dostają mandat za brak biletu. Kontrolerzy wskazują również sposób odwołania od nałożonej kary. Chociaż stroną umowy z Mennicą jest miasto, odwołanie należy adresować do MPK. Przewoźnik, jeśli nie akceptuje odwołania, a wezwanie do zapłaty jest bezskuteczne, kieruje sprawę do sądu. W sądzie zatem spotka się z MPK jeden z wrocławian, który chce udowodnić, że MPK czerpie korzyści z wadliwego systemu. Inny mieszkaniec stolicy Dolnego Śląska zbiera pasażerów, którzy zostali ukarani, chociaż zapłacili za bilet. Razem chcą złożyć pozew zbiorowy przeciw miastu, bo w tym przypadku MPK wskazało miasto, jako stronę umowy z Mennicą Polską.
Mennica Polska przekonuje, że system jest skomplikowany, ale sprawny, a każdą reklamację dokładnie rozpatruje. Apeluje do pasażerów, by dokładnie przyglądali się komunikatom wyświetlanym na ekranie kasownika i telefonu.
[b]Zobacz na kolejnych slajdach, co może wyświetlić kasownik Mennicy Polskiej i co to oznacza - posługuj się myszką, klawiszami strzałek na klawiaturze lub gestami[/b]
Wideo
Giganci zatruwają świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!