Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co się dzieje z AOW? Po trzech latach od wybudowania obwodnicy, trzeba wymieniać nawierzchnię

Bartosz Józefiak
Raptem trzy lata po wybudowaniu autostradowej obwodnicy Wrocławia drogowcy poprawiają nawierzchnię na tej drodze i montują dodatkowe elementy zabezpieczeń
Raptem trzy lata po wybudowaniu autostradowej obwodnicy Wrocławia drogowcy poprawiają nawierzchnię na tej drodze i montują dodatkowe elementy zabezpieczeń fot. Paweł Relikowski
Kierowcom od kilku tygodni utrudniają życie liczne remonty na autostradowej obwodnicy Wrocławia. Nie chodzi o zwykłe prace konserwatorskie czy naprawę barierek. Drogowcy zrywają wierzchnią warstwę jezdni autostrady - i to raptem trzy lata po oddaniu jej do użytku!

Ostatnio nawierzchnię wymieniano m.in. przy zjeździe z autostrady A4 na A8 na węźle Wrocław Południe (jezdnia w kierunku Warszawy), między węzłem Wrocław: Południe i Zachód (zarówno jezdnia w kierunku Warszawy, jak i Kudowy), na samym węźle Wrocław Południe (kierunek Kudowa, zjazd na Zgorzelec). Za każdym razem chodziło o krótkie, kilkusetmetrowe fragmenty.

- Roboty poprawkowe związane są z lokalnymi odkształceniami nawierzchni i są wykonywane w ramach gwarancji. Koszty prac ponosi wyłącznie wykonawca. To niewielkie usterki nawierzchni, które dotyczą wyłącznie pierwszej jej warstwy, czyli warstwy ścieralnej. W skali całej AOW dotyczą mniej niż 1 procenta nawierzchni - tłumaczy Joanna Borkowska z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nawierzchnia drogi jest objęta gwarancją do lipca 2016 r. Wykonawcą tego fragmentu AOW była firma Budimex. - Faktycznie pojawiły się drobne nierówności. Nie znamy przyczyn, więc ciężko mówić, dlaczego do tego doszło. Wszystkie roboty zakończymy do niedzieli - mówi Krzysztof Kozioł z Budimexu.

Profesor Antoni Szydło z Katedry Dróg i Lotnisk Politechniki Wrocławskiej mówi, że na razie możemy być zadowoleni ze stanu AOW. - Byłoby dobrze, gdyby wszystkie drogi w Polsce tak wyglądały - twierdzi. Ale z drugiej strony dodaje, że nawierzchnie na takich drogach powinny bez problemu wytrzymać co najmniej siedem lat bez żadnych remontów.

Oprócz tego, na dwóch mostach na AOW (które prowadzą ponad przejściami dla zwierząt) między węzłami Wrocław Północ a Wrocław Psie Pole montowane są tzw. osłony przeciwolśnieniowe. Mają one za zadanie chronić zwierzęta przed oślepieniem światłami pojazdów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska