Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Buforowa wciąż placem budowy, a Jagodno dalej zakorkowane

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Pawel Relikowski / Polska Press
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, na początku lipca Buforowa nadal przypomina wielki plac budowy. Kierowcy mogą się tu poczuć, jak na torze z przeszkodami. Co chwilę pojawia się wygrodzony fragment drogi, pachołki i taśmy ostrzegawcze. Działają tylko niektóre światła, zamieszanie powodują przekreślone strzałki na użytkowanym pasie ruchu. Dwupasmowa część Buforowej wydaje się zmianą kosmetyczną, która nie sprawia, że ruch odbywa się płynnie na całym odcinku od Iwin.

Do zakończenia inwestycji jeszcze bardzo daleko. Wprawdzie samochody jeżdżą już przez całe rondo Buforowa i korzystają z nowego dwupasmowego odcinka drogi, ale kierowcy muszą bardzo uważać.

Co chwilę pojawia się wygrodzony fragment drogi, pachołki i taśmy ostrzegawcze. Działają tylko niektóre światła, zamieszanie powodują przekreślone strzałki na użytkowanym pasie ruchu. Jazda na pewno nie jest płynna. Zwężenie drogi do jednego pasa jest teraz nie przed, ale za wiaduktem. Zatory powstają nawet dla wyjeżdżających z miasta i poza godzinami szczytu.
Przypomnijmy, że na trzykilometrowym odcinku Buforowej została dobudowana nowa jezdnia, a w pobliżu wiaduktu powstało duże rondo.

Czytaj także:Rondo Reagana może się zazielenić

Do tej pory problemem była wąska jezdnia, na której spotykali się kierowcy wjeżdżający do Wrocławia z południowej części województwa i od autostrady A4 oraz mieszkańcy nowych bloków, które powstały po obu stronach od Iwin prawie do ul. Terenowej.

Kierowcy nie odczują wielkiej ulgi, ponieważ Buforowa pozostała wąska, ruch może rozładować się dopiero na dwupasmowym odcinku. Przed remontem zaczynał się on za wiaduktem, teraz ok. 500 m wcześniej, na wysokości ul. Konduktorskiej.
Zmiany objęły też wjazdy m.in. na ulice Terenową, Sarnią, Dróżniczą. Sam wiadukt także jest poszerzony – tak aby zmieściły się dwie jezdnie mające po dwa pasy ruchu.

Podniesione zostały przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych na zjazdach z Buforowej w ulice Malinowskiego, Strawińskiego, Vivaldiego.

Czytaj także:Po zakrapianej nocy jechał Vozillą - zniszczył auto, przystanek i narobił sobie kłopotów prawnych

Nie wydaje się, żeby stary fragment ulicy mógł szybko zacząć pełnić zapowiadaną funkcję buspasa.

Ogrom prac pozostał do zrobienia także na poboczach, wysepkach, zjazdach i przystankach. Piesi potykają się o usypiska tłucznia, niedocięty bruk i niedokończone fragmenty chodników.

W miejscach, gdzie kiedyś będą nasadzenia zieleni są hałdy humusu. Do wykonania pozostały też przystanki. Na razie w ich miejscu są jedynie ich metalowe konstrukcje, jeszcze nawet nie oszklone.

Tramwaj na Jagodno? Na razie jest miejsce na torowisko, ale koncepcja będzie wg zapowiedzi dopiero w 2020 r.

Czytaj także:Wojsko sprzedało działkę na Kępie Mieszczańskiej - kupujący nie skąpił grosza

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska