Budowa Geocentrum (od pomysłu do dziś) trwała cztery lata. Projekt został wykonany przez Autorską Pracownię Architektury Kuryłowicz & Associates-Wrocław, a pracami budowlanymi zajęła się firma Kajima Poland.
Zobacz jak wagonik kolejki linowej połączy kampus na Wybrzeżu Wyspiańskiego z budynkiem Geocentrum przy Na Grobli
200 pracowników i około 1000 studentów będzie miało do dyspozycji 27 sal wykładowych i ćwiczeniowych, 38 sal laboratoryjnych, a samochód będą mogli zostawić na jednym z 270 miejsc parkingowych. Geocentrum wyposażone jest w nowoczesny sprzęt, m. in. mikroskopy do badania próbek skał, sprzęt do analizy składu meteorytów i gazów.
Inwestycję sfinansowała Unia Europejska (45,5 mln zł) oraz Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Urząd Marszałkowski (24,5 mln zł).
Na Grobli planowane są kolejne etapy rozbudowy wrocławskiej uczelni. Geocentrum będzie połączone z budynkiem C13 na Wybrzeżu Wyspiańskiego przy pomocy kolejki linowej. Przetarg wygrała austriacka firma Doppelmeier. Obecnie przygotowywany jest projekt. Prof. Antoni Szydło tłumaczy, że dwuwagonowa kolejka będzie mogła przewieźć za jednym razem około 30 osób, jej trasa wyniesie 450 metrów. Konstrukcja będzie miała dwie podpory.
Na otwarciu budynku nie zabrakło także emocji i historii z dreszczykiem. Część zwiedzających oprowadzana przez prof. Szydłę, utknęła na chwilę w jednej z wind, trzeba było otwierać ją ręcznie. Miejmy nadzieję, że niesprawna winda okaże się najpoważniejszym niedociągnięciem nowoczesnego Geocentrum...
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?