Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór utknie? Nowe fakty

Andrzej Zwoliński, fot. Paweł Relikowski
Budowa TAT na Nowy Dwór we Wrocławiu.
Budowa TAT na Nowy Dwór we Wrocławiu. fot. Paweł Relikowski/Gazeta Wrocławska
Cztery firmy chcą kontynuować budowę trasy Autobusowo-Tramwajowej łączącej osiedle na Nowy Dwór z centrum Wrocławia. Tyle złożyło oferty w przetargu dotyczącym wykonania odcinka TAT od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Na wybór będziemy musieli jeszcze poczekać, ale już teraz wiemy, że wszystkie zmieściły się w zakładanym na ten etap budżecie.

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na budowę odcinka TAT – od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej jesienią ubiegłego roku. Na realizację przeznaczono 17 miesięcy. Do przetargu stanęły cztery firmy: Pro-Tra Building, Budimex, Skanska i Strabag. Dziś dowiedzieliśmy się, że wszystkie zmieściły się w założonym budżecie – blisko 120 mln złotych. Co więcej zaoferowane przez nie kwoty są znacznie niższe i wahaj a się od 80 do blisko 100 mln złotych. Na to, która zostanie wybrana, będziemy musieli jeszcze poczekać.

Przedmiotem tego przetargu jest budowa kolejnego odcinka wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Chodzi o fragment od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Torowisko wytyczone będzie pomiędzy jezdnią ul. Robotniczej a parkingami biurowców przy ul. Strzegomskiej. Nad torami zostanie wybudowany nowy wiadukt tramwajowo-autobusowy. Dalej torowisko będzie poprowadzone w ciągu ulicy Strzegomskiej.

Postępowanie zakłada m.in. budowę układu drogowo-torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, budowę sieci trakcyjnej od pętli WPT do Rogowskiej, montażu sygnalizacji i informacji pasażerskiej. Zakres zamówienia obejmuje również budowę technicznej pętli w rejonie skrzyżowania Strzegomskiej i Rogowskiej, przy czym zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z pętli w przypadku przyspieszenia realizacji dalszego odcinka.

Budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór szybko posuwa się do przodu (widać to na najnowszych zdjęciach z placu budowy). Niedawno wprowadzono zmiany w organizacji ruchu i kursowaniu komunikacji miejskiej nie tylko na pl. Orląt Lwowskich, ale też na pobliskich skrzyżowaniach i ulicach.

Roboty na placu Orląt Lwowskich potrwają jeszcze mniej więcej do połowy maja. Intensywne prace przy budowie wiaduktu po którym pojedzie tramwaj i autobusy, a także nowych jezdni trwają też w rejonie ulic: Robotniczej i Strzegomskiej.

TAT to 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych. TAT mamy pojechać za trzy lata.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska