MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa tramwaju na Swojczyce coraz bliżej. Tędy pojedzie [ZOBACZ]

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Wizualizacja nowej trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce we Wrocławiu.
Wizualizacja nowej trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce we Wrocławiu. Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje stoją przed wyborem projektanta nowej linii. Plan zakłada gruntowną przebudowę ulic wzdłuż nowej trasy.

Nowa trasa tramwajowo-autobusowa wydłuży do Swojczyc obecną linię tramwajową kończącą się na pętli Sępolno. Nowa pętla Swojczyce ma powstać w sąsiedztwie linii kolejowej 292 (Wrocław-Jelcz-Laskowice) między ulicą Magellana, a cmentarzem.

Wrocławskie Inwestycje analizują teraz oferty złożone w przetargu na zaprojektowanie linii tramwajowej na Swojczyce. Do konkursu stanęło osiem biur i może to potrwać nawet kilka tygodni. Biuro projektowe będzie miało za zadanie przygotować projekt nowego torowiska tramwajowego na odcinku 1,7 km. Miasto zamierza przeznaczyć na ten cel niewiele ponad 2,4 mln zł. Oferty większości firm mieszczą się w tym budżecie.

Wizualizacja nowej trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce we Wrocławiu.

Budowa tramwaju na Swojczyce coraz bliżej. Tędy pojedzie [ZOBACZ]

Przebieg nowej linii planowany jest z ul. Mickiewicza poprzez nowe mosty Bolesława Chrobrego (będą budowane z torowiskiem) i dalej ulicą Swojczycką. Tramwaj będzie dojeżdżał tam z Sępolna. Pętla na Swojczycach zostanie zaprojektowana w pobliżu ulic Bazaltowej i Chałupniczej. Obok planowany jest parking „Park and Ride” na 181 aut. Gruntowna przebudowa czeka też obecną pętlę tramwajowo-autobusową na Sępolnie. Tamtejszy przystanek zlokalizowany zostanie w takim miejscu, by mógł obsługiwać pasażerów z tej pętli i tramwajów kursujących na Swojczyce, a także autobusów. Trzy kolejne przystanki przewidywane są przed skrzyżowaniem z ul. Mydlaną, przy stacji paliw Orlen i przed skrzyżowaniem z ul. Magellana. Koncepcja zawiera także kilka wersji rozwiązań na obsługę pasażerów na nowej pętli Swojczyce.

Za skrzyżowaniem Swojczyckiej z Mydlaną torowisko ma przechodzić z północnej strony drogi na południową - dzięki temu pasażerowie będą mieli lepszy dostęp do przystanku. Jednocześnie taka koncepcja budowy nowej linii pozwoli zachować zdecydowaną większość rosnących w okolicy drzew. Nowa linia kolejowa pomoże także w komunikacji aglomeracyjnej. Pasażerowie wysiadający z pociągów na stacji Wrocław Swojczyce będą mieli do nowego przystanku przy ul. Magellana niespełna 300 m.

Zostanie zmieniona geometria skrzyżowania ulic Mickiewicza i Monte Cassino. Istniejący wjazd w ulicę Marco Polo zastąpi nowy łącznik będący przedłużeniem ulicy Mydlanej w kierunku Marco Polo. A skrzyżowanie Swojczyckiej z Mydlaną zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną, która m.in. umożliwi przejazd tramwajów na południową stronę ulicy. Druga sygnalizacja świetlna ma obsługiwać skrzyżowanie Swojczyckiej z Magellana.

W sumie projekt obejmie przebudowę blisko 2,1 km drogi wojewódzkiej 455, budowę dróg rowerowych, chodników, przejść dla pieszych, sygnalizacji świetlnej, przebudowę sieci podziemnych oraz fragmentu nowego odcinka ul. Marco Polo, który połączy osiedle nad Odrą z ulicą Swojczycką na wysokości ul. Mydlanej.

od 7 lat
Wideo

Zamach na Roberta Fico. Stan premiera Słowacji jest poważny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska