Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od Bolkowa do Kamiennej Góry jest jednym z najbardziej wymagających projektów drogowych realizowanych obecnie w Polsce. Obok drążenie gigantycznych tuneli ekipy budowlane prężnie działają również przy budowie mostu o długości 530 metrów. Obiekt został zaprojektowany w formie 10-przęsłowego wiaduktu nad ciekiem wodnym Cieklinka.
W tej chwili został wykonany pierwszy segment. Proces nasuwania wszystkich segmentów potrwa około 6 miesięcy. Co 10 dni na jednej nitce przybędzie jedno przęsło o długości 28 m.
Na odcinku powstającej drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra Północ drążone są dwa tunele - TS-26 o długości ok. 2 300 m i TS-32 o długości ok. 320 m.
Budowa S3 na Dolnym Śląsku - Tunel TS-26
Na konstrukcję tunelu TS-26 składają się: dwie nawy główne dla ruchu pojazdów - lewa (wschodnia) o długości 2 301,88 m oraz prawa (zachodnia) o długości 2 272,20 m, osiem przejść ewakuacyjnych poprzecznych i jeden przejazd awaryjny w środku tunelu.
Tunel TS-32w ciągu drogi ekspresowej S3
Na krótszym tunelu drogowym (TS-32) w ciągu S3 zakończono prace związane z wykonaniem wykopu oraz zabezpieczeniem skarp. Wykonawca przystąpił do realizacji betonowych segmentów tunelu, których będzie w sumie 27 szt.
Kalendarium inwestycji - budowa S3 na Dolnym Śląsku
- 17 października 2018 r. - podpisanie umowy z wykonawcą
- 31 października 2018 r. - podpisanie umowy z nadzorem inwestorskim
- 31 października 2019 r. - złożenie wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)
- 21 sierpnia 2020 r. - uzyskanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności
- II połowa 2023 r. - umowny termin zakończenia robót budowlanych.
Wartość kontraktu tego odcinka S3 to ponad 1,5 miliarda złotych.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?