Czytaj więcej: Biskupin na rok bez tramwajów
Z niedowierzaniem przyjąłem informacje zawarte w artykule Red. Wroneckiego, że Biskupin może na tak długi czas utracić połączenie tramwajowe z resztą miasta. Nie wymaga dowodzenia fakt, że transport tramwajowy jest kilkakrotnie wydajniejszy od samochodowego. Niewątpliwie korzystne dla mieszkańców byłoby więc utrzymanie ruchu tramwajowego kosztem objazdu dla samochodów.
Istnieją proste i relatywnie niedrogie metody na utrzymanie ruchu tramwajowego po danej trasie podczas jej przebudowy. W tym celu wystarczy podzielić prace na ulicy Curie - Skłodowskiej w następujący sposób: zamknąć ulicę dla ruchu samochodowego, a na zewnętrznych pasach ułożyć torowisko tymczasowe. W pierwszej kolejności wyremontować torowisko w osi jezdni i przełożyć ruch tramwajowy na nie, następnie zająć się resztą przekroju ulicy. W ten sposób przerwa w ruchu trwałaby zaledwie kilka dni, które są konieczne dla połączenia starych i nowych odcinków torów. Również remont tak niewielkiego obiektu jak kładka przy zoo nie powinien zakłócać ruchu tramwajowego.
Wysoki priorytet nadaje się komunikacji tramwajowej nie tylko w najbardziej rozwiniętych krajach świata, przykładowo również Czesi starają się przeprowadzać remonty torowisk bez nadmiernego zawieszania ruchu. Takie postępowanie pielęgnuje prawidłowe zachowania komunikacyjne, buduje w mieszkańcach poczucie niezawodności transportu zbiorowego i oszczędza im stresu związanego z codziennym podróżowaniem. Oznacza również fizyczną realizację zapisanego w rozmaitych dokumentach priorytetu dla transportu zbiorowego.
Z poważaniem,
dr inż. Igor Gisterek
adiunkt w Zakładzie Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?