Obecna umowa z Mennicą Polską, która jest operatorem systemu sprzedaży biletów jednorazowych, czasowych i okresowych umożliwiających podróż komunikacją miejską i pociągami Kolei Dolnośląskich i Przewozów Regionalnych obowiązuje od 2013 roku. Dzięki nowym zapisom umowy powstało 13 nowych biletomatów, których w sumie jest już 122. Miasto zagwarantowało także możliwość odkupienia, na dobrych warunkach, systemu dystrybucji biletów. Co może mieć znaczenie, przy ewentualnej zmianie operatora.
Wrocławski magistrat właśnie ogłosił dialog techniczny związany z przyszłym przetargiem na "świadczenie usługi dystrybucji biletów miejskiej komunikacji zbiorowej w ramach systemu Urbancard Wrocławska Karta Miejska”. Urząd chce w ten sposób pozyskać informacje na temat najnowszych rozwiązań technicznych, ekonomicznych i organizacyjnych na rynku w tej dziedzinie.
Zobacz też: Wrocław ma pieszego oficera. Opowiada o rondzie Reagana i promenadach, ale konkretów brak (FILM)
W wymaganiach dialogu technicznego jest: zaprojektowanie, wdrożenie, obsługa i serwis systemu Wrocławskiej Karty Miejskiej Urbancard. W sumie wydano do tej pory około 350 tys. takich kart. Do tego dochodzi około 50 tys. elektronicznych legitymacji studenckich.
Na sieć dystrybucji powinny składać się:
- automaty do sprzedaży biletów na przystankach komunikacji miejskiej – około 160-180 sztuk. Możliwość płatności kartą, gotówką, powinny wydawać resztę i posiadać zabezpieczenia przeciw aktom wandalizmu
- automaty do sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej i międzygminnej – ok. 850-880 sztuk. Możliwość płatność kartą, gotówką
- automaty do sprzedaży i kodowania biletów w sklepach i kioskach
- system sprzedaży biletów przez internet
- system sprzedaży biletów przy użyciu telefonów komórkowych
- tradycyjna sieć sprzedaży biletów papierowych - jednorazowych i czasowych oraz biletów kodowanych na kartach - min 200 punktów.
Skład systemu:
- automaty i urządzenia do kodowania i sprzedaży biletów
- kasowniki do kasowania biletów komunikacji miejskiej kodowanych na kartach – 3 tys. sztuk
- czytniki do prowadzenia kontroli biletów kodowanych na kartach – ok. 230 sztuk
- karty do kodowania biletów, innych usług miejskich, „elektroniczna portmonetka” – ok. 400 tys. sztuk
- pięć Biur Obsługi Klienta, lokalizacja: centrum miasta, oraz dzielnice (osiedla) północne, południowe, wschodnie i zachodnie
- okresowo trzy Punkty Obsługi Klienta na wybranych uczelniach wyższych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?