Problemy z kupnem biletu to skutek awarii systemu informatycznego, do której doszło wczoraj. Oto oświadczenie przewoźnika:
Klienci PKP Intercity mogą kupować bilety z rezerwacją miejsc w kasach oraz na pokładach pociągów. Drużyny konduktorskie nie pobierają opłat za ich wystawienie. System sprzedaży internetowej ma czasowo obniżoną wydajność, więc mogą występować trudności w realizacji transakcji.Przyczyną sytuacji jest poniedziałkowa awaria serwera odpowiedzialnego za możliwość rezerwacji miejsc. Usterka wystąpiła po stronie dostawcy usługi. Przepraszamy za utrudnienia.
Jak informuje biuro prasowe PKP Intercity, w przypadku pasażerów, którzy chcą kupić bilet na przejazd pociągiem Express Intercity Premium (pod tą marką jeżdżą pociągi Pendolino), przed wejściem na pokład pociągu, należy zgłosić się do drużyny konduktorskiej.
To nie pierwszy raz, gdy system internetowej sprzedaży biletów PKP Intercity zawodzi. Przypomnijmy, że po wprowadzeniu do oferty przejazdów pociągami Pendolino i wprowadzeniu systemu tzw. dynamicznej sprzedaży biletów (jak w tanich liniach lotniczych), system również się zawiesił. Odpowiedzialni za to członek zarządu i dwóch dyrektorów pionów w PKP Intercity stracili wówczas stanowiska.
AKTUALIZACJA, 14.07.215, GODZ. 15.30
- Działanie systemu powoli wraca do normy, jednak jego przepustowość jest mocno obniżona. Dlatego czas realizacji transakcji znacząco się wydłużył. Do czasu unormowania sytuacji, podtrzymujemy decyzję o niepobieraniu opłat za kupno biletu w pociągu - mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
W związku z awarią systemu, stanowisko stracił Krzysztof Biniek, prezes spółki PKP Informatyka.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?