Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Awaria PKO BP, największego banku w Polsce. Internauci komentują: "Nic nie działa. PKO odcięte od świata"

Karolina Kwiatek
Karolina Kwiatek
Wciąż pojawiają się problemy z dostępem do aplikacji oraz strony logowania.
Wciąż pojawiają się problemy z dostępem do aplikacji oraz strony logowania. Archiwum Polska Press
Ogólnopolska awaria strony internetowej banku PKO BP. Klienci największego banku w Polsce skarżą się, że nie działa ani strona internetowa, ani aplikacja IKO. Pojawiają się problemy ze zlecaniem płatności.

AKTUALIZACJA

Godz. 13

Klienci PKO BP zgłaszają kolejne trudności w korzystaniu nie tylko z aplikacji czy strony internetowej, ale i płatności zbliżeniowych. Pojawiły się również głosy o niedziałających kodach blik.

- Pobrało mi dziś pieniądze z konta a płatność nie jest u odbiorcy mimo to. Płaciłem blikiem na platformie Allegro. [...] Blik u mnie zadziałał i pobrało z konta kwotę, ale zlecenie nie zostało zrealizowane. A pieniądze wyparowały z konta - mówi pan Krzysztof.

- To pewnie wrócą po tym całym zamieszaniu. Kiedyś miałam podobnie. Ale niech w końcu zacznie działać strona - odpowiada Gosia.

Godz. 11.15

W poniedziałek (17 kwietnia) przed godziną 8 zaczęli zgłaszać problemy z dostępem do strony internetowej PKO BP oraz w aplikacji mobilnej banku. Z informacji portalu downdetector.pl wynika, że wśród najczęściej zgłaszanych awarii są: logowanie w aplikacji mobilnej (68%), bankowość mobilna (27%) oraz przelewy (7%).

Na oficjalnym profilu facebookowym PKO Banku Polskiego pojawiła się masa komentarzy od klientów.

Z tego co widzę, to awaria niedawno się zaczęła i zgłoszenia narastają w trybie lawinowym. Obejmuje dość dużą część kraju, tak przynajmniej wynika ze statystyk w necie. Nie liczyłbym na szybkie rozwiązanie. Leży cała bankowość online - pisze jeden z użytkowników Facebooka.

- 8:40 na chwilę działała, zdążyłem przelew zrobić (mam nadzieję), chwilę później znowu kaput - dodaje pan Jan.

Wciąż pojawiają się problemy z dostępem do aplikacji oraz strony logowania.
Wciąż pojawiają się problemy z dostępem do aplikacji oraz strony logowania. Archiwum Polska Press

- Dzwoniłem właśnie na infolinię - jakaś awaria. Padło IPKO, IKO, strona PKO również. edit: obligacjeskarbowe.pl, Inteligo również bez odpowiedzi - mówi pan Konrad.

Obecnie (godz. 10.40) użytkownicy zauważają częściową poprawę. Strona zaczęła ładować się, ale niestety po chwili ponownie wyrzuca klientów banku. Internauci zgłaszają, że wciąż pojawiają się problemy z dostępem do aplikacji oraz strony logowania.

- Nie wczytuje się strona i nie dostaję sms-ów do logowania - mówi Pani Ania.

Jak przekazują klienci banku, nie działają również zabezpieczenia w postaci jednorazowych sms-ów.

- Uważajcie przy tej awarii można się logować bez jednorazowych haseł sms, są odpięte - dodaje pani Anna.

Na ten moment bank nie przekazał oficjalnych informacji na temat powodu pojawienia się awarii czy czasu jej usunięcia. Nie wiadomo również, ilu klientów ma obecnie utrudniony dostęp. Na podstawie zgłoszeń można oszacować, że jest to co najmniej kilkanaście tysięcy osób.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska