Wrocław: Biskupin nawet przez rok bez tramwajów. Będzie...

    Wrocław: Biskupin nawet przez rok bez tramwajów. Będzie remont kładki koło zoo

    Przemysław Wronecki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Biskupin nawet przez rok bez tramwajów. Będzie remont kładki koło zoo

    ©Janusz Wójtowicz

    W najbliższą sobotę zostanie zamknięta kładka dla pieszych nad ul. Wróblewskiego (ta bliżej Hali Ludowej). Jej remont ma trwać do grudnia. – Przez ten czas na pewno nie skorzystają z niej piesi. Kierowcy mogą się liczyć z tymczasowymi zwężeniami jezdni. Niestety na jakiś czas będziemy musieli zamknąć torowisko na Biskupin – mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, który zlecił prace.
    Wrocław: Biskupin nawet przez rok bez tramwajów. Będzie remont kładki koło zoo

    ©Janusz Wójtowicz

    Kładkę wybudowano w 1926 r. To jej pierwszy, tak gruntowny remont. Bliźniacza konstrukcja, stojąca bliżej ul. Wystawowej, została wyremontowana dwa lata temu.

    Tramwaj może przestać kursować w kierunku Biskupina już w październiku. Wykonawca remontu kładki wyjaśnia, że nie będzie możliwości bezpiecznych prac, gdy w trakcji będzie prąd, a torowiskiem będą jeździły wozy MPK.


    To oznacza problemy dla mieszkańców Wielkiej Wyspy.
    Szczególnie, że większość pasażerów na trasie od ronda Reagana w kierunku Biskupina to studenci. - W godzinach szczytu zdarza się, że tramwaje są przepełnione. Wolę nie myśleć, co się stanie, gdy przestaną jeździć tramwaje, a będą kursować tylko autobusy, które często stoją w korkach - obawia się Karolina Włosek, studentka politechniki.

    Niestety, może się okazać, że tramwaje na Biskupin nie będą jeździły nawet do przyszłych wakacji. Jest spore prawdopodobieństwo, że zamknięcie torowiska z powodu remontu kładki zazębi się z rozpoczęciem remontu ul. Curie-Skłodowskiej. Urzędnicy chcą, by te prace ruszyły jeszcze w listopadzie.

    – W ciągu kilku najbliższych dni powinniśmy wyłonić wykonawcę prac. Do drugiego etapu przetargu stanęło sześć firm – informuje Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji, które będą nadzorować prace.

    Najtańszą ofertę na remont ul. Curie-Skłodowskiej zaproponowała Skanska - 19.466.358,84 zł. Najdroższą okazała się propozycja Berger Bau Polska Sp. z o.o. - ponad 28 mln zł. Na razie jednak nie wiadomo, czy na czas remontu odcinek między ul. Norwida a mostem Zwierzynieckim będzie całkowicie zamknięty, zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy czy jezdnia zostanie ograniczona do jednego pasa w każdym kierunku. W mieście ostatnio bardzo popularnym rozwiązaniem jest ta druga opcja. Tak jest chociażby na ul. Wyszyńskiego.

    Odpowiedzi na to pytanie poznamy dopiero po podpisaniu umowy. – Do wykonawcy będzie należało m.in. przygotowanie tymczasowej organizacji ruchu – wyjaśnia Szempliński. Niemal pewne jest, że na czas remontu, z użytkowania wyłączone będzie torowisko.

    Choć, zgodnie z kontraktem, wykonawca będzie miał na remont 12 miesięcy, urzędnicy zapewniają, że uda się skończyć prace jeszcze przed przyszłorocznymi wakacjami. A także przed 18. Mistrzostwami Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn w 2014 roku. Mają one być rozgrywane m.in. w Hali Ludowej we wrześniu. Gdyby ulica była jeszcze zamknięta na czas mistrzostw, kibice mieliby problem z dotarciem do hali.

    Czytaj także

      Komentarze (107)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ad-M

      Ad-M (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

      Spoko, na Sępolnie po remontach usunęli 12 i łaskawie dali 33minus, które do Sępolna nie dojeżdża - czas na Biskupin :P rok bez tramwaju, a potem niech wam zabiorą 10 i w zamian dadzą PLUS które...rozwiń całość

      Spoko, na Sępolnie po remontach usunęli 12 i łaskawie dali 33minus, które do Sępolna nie dojeżdża - czas na Biskupin :P rok bez tramwaju, a potem niech wam zabiorą 10 i w zamian dadzą PLUS które będzie mieć pętle przy ZOO :Dzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ad. Ad-M

      Ad. Ad-M (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

      Zabrali E i w zamian dali 346, które już zabrali :-)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      TO BYŁY CZSY

      TAK BYŁO (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 10

      Moja mama jak była mała to przed szkołą chodziła na pole krowy upalować(dać krówce inne miejsce do wypasu) szł na bosaka ;potem do szkoły na bosaka, zeby butów nie zniszczyć zakładała buty w szkole...rozwiń całość

      Moja mama jak była mała to przed szkołą chodziła na pole krowy upalować(dać krówce inne miejsce do wypasu) szł na bosaka ;potem do szkoły na bosaka, zeby butów nie zniszczyć zakładała buty w szkole po umyciu nóg, a teraz jak trzeba podejść ok 1 km do szkoły na pieszo to zaraz panika.
      Mieszkańcom Biskupina współczuję ,ale studenci to młode społeczeństwo jak się przejdzie trochę to tylko dla zdrowia!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Studia to nie szkoła

      Studentka PWr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 6

      Jak masz niecałe 1,5 przerwy na dotarcie do akademika, ugotowanie obiadu, zjedzenie go i powrót na uczelnię to piechotą się raczej nie uda tego zrobić. Studia to nie szkoła, gdzie wychodziło się...rozwiń całość

      Jak masz niecałe 1,5 przerwy na dotarcie do akademika, ugotowanie obiadu, zjedzenie go i powrót na uczelnię to piechotą się raczej nie uda tego zrobić. Studia to nie szkoła, gdzie wychodziło się rano, posiedziało parę godzin i z powrotem. Przy kilku takich okienkach w ciągu dnia, a już szczególnie w zimie to nie jest "tylko 1km". Nie wspomnę już o zajęciach na 7:30... zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Studia to nie szkoła

      Studentka PWr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

      Jak masz niecałe 1,5 przerwy na dotarcie do akademika, ugotowanie obiadu, zjedzenie go i powrót na uczelnię to piechotą się raczej nie uda tego zrobić. Studia to nie szkoła, gdzie wychodziło się...rozwiń całość

      Jak masz niecałe 1,5 przerwy na dotarcie do akademika, ugotowanie obiadu, zjedzenie go i powrót na uczelnię to piechotą się raczej nie uda tego zrobić. Studia to nie szkoła, gdzie wychodziło się rano, posiedziało parę godzin i z powrotem. Przy kilku takich okienkach w ciągu dnia, a już szczególnie w zimie to nie jest "tylko 1km". Nie wspomnę już o zajęciach na 7:30... zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      na pewno?

      student (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 7

      Powiedz to studentom UP którzy będą musieli w zimie przemieścić się z gmachu na Wróblewskiego do placu grunwaldzkiego w kilkanaście minut. Nie po to mieszkamy w mieście żeby mieć wiejskie problemy...rozwiń całość

      Powiedz to studentom UP którzy będą musieli w zimie przemieścić się z gmachu na Wróblewskiego do placu grunwaldzkiego w kilkanaście minut. Nie po to mieszkamy w mieście żeby mieć wiejskie problemy komunikacyjne.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jest sposób. Koniec Dąbia?

      tw_kolejofil (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

      Można by pomyśleć o przerobieniu części sieci trakcyjnej, by pod kładką przebiegał nie metalowy przewód, ale np. listwa z tworzywa sztucznego. Wówczas tramwaj mógłby przejeżdżać ten odcinek...rozwiń całość

      Można by pomyśleć o przerobieniu części sieci trakcyjnej, by pod kładką przebiegał nie metalowy przewód, ale np. listwa z tworzywa sztucznego. Wówczas tramwaj mógłby przejeżdżać ten odcinek rozpędem, ewentualnie z pominięciem postoju na przystanku ZOO, a sieć pod napięciem byłaby dalej od kładki i nie przeszkadzałaby w pracach.

      Domyślam się, że będzie to też koniec funkcjonowania zajezdni Dąbie...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jak nie beda kursowaly przez rok?

      tomasz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

      a czemu nie mozna objazdu przez plac grunwaldzki-ryzckiego-mickiewicza zrobic?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mysle, ze dlatego

      M (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

      bo ludzie powinni moc sie dostac na Biskupin, a nie na Sepolno. Powinny zostac wprowadzone dodatkowe linie autobusowe wzamian za tramwaje. Chociazby taka jak bodajze 346, ktore jeszcze niedawno...rozwiń całość

      bo ludzie powinni moc sie dostac na Biskupin, a nie na Sepolno. Powinny zostac wprowadzone dodatkowe linie autobusowe wzamian za tramwaje. Chociazby taka jak bodajze 346, ktore jeszcze niedawno jezdzilo z Bartoszowic przez Olszewskiego, Wróblewskiego do Ronda Reagana.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie można.

      tw_kolejofil (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

      Bo to jest wcześniej, jadąc od Biskupina :P

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ludzie

      uczeń (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 10

      Tak, ciekawe jak sie do szkoły na drugim końcu miasta będzie jeździć...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      osoba pracująca

      nie tylko studenci (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 7

      Nie tylko studenci jeżdżą z Ww ale też ludzie pracujący...most wschodni pozwoliłby na wyjazdz wyspy a potem to już by się jakoś do pracy nawet tramwajem dojechało z krakowskiej czy traugutta...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 7

      Idę o zakład, że remont mostu zwierzynieckiego jest zaplanowany na październik 2014 :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ludzie ale co wy piszecie??

      plums (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 11

      ludzie, ale zastanówcie się!
      przecież blokadę ulicy i WW to robi się osobom młodym, pracującym, mobilnym, mieszkającym na biskupinie również o urodzenia (długo), które w większości chcą jeździć...rozwiń całość

      ludzie, ale zastanówcie się!
      przecież blokadę ulicy i WW to robi się osobom młodym, pracującym, mobilnym, mieszkającym na biskupinie również o urodzenia (długo), które w większości chcą jeździć mostem wschodnim, a blokady popierają ludzie, którzy w większości się stamtąd i tak nie ruszają więc co im z tego czy jest remont czy nie?!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @plums

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 10

      Zastanów się, dokąd ci jeżdżący mostem Zwierzynieckim i ul. Skłodowskiej pojadą mostem Wschodnim? Zwłaszcza ci jeżdżący na co dzień tramwajami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      coś tu się nie zgadza....

      inż (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 7

      obie kładki miały remont kapitalny ok roku 1997 może 1998 (nie pamiętam dokładnie..)
      Remont obejmował całkowite zbicie otuliny prętów oraz betonowanie torkretem (natryskowo).

      Oczywiście Pani...rozwiń całość

      obie kładki miały remont kapitalny ok roku 1997 może 1998 (nie pamiętam dokładnie..)
      Remont obejmował całkowite zbicie otuliny prętów oraz betonowanie torkretem (natryskowo).

      Oczywiście Pani Rzecznik tego nie pamięta ....
      Proponuję sprawdzić dlaczego to po ok 15 latach się posypało...
      Taniej byłoby wybudować to na nowo.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pochwalam

      ascf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 20

      słusznie - tam w ogóle nie powinno być żadnego transportu, to szkodzi obszarowi Natura i przeszkadza Inicjatywie z ul. 9 Maja. Albo natura albo transport.
      mam nadzieję, że zamkną tam wszystkie...rozwiń całość

      słusznie - tam w ogóle nie powinno być żadnego transportu, to szkodzi obszarowi Natura i przeszkadza Inicjatywie z ul. 9 Maja. Albo natura albo transport.
      mam nadzieję, że zamkną tam wszystkie drogi dojazdu i zrobią deptak do zielonych płuc Wrocławia. zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama