Wrocław: Poprawki po szybkim remoncie. Drogowcy weszli na...

    Wrocław: Poprawki po szybkim remoncie. Drogowcy weszli na Traugutta (ZDJĘCIA)

    Przemysław Wronecki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Poprawki po szybkim remoncie. Drogowcy weszli na Traugutta (ZDJĘCIA)
    1/5

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Przemysław Wronecki

    We wtorek późnym popołudniem kierowcy jadący Traugutta byli mocno zdziwieni, bo na ul. Traugutta znów pojawili się drogowcy. Układali oni kilkudziesięciometrowy fragment nawierzchni na jezdni w kierunku Krakowskiej.
    - Przecież ta ulica przechodziła przechodziła remont w czerwcu. I po prawie trzech miesiącach trzeba coś poprawiać. Po co oni tu cokolwiek ruszali, przed wymianą nawierzchni wydawało się, że jezdnia w dobrym stanie - przekonuje Franciszek Wiśniewski, który mieszka przy pl. Zgody.

    Urzędnicy wyjaśniają, że nic się nie zepsuło. - Jeszcze w trakcie odbioru nasi inspektorzy zauważyli, że na jezdni w kierunku wyjazdu z miasta stoi woda, zamiast spływać do ścieku. Wykonawca zobowiązał się to poprawić - wyjaśnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, który zlecił prace.

    Czytaj też: Skąd tyle żwiru na Traugutta? To celowe działanie drogowców

    Szybka wymiana nawierzchni na Traugutta wielu kierowcom źle się kojarzy. Po zakończeniu prac większość zmotoryzowanych twierdziła, że nawierzchnia wygląda znacznie gorzej niż przed remontem. Wskazywali, że jest chropowata i znajduje się na niej sporo żwiru. Jak wyjaśnia Ewa Mazur jeżdżące ulicą auta rozjeżdżały go i tym samym zagęszczały nawierzchnie. Dziś nawierzchnia wygląda normalnie. Na przełomie lipca i sierpnia ponownie na jezdni pojawili się drogowcy, którzy po ułożeniu nowej nawierzchni poziomował studzienki kanalizacyjne. Wtedy urzędnicy zapewniali, że było to zaplanowane działanie i specjalnie chcieli najpierw położyć mikro nakładkę a dopiero później poziomować studzienki.

    Zobacz: Traugutta bez nawierzchni (ZDJĘCIA)

    Warto dodać, że taką technikę naprawy jezdni we Wrocławiu zastosowano po raz pierwszy. Drogowcy sfrezowali nawierzchnię drogi (czyli usunęli wierzchnią warstwę asfaltu) i ułożyli na niej mikronakładkę o grubości półtora centymetra. To dość nietypowe rozwiązanie. Nowa nawierzchnia charakteryzuje się bardzo dużą odpornością na warunki atmosferyczne i obciążenie. Przypomnijmy, że ulica Traugutta przeszła generalny remont w 1998 roku, kiedy odnowiono ją po powodzi. Choć na pierwszy rzut oka stara nawierzchnia wydawała się być w dobrym stanie, to urzędnicy przekonywali, że remont to działanie prewencyjne. Miało ono uchronić drogę od dalszej degradacji. Bo już po zimie pojawiły się pierwsze ubytki i spękania.

    Czytaj także

      Komentarze (14)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Urzędnik zawsze tłumaczy swoje niedoróbstwo

      Mat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 5

      Babcie mawiały - tanie mięso psy jedzą. I tak jest w tym wypadku. Zrobili coś na kształt "remontu" choć jak żyję nie słyszałem, żeby jezdni się nie wyrównywało walcami po położeniu asfaltu. Mało...rozwiń całość

      Babcie mawiały - tanie mięso psy jedzą. I tak jest w tym wypadku. Zrobili coś na kształt "remontu" choć jak żyję nie słyszałem, żeby jezdni się nie wyrównywało walcami po położeniu asfaltu. Mało tego, nawet za komuny tak robiono. A tutaj zerwali w miarę dobrą nawierzchnię, zamiast zalać lepikiem pęknięcia, to zrobili koszmarka i teraz będzie im się to czkawką odbijać. Mogę się założyć, że za rok, najwyżej za dwa będą to znowu naprawiać, bo przecież to jest fuszerka na miarę komunistycznej budowy z filmu "Alternatywy 4". Chytry dwa razy traci - w tym wypadku to my zapłacimy podwójnie za niedbalstwo, niedoróbstwo urzędników. Ale przecież stadion trzeba spłacać co miesiąc!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      beton

      gem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 6

      Dlaczego w USA chodnki ,częśc dróg a autostrady na pewno robi się z betonu i zalewa asfaltem?Nikt nie układa kostki i brukowych koszmarków na chodnikach.DLATEGO ŻE MA BYĆ WYGODNIE, TRWALE I...rozwiń całość

      Dlaczego w USA chodnki ,częśc dróg a autostrady na pewno robi się z betonu i zalewa asfaltem?Nikt nie układa kostki i brukowych koszmarków na chodnikach.DLATEGO ŻE MA BYĆ WYGODNIE, TRWALE I SZYBKO.tylko w bogatej PL mozna tak marnotrawić kase.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      asfaltowy koszmarek

      mpd@ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 6

      Metody jak za komuny ,myslenie także .Gdyby takie rzeczy działy się w Europie zachdniej lub Usa osoby odpowiedzialne za taki porzadek starciłyby stanowiska.To zwykłe marnowanie czasu i pieniędzy a...rozwiń całość

      Metody jak za komuny ,myslenie także .Gdyby takie rzeczy działy się w Europie zachdniej lub Usa osoby odpowiedzialne za taki porzadek starciłyby stanowiska.To zwykłe marnowanie czasu i pieniędzy a poziomowanie studzienek po toku świadczy tylko o otym jak niską prace proponują wykonawcy jak marnymi fachowcami są z przestarzałymi technologiami.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      brednie

      bzdury (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 10

      Czyjego czasu i pieniędzy ? Przecież roboty poprawkowe wykonywane są z pieniędzy Wykonawcy a nie Inwestora ... A technologia jest taka jaka określona w przetargu ... Można zrobić lepiej ale to...rozwiń całość

      Czyjego czasu i pieniędzy ? Przecież roboty poprawkowe wykonywane są z pieniędzy Wykonawcy a nie Inwestora ... A technologia jest taka jaka określona w przetargu ... Można zrobić lepiej ale to kosztuje więcej a tak bogatym narodem nie jesteśmyzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A jesteś pewien?

      wrc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      A jak było z torowiskiem na pl. Grunwaldzkim? Wykonawca źle zrobił, a miasto płaciło z naprawę.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Spytałem się kolegów specjalizujących w budowie dróg

      havranek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

      Powiedzieli mi, że owszem taka technika (zagęszczanie nawierzchni kołami pojazdów) jest stosowana, ale na wiejskich drogach. Na takich, na których pojazdy pojawią się kilka razy na godzinę....rozwiń całość

      Powiedzieli mi, że owszem taka technika (zagęszczanie nawierzchni kołami pojazdów) jest stosowana, ale na wiejskich drogach. Na takich, na których pojazdy pojawią się kilka razy na godzinę. Traugutta zasługiwała na remont nawierzchni, bo tu i ówdzie były spękania i ubytki. Szkoda by było czekać do momentu, aż droga nadawałaby się do remontu kapitalnego, bo wtedy koszty by były dużo wyższe. Ale nie na wyrób remontopodobny. Należało sfrezować warstwę ścieralną na normalną głębokość, położyć nową i zagęścić walcem. Takie coś przedłuży żywotność drogi najwyżej o kilka, a nie kilkanaście lat, gdyby zrobiono to zgodnie ze sztuką budowlaną.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skanska - "szybkie remonty " na 2 razy, WOW ze 175 odchyłkami na planometrze...

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

      Jednym słowem - fachoffcy. Z koziej pupy, łagodnie mówiąc. A teraz wygrali przetarg na demolkę Skłodowskiej-Curie. Uwaga! Będzie gorzej niż jest teraz. Ale przykryje się to frazesem o...rozwiń całość

      Jednym słowem - fachoffcy. Z koziej pupy, łagodnie mówiąc. A teraz wygrali przetarg na demolkę Skłodowskiej-Curie. Uwaga! Będzie gorzej niż jest teraz. Ale przykryje się to frazesem o "niezagrazaniu życiu" jak na WOW i sumka 15 milionów popłynie na konto bez zastrzezeń....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jakie to polskie ... w jednym miejscu w kółko bo pewnie prominenci tamtendy jeżdżą

      mmm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

      a gdzie indziej dziury, załamania, przełomy - weżmy np. Kołłątaja


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      O tym samym pomyślałem

      ghost (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 9

      Już w momencie jak po raz pierwszy przeczytałem o planach tego szybkiego remontu Traugutta. Ulica jeszcze w bardzo dobrym stanie, a już robiona, teraz drugi raz poprawiana po tym remoncie, a na...rozwiń całość

      Już w momencie jak po raz pierwszy przeczytałem o planach tego szybkiego remontu Traugutta. Ulica jeszcze w bardzo dobrym stanie, a już robiona, teraz drugi raz poprawiana po tym remoncie, a na wielu innych ulicach dziury, kratery, pozapadana kostka, że przy przepisowych 50km/h można kola pogubić i nawet nikt nie kwapi się żeby chociaż jakoś prowizorycznie to trochę wyrównać. Przez Traugutta chyba naprawdę często musi przejeżdżać jakiś dobry znajomek królika, albo jego rodzinka.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A czy pani Ewa Mazur i ZDiUM zwróc mi teraz za poobijane auto?

      hubert (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 11

      Tuż po tej szybkiej wymianie nawierzchni było na drodze tyle tego żwiru, że strzelał jak pociski spod kół pędzących aut. Jeden przejazd i nadkola całe poobijane, na przednim zderzaku też są ślady...rozwiń całość

      Tuż po tej szybkiej wymianie nawierzchni było na drodze tyle tego żwiru, że strzelał jak pociski spod kół pędzących aut. Jeden przejazd i nadkola całe poobijane, na przednim zderzaku też są ślady od żwiru strzelającego spod kół aut, które jechały przede mną. Jak można było w ogóle coś takiego dopuścić do ruchu? ZDiUM powinien teraz masowo wypłacać odszkodowania właścicielom aut, które zostały uszkodzone na tej drodze.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bezedura

      czuma nasza duma (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 14

      No biedny zderzaczek, ale czego oczekujesz jak komus na plecach siedzisz ?

      Zdjęcie autora komentarza
      Już!

      Andre Brs

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 13

      Już będą teraz znowu płakać i marudzić.... Jak trzeba poprawić to trzeba! Więc ryj!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      l

      l (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 6

      to ze woda stoi po deszczach w setkach miejsc we wroclawiu to urzednicy nie widza. Ale MPWIK twierdzi ze czysci studzienki... a nos rosnie!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dokładnie

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

      Wystarczy przejechać się chociażby Gwiaździstą. Po każdym większym deszczu robi się tam wielkie bajoro, wody jest tam tyle, że niemal do progów auta sięga. Raz po ulewie wypompowywali stamtąd wodę,...rozwiń całość

      Wystarczy przejechać się chociażby Gwiaździstą. Po każdym większym deszczu robi się tam wielkie bajoro, wody jest tam tyle, że niemal do progów auta sięga. Raz po ulewie wypompowywali stamtąd wodę, bo się przejechać nie dało, ale jezdni nikt tam nie poprawia i studzienek też nie czyści i dalej jest to samo po każdym większym deszczu. A to tylko jeden z wielu przykładów.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama