Ważne
    Wrocław: Roczne opóźnienie przy remoncie torowiska do...

    Wrocław: Roczne opóźnienie przy remoncie torowiska do Poznania, bo jeździ więcej pociągów

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Opóźniają się prace przy remoncie linii kolejowej do Poznania w rejonie Wrocławia. Zakończenie przebudowy miało nastąpić w czerwcu 2014 roku. Wiadomo już, że będzie to przynajmniej rok później. Kolejarze tłumaczą, że opóźnienie spowodował... zwiększony ruch pociągów we Wrocławiu.
    Odnawiany jest m.in. 500-metrowy most kolejowy nad Odrą

    Odnawiany jest m.in. 500-metrowy most kolejowy nad Odrą ©Paweł Relikowski

    Zanim pasażerowie skorzystają z szybszych połączeń do Poznania, skutki remontu odczuwają na własnej skórze. - Wcześniej podróż z Wrocławia do Obornik Śląskich trwała 35 minut. Teraz nawet 15 minut dłużej - mówi Beata Pawłowska, która korzysta z pociągów na tej trasie.

    Na początku 2014 r. miały ruszyć remonty wiaduktów kolejowych nad ulicami Legnicką i Grabiszyńską. Ale rozpoczęcie prac opóźni się co najmniej o pół roku. Poczekamy też na zakończenie remontu wiaduktu nad ul. Starogroblową. W lipcu roboty miały już przebiegać bezpośrednio na jezdni. Ale wystartują one najwcześniej za kilka miesięcy. Wtedy droga będzie jednokierunkowa (z objazdem przez ul. Starograniczną).

    Czytaj też: Akcja Park Szczytnicki znów blokuje budowę Mostu Wschodniego

    Najbardziej uciążliwa dla pasażerów jest przebudowa peronów na stacji Wrocław Mikołajów. Zamknięte przejście podziemne prowadzące na 2. peron zmusza do biegania od kasy do przejścia przy ul. Legnickiej. Lub "dzikiego" przechodzenia po torach.
    - Codziennie wysiada tutaj bardzo dużo osób, prawie tyle, co na Dworcu Głównym. Zamknięte przejście utrudnia nam życie - mówi Mariusz Turowski, który codziennie korzysta z tej stacji, podróżując do pracy. Przejście ma znów zacząć działać w kwietniu 2014 roku.

    W listopadzie skończy się budowa peronu na nowym przystanku Wrocław Osobowice Cmentarz. Ale to nie koniec robót. Dlatego pasażerowie do pociągów wsiądą tutaj blisko rok później. Kolejarze przebudowują także dwa sąsiadujące ze sobą mosty nad Odrą na Osobowicach. Nowe przęsło jednego z nich spina już brzegi rzeki. Do listopada roboty tutaj się zakończą, a na początku przyszłego roku ruszy przebudowa drugiego z mostów. Przez remont pociągi mogą tam jeździć tylko po jednym torze.

    Dlaczego roboty się opóźniają? Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe, jako główny powód podaje większy ruch pociągów. Szczególnie dotyczy to okolic węzła Grabiszyn. Stąd pociągi jadą na zachód - m.in. do Jeleniej Góry i Legnicy.

    Zobacz koniecznie: Obwodnica Wrocławia pozostanie nierówna - tak ustalili urzędnicy z wykonawcą

    Planując remont w 2006 roku, kolejarze zakładali, że będzie tam jeździło 90 pociągów na dobę. - Dziś na dobę kursuje tam ok. 150 pociągów. Przewoźnicy nie chcą zrezygnować z relacji, podróżni przyzwyczaili się do dojazdu koleją - mówi Mirosław Siemieniec.
    Dlatego, by zakończyć remont, trzeba najpierw przygotować objazdy dla pociągów. A to zajmuje czas. Za zwiększony ruch odpowiada pojawienie się nowego przewoźnika: Kolei Dolnośląskich.

    - Gdy zaczynaliśmy, w 2009 roku z Legnicy do Wrocławia prowadziliśmy jedną parę połączeń na dobę. Teraz - 16 par. Do Trzebnicy w 2009 roku jeździły trzy pary pociągów - a dziś 11. W 2011 roku uruchomiliśmy dwa połączenia do Wołowa. To popularne trasy, którymi ludzie dojeżdżają do szkoły i pracy - przekonuje Justyna Stachniewicz z Kolei Dolnośląskich. Tymczasem od grudnia na tej linii przewoźnik uruchomi nowe połączenia - m.in. z Wrocławia do Świdnicy.

    Czytaj także

      Komentarze (15)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ruch

      Smerf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 7

      Za złej komuny to pociągi nad morze i z powrotem kursowały non stop i wtedy było trudno przejść przez tory ,teraz to można opalać się na torach.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      -

      - (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

      -

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wiadomo-Józefiak.

      ::: (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 12

      >...zmusza/.../ do"dzikiego" przechodzenia po torach

      Do przechodzenia po torach nikt nie zmusza. Dzicz robi to z nieprzymuszonej woli !


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tory

      Smerf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 13

      Jak się mieszka przy torach to gdzieś trzeba przechodić ,chyba że do Wrocławia z buta ,przejść na drugą strone i oratno.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A jak się mieszka nad rzeką to...

      ° (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

      gdzieś trzeba przepływać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ty jako nie-dzicz ...

      WsiadamNaMikołajowie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 18

      ... nigdy nie przechodziłeś po trawniku, żeby sobie skrócić drogę?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @WsiadamNaMikołajowie

      ::: (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 10

      ... nigdy nie przechodziłeś po trawniku, żeby sobie skrócić drogę?

      Nie,- NIGDY !

      A nawiasem mówiąc, to porównanie trawnika z torami kolejowymi dokładnie określa ilość (?) twoich szarych komórek w...rozwiń całość

      ... nigdy nie przechodziłeś po trawniku, żeby sobie skrócić drogę?

      Nie,- NIGDY !

      A nawiasem mówiąc, to porównanie trawnika z torami kolejowymi dokładnie określa ilość (?) twoich szarych komórek w miejscu, gdzie inni mają mózg.

      Tu masz propozycje inskrypcji na nagrobek: JużNIEWsiadamNaMikołajowie. AninaŻadnejInnejStacji...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wroclaw glowny - Gdynia glowna

      wr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 12

      4lata temu zaczynając do szkoly pociag z Wroclawia do Gdyni jechal 7h46min co roku było coraz gorzej
      kolejno
      3lata temu- 8h30min
      2-lata temu 9h
      1rok temu-9h30min
      obecnie -10h,30min...rozwiń całość

      4lata temu zaczynając do szkoly pociag z Wroclawia do Gdyni jechal 7h46min co roku było coraz gorzej
      kolejno
      3lata temu- 8h30min
      2-lata temu 9h
      1rok temu-9h30min
      obecnie -10h,30min
      szlag mnie już trafia jadąc tym pociągiem, zawsze w kuszetce nie ma miejsc.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      !

      Czesiek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      A on zawsze jeździł tak jak obecnie - przez Oleśnicę, Ostrów, Krotoszyn? Bo jeżeli kiedyś jeździł przez Leszno, to nic dziwnego że przetrasowanie go zabrało cj. 2h. Wystarczy rzucić okiem na pociąg...rozwiń całość

      A on zawsze jeździł tak jak obecnie - przez Oleśnicę, Ostrów, Krotoszyn? Bo jeżeli kiedyś jeździł przez Leszno, to nic dziwnego że przetrasowanie go zabrało cj. 2h. Wystarczy rzucić okiem na pociąg Wrocław - Gdynia przez Poznań - 7,49hzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PKP

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 10

      Im to nawet g*wno w d*pie przeszkadza...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co ma piernik do wiatraka

      A co ma piernik do wiatraka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

      Mam rozumieć, że oni prowadzą prace na czynnych torach czy na tych, które na czas remontu zostały wyłączone? Jak zwykle tłumaczenie banalne. W tym Państwie wszystkie prace opieramy na aktualnych...rozwiń całość

      Mam rozumieć, że oni prowadzą prace na czynnych torach czy na tych, które na czas remontu zostały wyłączone? Jak zwykle tłumaczenie banalne. W tym Państwie wszystkie prace opieramy na aktualnych danych statystycznych bez przyjmowania rozwoju społeczeństwa.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kolej

      kol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 11

      Aż się prosi aby na czas przeciągających się remontów urochomic dworzec Świebodzki

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a co mają KD

      jachulec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 14

      do trasy na Poznań jedyne gdzie przejeżdżają to Wrocław Mikołajów ... więc zwiększenie liczby składów tego przewoźnika jako jednego z przyczyn opóźnienia to kula w płot :P


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czytanie ze zrozumieniem

      czytelnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 10

      Proszę o ponowne przeczytanie tekstu. A jeżeli się @jachulec nie orientuje gdzie jest węzeł Grabiszyn, to proszę się nie wypowiadać. To właśnie w tym miejscu jest zwiększona ilość pociągów...rozwiń całość

      Proszę o ponowne przeczytanie tekstu. A jeżeli się @jachulec nie orientuje gdzie jest węzeł Grabiszyn, to proszę się nie wypowiadać. To właśnie w tym miejscu jest zwiększona ilość pociągów kursujących na dobę. A po za tym opóźnienie dotyczy przebudowy wiaduktu nad Grabiszyńską i Legnicką, czyli tam gdzie kursuje więcej pociągów.
      Zamiast się od razu pluć, to przeczytaj ze zrozumieniem.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co ty wiesz ...?

      WsiadamNaMikołajowie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      Grabiszynek jest jednym z punktów przez które przejeżdżają pociągi na trasie Poznań - Wrocław. A do granicy województwa jest rozgrzebane 60 km torów!
      Co do tłumaczenia pana z PLK o spóźnieniech -...rozwiń całość

      Grabiszynek jest jednym z punktów przez które przejeżdżają pociągi na trasie Poznań - Wrocław. A do granicy województwa jest rozgrzebane 60 km torów!
      Co do tłumaczenia pana z PLK o spóźnieniech - logiki PKP za nic nie zrozumiesz, choćbyś myślał wieki. A z myśleniem u kolejarzy jest kiepsko. Lepiej żeby się nie brali za coś na czym się nie znają. Połakomili się na europejskie fundusze i zadanie ich przerosło. To Polska właśnie!
      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecane

      Wideo