Przewoźnicy kupują nowe pociągi, bo przybywa pasażerów

    Przewoźnicy kupują nowe pociągi, bo przybywa pasażerów

    Magdalena Kozioł

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Przewoźnicy kupują nowe pociągi, bo przybywa pasażerów

    ©Dariusz Gdesz

    Spółka Koleje Dolnośląskie chce kupić 11 nowych pociągów. Planuje wydać na nie ponad 180 mln zł. Pierwszy pojazd ma zostać wyprodukowany i dostarczony do KD w maju przyszłego roku. Ostatnie przyjadą w lipcu 2015 r.
    Przewoźnicy kupują nowe pociągi, bo przybywa pasażerów

    ©Dariusz Gdesz

    Koleje Dolnośląskie inwestują w tabor, bo z roku na rok rośnie im liczba pasażerów. Jeszcze trzy lata temu z oferty KD rocznie korzystało ponad 670 tys. podróżnych, w 2011 było ich ponad 900 tys., zaś w ubiegłym odnotowano poważny skok - do ponad 1 mln 680 tys. podróżnych.
    Niewykluczone, że ten rekord zostanie pobity, bo do końca czerwca już odnotowano 860 tys. ludzi w składach KD. Co wpływa na takie zainteresowanie koleją?


    - Oferta, czyli wzrost liczby uruchamianych połączeń na nowych trasach: Jelenia Góra - Trutnov, Wrocław - Jelenia Góra, Kłodzko - Polanica-Zdrój - oraz dostosowanie ich do potrzeb naszych klientów - wylicza rzecznik KD Justyna Stachniewicz. Dodaje do tego odpowiednie godziny odjazdów pociągów oraz brak konieczności przesiadania się.

    Jak łatwo zauważyć, KD coraz częściej jeżdżą na trasach zdominowanych dotąd przez Przewozy Regionalne, np. Wrocław-Węgliniec. Ale okazuje się, że wzrost pasażerów zanotowano także w PR. Przewozy Regionalne informują, że w ubiegłym roku z oferty tego przewoźnika skorzystało na Dolnym Śląsku 10,5 mln osób.

    W składach Regio w I półroczu 2013 r. odnotowano wzrost o ok. 0,5 mln osób. Najwięcej podróżuje ich na liniach: Wrocław - Rawicz, Wrocław - Brzeg (Opole), szczególnie w marcu, maju, październiku i listopadzie.

    Spośród relacji obsługiwanych przez KD największym zainteresowaniem cieszą się połączenia Zgorzelec - Wrocław, z których korzystają studenci dojeżdżający na uczelnie, a także mieszkańcy Bolesławca i Legnicy udający się do pracy do stolicy Dolnego Śląska. Spore zainteresowanie jest też na odcinku Wrocław - Trzebnica.

    O tym, że kolej wraca do łask, przewoźnicy przekonali się, podsumowując, ilu wrocławian skorzystało od 1 czerwca z podróży pociągiem z biletem wrocławskiego MPK. - Liczba podróżnych, która skorzystała z jazdy w obrębie Wrocławia, niemal idealnie odzwierciedla przyjęte założenia - mówi Andrzej Piech, naczelnik Działu Sprzedaży i Marketingu w PR. - Blisko 35 tys. podróżnych (przy szacunku 30 tys.) to według naszej oceny sporo, biorąc pod uwagę start nowej oferty. Jesteśmy przekonani, że kolejne miesiące, zwłaszcza powakacyjne, przyniosą jeszcze lepsze efekty.

    Do nowej jakości taboru pasażerów przyzwyczaiły Koleje Dolnośląskie, które wiosną na tory wypuściły pięć nowych "Impulsów" za ponad 100 mln zł. W latach 2014-2020 nowych składów ma być jeszcze więcej. Władze województwa planują, że będzie ich nawet 50.

    Czytaj także

      Komentarze (13)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wpływy z biletów

      Scypio (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      W KD konduktorzy skrupulatnie sprawdzają czy wszyscy mają bilety, a w PR na trasie Wrocław Główny - Pracze jak w miesiącu pięć razy sprawdzą mi bilety to jest dobrze.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Don't worry,Be happy...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      KD potrafi wykorzystać potencjał którego Przewozy Regionalne nie potrafiły wykorzystać.
      KD zarabia kase a PR powoli bankrutuje

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      patologie kolejowe

      niezniszczalny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 13

      "Przewoźnicy kupują nowe pociągi, bo przybywa pasażerów" - Przewoźnik - w tym wypadku KD - nie wydał złamanego grosza na JAKIKOLWIEK pociąg. Wszystkie składy kupowane są przez Urząd Marszałkowski,...rozwiń całość

      "Przewoźnicy kupują nowe pociągi, bo przybywa pasażerów" - Przewoźnik - w tym wypadku KD - nie wydał złamanego grosza na JAKIKOLWIEK pociąg. Wszystkie składy kupowane są przez Urząd Marszałkowski, natomiast spółeczka kolejowa to przechowalnia dla nieudaczników, którzy dostają pracę w odpowiedni sposób.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KD kupuje tabor bo...

      MK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      KD robi te zakupy, bo marszałek nie szczędzi im kasy. KD dla marszałka jest tym czym kopacze dla Dutkiewicza.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      niech kupuja hybrydy diesel elektryczne. zaoszczedza na 1 polaczeniu 2 inna pojazdy

      ajkc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

      jw.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      jachulec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 9

      a ja poproszę KD na linii Wrocław - Oleśnica :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ech

      trzech (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 9

      a Przewozy Regionalne zamiast kupować nowe lokomotywy wypożyczają od braci Czechów stare i psujące się. Nadali lokomotywom imiona i zadowoleni. We wtorek w południe taka "Dorotka" czy "Zosia"...rozwiń całość

      a Przewozy Regionalne zamiast kupować nowe lokomotywy wypożyczają od braci Czechów stare i psujące się. Nadali lokomotywom imiona i zadowoleni. We wtorek w południe taka "Dorotka" czy "Zosia" zafundowała trzygodzinny przymusowy postój w pełnym słońcu pasażerom jadącym do Wrocławia.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KD

      Bartosz Białkowski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 7

      KD kupują nowe pociągi dlatego że im Urząd Marszałkowski to finansuje, w odróżnieniu od Przewozów Regionalnych, których Urząd Marszałkowski jest również współwłaścicielem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KD

      kam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 11

      KD są o niebo lepsze od PR


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KD

      Art (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 10

      To prawda. Przestałem korzystać z tych złomów PR od kiedy pociągi KD wjechały na tory. Podstawowa i jak dla mnie najważniejsza różnica to komfort jazdy. Gdy PR podstawiają na peron nagrzaną do...rozwiń całość

      To prawda. Przestałem korzystać z tych złomów PR od kiedy pociągi KD wjechały na tory. Podstawowa i jak dla mnie najważniejsza różnica to komfort jazdy. Gdy PR podstawiają na peron nagrzaną do granic możliwości puszkę, gdzie pociągi KD są wyposażone w klimatyzację, wybór jest dla mnie oczywisty. Dziwie się, że ktoś jeszcze korzysta z tych piekarników na kółkach. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Impulsy

      niedowierzający (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 9

      Ciekawe skąd samorząd weźmie 1 000 000 (słownie MILIARD) złotych na 50 nowych Impulsów.
      Skąd ta kobieta te dane wzięła.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Takie dostała zlecenie...

      ll (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      ...to tak powiedziała. Możesz jej to w twarz powiedzieć, bo ostatnio widziałem, że jeździ jako konduktorka w KD.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo. Bardzo pozytywna informacja.

      szok (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      .

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama