Kongres Świadków Jehowy 2013. W sobotę był chrzest (ZDJĘCIA)

    Kongres Świadków Jehowy 2013. W sobotę był chrzest (ZDJĘCIA)

    MAT, fot. Paweł Relikowski

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Kongres Świadków Jehowy 2013. W sobotę był chrzest (ZDJĘCIA)
    1/11
    przejdź do galerii

    ©fot. Paweł Relikowski

    Dziś 2. dzień Kongresu Świadków Jehowy 2013 na Stadionie Miejskim we Wrocławiu. Po godzinie 12 odbył się chrzest. Na pilczyckim obiekcie było ok. 20 tysięcy osób. Nie wszyscy z nich, to świadkowie Jehowy. Ci mają specjalne plakietki, ale na obiekcie widać też sporo osób bez plakietek. Przyszli oni, bo są ciekawi, jak wyglądają takie uroczystości.

    Czytaj także

      Komentarze (94)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Zdjęcie autora komentarza
      Tragedia..

      Maciej Wołkowski

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

      Rozumiem, że stadion jest zadłużony, ale żeby udostępniać stadion miejski sekciarzom?.. Nie długo na naszym stadionie sataniści będą odprawiać czarne msze.. no cóż, tonący brzytwy się chwyta

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Za nim zostaniesz ŚJ

      mjsl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      https://drive.google.com/folderview?id=0Bw7G9WFVTZ4kd1NuWWE5N1pyRjA&usp=sharing

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      strony o świadkach jehowy

      mm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 7

      Strony poświęcone świadkom:
      http://www.piotrandryszczak.pl/
      http://zahorski-jacek.blog.onet.pl/
      http://watchtower.org.pl/start.php


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      strona

      mes (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      jeszcze jedna:
      http://swiadkowie-jehowy.pl.tl

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Poznaj prawdę o świadkach Jehowy

      Karol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 11

      Są bardzo dobre książki na temat Świadków Jehowy, których autorem jest znawca tej sekty, Elizeusz Bagiński, karmelita:
      "Co katolik powinien wiedzieć o Świadkach Jehowy?" (wyd. 2, 2011) i "Siewcy...rozwiń całość

      Są bardzo dobre książki na temat Świadków Jehowy, których autorem jest znawca tej sekty, Elizeusz Bagiński, karmelita:
      "Co katolik powinien wiedzieć o Świadkach Jehowy?" (wyd. 2, 2011) i "Siewcy kąkolu" (wyd. 3, 2012).
      A dla bardziej zainteresowanych, jeszcze te 4 pozostałe książki tego znawcy sekty:
      "Świadkowie Jehowy. Pochodzenie, historia, wierzenia", wyd. 2 (2004 rok),
      "Królestwo Boże w nauczaniu Świadków Jehowy" (1998 rok),
      "Świadkowie Jehowy od wewnątrz" (1999 rok),
      "Wiara Świadków Jehowy nie prowadzi do zbawienia" (2001 rok).
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Poznaj prawdę o świadkach Jehowy

      Karol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 14

      Są bardzo dobre książki na temat Świadków Jehowy, których autorem jest znawca tej sekty, Elizeusz Bagiński, karmelita:
      "Co katolik powinien wiedzieć o Świadkach Jehowy?" (wyd. 2, 2011) i "Siewcy...rozwiń całość

      Są bardzo dobre książki na temat Świadków Jehowy, których autorem jest znawca tej sekty, Elizeusz Bagiński, karmelita:
      "Co katolik powinien wiedzieć o Świadkach Jehowy?" (wyd. 2, 2011) i "Siewcy kąkolu" (wyd. 3, 2012).
      A dla bardziej zainteresowanych, jeszcze te 4 pozostałe książki tego znawcy sekty:
      "Świadkowie Jehowy. Pochodzenie, historia, wierzenia", wyd. 2 (2004 rok),
      "Królestwo Boże w nauczaniu Świadków Jehowy" (1998 rok),
      "Świadkowie Jehowy od wewnątrz" (1999 rok),
      "Wiara Świadków Jehowy nie prowadzi do zbawienia" (2001 rok).
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      www.wobroniewiary.cal.pl

      tomasz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

      www.wobroniewiary.cal.pl


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Poznaj prawdę o świadkach Jehowy

      Karol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      Są bardzo dobre książki na temat Świadków Jehowy, których autorem jest znawca tej sekty, Elizeusz Bagiński, karmelita:
      "Co katolik powinien wiedzieć o Świadkach Jehowy?" (wyd. 2, 2011) i "Siewcy...rozwiń całość

      Są bardzo dobre książki na temat Świadków Jehowy, których autorem jest znawca tej sekty, Elizeusz Bagiński, karmelita:
      "Co katolik powinien wiedzieć o Świadkach Jehowy?" (wyd. 2, 2011) i "Siewcy kąkolu" (wyd. 3, 2012).
      A dla bardziej zainteresowanych, jeszcze te 4 pozostałe książki tego znawcy sekty:
      "Świadkowie Jehowy. Pochodzenie, historia, wierzenia", wyd. 2 (2004 rok),
      "Królestwo Boże w nauczaniu Świadków Jehowy" (1998 rok),
      "Świadkowie Jehowy od wewnątrz" (1999 rok),
      "Wiara Świadków Jehowy nie prowadzi do zbawienia" (2001 rok).
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      www.wobroniewiary.cal.pl

      tom (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 13

      www.wobroniewiary.cal.pl

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DOGMATY KATOLICKIE C.D.

      Bogdan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

      c.d.

      Czy słuszne jest zanoszenie modlitw do Marii jako orędowniczki?

      Jezus Chrystus powiedział: „Wy tak się módlcie: Ojcze nasz, któryś jest w niebie”.
      Powiedział też: „Ja jestem drogą, prawdą...rozwiń całość

      c.d.

      Czy słuszne jest zanoszenie modlitw do Marii jako orędowniczki?

      Jezus Chrystus powiedział: „Wy tak się módlcie: Ojcze nasz, któryś jest w niebie”.
      Powiedział też: „Ja jestem drogą, prawdą i życiem. Nikt nie może przyjść do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie. Uczynię wam wszystko, o co tylko poprosicie w moje imię” (Mat. 6:9; Jana 14:6, 14, Romaniuk).

      Czy modlitwy kierowane do Ojca za pośrednictwem Jezusa Chrystusa są przyjmowane z takim samym zrozumieniem i współczuciem, jak modlitwy kierowane poprzez kobietę?

      Biblia mówi o Ojcu: „Jak ojciec lituje się nad swoimi dziećmi, tak Bóg ma litość nad bogobojnymi.
      Wie On bowiem, z czego jesteśmy stworzeni, nie zapomina, że jesteśmy prochem”. Jest On „Bogiem miłosiernym i łaskawym, cierpliwym, pełnym życzliwości i wierności” (Ps. 103:13, 14, Bp; Wyjścia 34:6, Bp).

      O Chrystusie zaś napisano: „Nie takiego bowiem mamy arcykapłana, który by nie mógł współczuć naszym słabościom, lecz doświadczonego we wszystkim na nasze podobieństwo, z wyjątkiem grzechu. Przybliżmy się więc z ufnością do tronu łaski, abyśmy otrzymali miłosierdzie i znaleźli łaskę dla uzyskania pomocy w stosownej chwili” (Hebr. 4:15, 16, BT).

      Czy oddawanie czci wizerunkom Marii jest zgodne z biblijnym chrystianizmem?

      Praktyka ta została wyraźnie zalecona przez sobór watykański II (1962-1965). „Sobór święty (...) [napomina] wszystkich synów Kościoła, aby szczerze popierali kult Błogosławionej Dziewicy, szczególnie liturgiczny, a praktyki i zbożne ćwiczenia ku Jej czci zalecane w ciągu wieków przez Urząd Nauczycielski cenili wysoko i to, co postanowione było w minionych czasach o kulcie obrazów Chrystusa, Błogosławionej Dziewicy i Świętych, pobożnie zachowywali” (Sobór Watykański II. Konstytucje, dekrety, deklaracje, ss. 164, 165).

      Czy zbór chrześcijański w I wieku otaczał Marię szczególną czcią?

      Apostoł Piotr ani razu nie wymienia jej w swych natchnionych pismach.
      Apostoł Paweł nie nazwał jej w swych natchnionych listach po imieniu; jedynie wspomniał o niej jako o „niewieście” (Gal. 4:4).

      Jaki przykład dał sam Jezus sposobem odnoszenia się do swej matki?

      Jana 2:3, 4 (Wujek 1962): „A gdy zabrakło wina [podczas uroczystości weselnej w Kanie], rzekła matka Jezusowa do niego: Wina nie mają. I rzecze jej Jezus: Co mnie i tobie [„Czego chcesz ode mnie”, Bp, Gryglewicz] niewiasto? Jeszcze nie przyszła godzina moja”. (Gdy Jezus był dzieckiem, podporządkowywał się matce i przybranemu ojcu. Teraz jednak, jako dorosły mężczyzna, uprzejmie, lecz stanowczo odmówił wykonania polecenia matki. Ta zaś pokornie przyjęła skorygowanie).

      Łuk. 11:27, 28 (Romaniuk): „A gdy On [Jezus] to jeszcze mówił, jakaś kobieta z tłumu zawołała donośnym głosem: Błogosławione łono, które Cię nosiło i piersi, któreś ssał. On zaś odpowiedział: Raczej ci są błogosławieni, którzy słuchają słowa Bożego i strzegą go”. (Była to niewątpliwie dogodna sposobność, żeby Jezus okazał matce szczególną cześć, gdyby to było stosowne. On jednak tego nie uczynił).

      Jakie jest historyczne pochodzenie kultu Marii?

      Ksiądz katolicki Andrew Greeley mówi: „Maryja jest jednym z najpotężniejszych symboli religijnych w dziejach Zachodu (...) Symbol Maryi bezpośrednio łączy chrystianizm ze starożytnymi religiami bogiń-matek” (The Making of the Popes 1978, USA 1979, s. 227).

      Ciekawe jest też, gdzie zatwierdzono naukę, że Maria jest Matką Bożą. „Sobór efeski zebrał się w roku 431 w bazylice pod wezwaniem Theotokos. Gdzie jak gdzie, ale w mieście słynącym z żarliwego kultu Artemidy, zwanej przez Rzymian Dianą, oraz z przechowywania jej posągu, który rzekomo spadł z nieba, w cieniu wielkiej świątyni poświęconej od roku 330 Wielkiej Matce (Magna Mater) i stanowiącej — jak głosi tradycja — chwilową rezydencję Marii, trudno było się spodziewać niezatwierdzenia tytułu ‚Bożej Rodzicielki’” (E. O. James, The Cult of the Mother-Goddess, Nowy Jork 1959, s. 207).
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DOGMATY KATOLICKIE

      Bogdan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

      Czy Maria była Matką Bożą?
      Anioł, który powiadamiał Marię o przyszłych cudownych narodzinach, nie powiedział, że jej syn będzie Bogiem. Rzekł: „Oto poczniesz i porodzisz Syna, i dasz mu imię...rozwiń całość

      Czy Maria była Matką Bożą?
      Anioł, który powiadamiał Marię o przyszłych cudownych narodzinach, nie powiedział, że jej syn będzie Bogiem. Rzekł: „Oto poczniesz i porodzisz Syna, i dasz mu imię Jezus. On będzie wielki i Synem Najwyższego będzie zwany (...). Dlatego też dziecię, które się z ciebie narodzi, święte będzie i nazwane będzie Synem Bożym” (Łuk. 1:31-35, Kowalski).
      Hebr. 2:14, 17 (Romaniuk): „Ponieważ zaś dzieci powiązane są nawzajem wspólnotą krwi i ciała, dlatego On [Jezus], bez żadnej różnicy, również wszedł w ową wspólnotę (...). Dlatego właśnie musiał się upodobnić całkowicie do braci”. (Jak mógłby się „upodobnić całkowicie do braci”, gdyby był Bogiem-człowiekiem?)
      W New Catholic Encyclopedia czytamy: „Maryja rzeczywiście jest Matką Bożą, jeżeli spełnione są dwa warunki: Że naprawdę jest matką Jezusa i że Jezus naprawdę jest Bogiem” (1967, t. 10, s. 21). Biblia mówi, że Maria była matką Jezusa, ale czy Jezus był Bogiem? Kościół sformułował swoje pojęcie Trójcy dopiero w IV wieku, długo po ukończeniu spisywania Pisma Świętego (Breviarium Fidei. Wybór doktrynalnych wypowiedzi Kościoła, Poznań 1989, s. 149; zob. „Trójca”, ss. 365, 366). Wówczas to, w „Symbolu nicejskim”, Kościół nazwał Jezusa „Bogiem prawdziwym”. Później, na soborze efeskim w roku 431, Kościół uznał Marię za Theotòkos, to znaczy „Bożą Rodzicielkę” lub „Matkę Bożą”. Niemniej ani tego wyrażenia, ani takiego poglądu nie znajdujemy w żadnym przekładzie Biblii (zob. „Jezus Chrystus”, strony 125-130).
      Czy Maria została poczęta przez swą matkę jako niepokalana i wolna od grzechu pierworodnego?
      Na temat pochodzenia tego poglądu czytamy w New Catholic Encyclopedia (1967, t. 7, ss. 378-381): „Nauka o Niepokalanym Poczęciu nie jest wyraźnie sprecyzowana w Piśmie Świętym (...) Najstarsi Ojcowie Kościoła uważali Maryję za świętą, ale nie całkowicie bezgrzeszną. (...) Nie da się dokładnie określić, kiedy ten pogląd stał się artykułem wiary, wydaje się jednak, że został ogólnie przyjęty gdzieś w VIII lub IX stuleciu. (...) [W roku 1854 papież Pius IX sformułował dogmat], ‚według którego Przenajświętsza Dziewica Maryja była wolna od wszelkiej zmazy grzechu pierworodnego od chwili swego poczęcia’”. Dogmat ten potwierdzono na soborze watykańskim II (1962-1965) (Sobór Watykański II. Konstytucje, dekrety, deklaracje, Pallottinum, Poznań 1986, s. 157-166).
      W Biblii natomiast jest powiedziane: „Dlatego też jak przez jednego człowieka [Adama] grzech wszedł na świat, a przez grzech śmierć, i w ten sposób śmierć przeszła na wszystkich ludzi, ponieważ wszyscy zgrzeszyli” (Rzym. 5:12, BT). Czy dotyczy to także Marii? Biblia mówi, że zgodnie z Prawem Mojżeszowym 40 dni po narodzeniu Jezusa Maria złożyła w świątyni jerozolimskiej dar ofiarny za grzech, by dostąpić oczyszczenia. Ona także odziedziczyła po Adamie grzech i niedoskonałość (Łuk. 2:22-24; Kapł. 12:1-8).
      Czy Maria została wzięta do nieba razem z ciałem?
      W komentarzu do ogłoszonej w roku 1950 proklamacji papieża Piusa XII, która czyni ten dogmat oficjalnym artykułem wiary katolickiej, New Catholic Encyclopedia (1967, t. 1., s. 972) podaje: „W Biblii nie ma jednoznacznej wzmianki o Wniebowzięciu, jednak Papież obstaje w swej bulli przy tym, że najważniejszym fundamentem tej prawdy jest Pismo Święte”.
      Tymczasem Biblia mówi: „Ciało i krew nie mogą posiąść królestwa Bożego, (...) to, co zniszczalne, nie może mieć dziedzictwa w tym, co niezniszczalne” (1 Kor. 15:50, BT). Jezus powiedział: „Bóg jest duchem”. W chwili zmartwychwstania Jezus znowu stał się duchem, tym razem „duchem życiodajnym”. Aniołowie są duchami (Jana 4:24; 1 Kor. 15:45, Kowalski; Hebr. 1:13, 14, BT). Na jakiej biblijnej podstawie można by twierdzić, że ktoś został przeniesiony do życia w niebie razem z ciałem, które wymaga materialnego środowiska ziemskiego, żeby się utrzymać przy życiu? (Zob. „Zmartwychwstanie”, strony 420-423).
      Czy słuszne jest zanoszenie modlitw do Marii jako orędowniczki?
      Jezus Chrystus powiedział: „Wy tak się módlcie: Ojcze nzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do Bogdan (1)

      mm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 12

      Piszesz „Jaki przykład dał sam Jezus sposobem odnoszenia się do swej matki?
      Jana 2:3, 4 (Wujek 1962): „A gdy zabrakło wina [podczas uroczystości weselnej w Kanie], rzekła matka Jezusowa do niego:...rozwiń całość

      Piszesz „Jaki przykład dał sam Jezus sposobem odnoszenia się do swej matki?
      Jana 2:3, 4 (Wujek 1962): „A gdy zabrakło wina [podczas uroczystości weselnej w Kanie], rzekła matka Jezusowa do niego: Wina nie mają. I rzecze jej Jezus: Co mnie i tobie [„Czego chcesz ode mnie”, Bp, Gryglewicz] niewiasto? Jeszcze nie przyszła godzina moja”. (Gdy Jezus był dzieckiem, podporządkowywał się matce i przybranemu ojcu. Teraz jednak, jako dorosły mężczyzna, uprzejmie, lecz stanowczo odmówił wykonania polecenia matki. Ta zaś pokornie przyjęła skorygowanie).”
      W istocie Pan Jezus jakby zwraca uwagę swej Matce, aby nie troszczyła się o to. mówiąc: „zostaw to mnie niewiasto, jeszcze nie nadeszła godzina moja“ (J. 2:4). Maryja jednak — jest przekonana, że chociaż godzina czynienia cudów przez Jezusa jeszcze nie nadeszła, to na Jej prośbę Syn przyspieszy tę chwilę i uczyni cud, gdyż mówi do sług „uczyńcie, cokolwiek wam powieu (J. 2:5).
      I istotnie Chrystus na prośbę swej matki dokonał tego cudu — pomimo, że jak sam zaznaczył, iż godzina Jego jeszcze nie nadeszła, to jednak kazał uczniom stągwie napełnić wodą (J. 2:7). Cud przemienienia wody w wino — gospodarze wesela zawdzięczali jedynie pośrednictwu Maryi, gdyż Chrystus podkreślając, że Jego godzina jeszcze nie nadeszła bez pośrednictwa Maryi, tego cudu nie uczyniłby.
      Pośrednictwo Maryi nie ustaje do dziś i w dalszym ciągu ludzkość odbiera łaski od Boga za pośrednictwem Maryi, czego dowodem są liczne cuda.
      Pierwszy cud w Kanie Galilejskiej zbija również inny zarzut świadków Jehowy, jaki stawiają oni Maryi. Zarzucają bowiem, że Maryja nie rozumiała Jezusa ani Jego posłannictwa.
      Tymczasem postawa Maryi w Kanie Galilejskiej dowodzi, że Ona doskonale rozumiała Chrystusa i Jego misję, bo chociaż Syn Jej dotychczas nie uczynił żadnego cudu i nikt nie przypuszczał, że czynić je może — Maryja wiedziała, że ma On moc czynienia cudów. Dlatego też poleciła sługom, aby uczynili cokolwiek Jezus im powie. I jak wiemy słudzy na polecenie Chrystusa napełnili stągwie wodą, którą On zamienił w wino.
      Maryja jest tylko człowiekiem, ale z woli Bożej stała się Matką Boga. 1 tu kres człowieku! Dalej twój rozum nie sięgnie. Dalej tylko wiara, albo pycha szatańska, zarozumiałość i przewrotność.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "|

      "| (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 11

      Czyli przez 9 miesiecy na swiecie nie było BOGA? A Szatan to co - czekał aż się urodzi żeby go zgładzić i co w karty grał - tak pewnie by postąpił zaciekły wróg - czekał aż się pojawi gdy go nie...rozwiń całość

      Czyli przez 9 miesiecy na swiecie nie było BOGA? A Szatan to co - czekał aż się urodzi żeby go zgładzić i co w karty grał - tak pewnie by postąpił zaciekły wróg - czekał aż się pojawi gdy go nie było, pewno z** mu sie zrobiło nienarodzonego BOGA? A jak Jezus jako Bóg mógł sam się wskrzesić skoro był martwy? Czyli Maryja jest potężniejsza od Boga i Szatana? Dla mnie to pozbawione logiki-zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do Bogdan (2)

      mm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

      Piszesz: „ Łuk. 11:27, 28 (Romaniuk): „A gdy On [Jezus] to jeszcze mówił, jakaś kobieta z tłumu zawołała donośnym głosem: Błogosławione łono, które Cię nosiło i piersi, któreś ssał. On zaś...rozwiń całość

      Piszesz: „ Łuk. 11:27, 28 (Romaniuk): „A gdy On [Jezus] to jeszcze mówił, jakaś kobieta z tłumu zawołała donośnym głosem: Błogosławione łono, które Cię nosiło i piersi, któreś ssał. On zaś odpowiedział: Raczej ci są błogosławieni, którzy słuchają słowa Bożego i strzegą go”. (Była to niewątpliwie dogodna sposobność, żeby Jezus okazał matce szczególną cześć, gdyby to było stosowne. On jednak tego nie uczynił).”

      Zrobił to za to sam Bóg przez swojego posłańca: „I wszedłszy do niej, rzekł: Bądź pozdrowiona, łaską obdarzona, Pan z tobą, błogosławionaś ty między niewiastami. (Ł 1:28)

      Maryja będąc "Matką Jego" (J 2:5) i "Matką Jezusa" (J 2:1), który jest Bogiem (J 20:28) jest tym samym Matką Bożą. "Duchowieństwo rzymskokatolickie" nie zapożyczyło tego tytułu z pogańskiego Babilonu. Maryja nie jest bogiem, nie jest ubóstwiana i nie jest "matką bogów".
      NT mówi wiele o Maryi. Tylko zła jego interpretacja nie pozwala dostrzec Jej roli w Kościele.
      Tylko o Niej Biblia mówi, że jest błogosławiona przez wszystkie pokolenia (Łk 1:48). Słowa te wypowiada sama Matka Boża

      Jej błogosławi:
      Bóg Ojciec - "pełna łaski Pan z Tobą, błogosławiona jesteś między niewiastami" (Łk 1:28).
      Syn Boży - "Błogosławieni ci, którzy słuchają słowa Bożego i zachowują je" (Łk 11:28); "a Matka Jego wszystkie słowa te zachowywała w sercu Swoim" (Łk 2:51 ks. Dąbr.).
      Duch Św. - "Duch Święty napełnił Elżbietę. Wydała ona okrzyk i powiedziała: błogosławiona jesteś między niewiastami" (Łk 1:41n.).
      Błogosławieństwa te są akceptowane tak przez pokornych ludzi (Łk 1:42), jak i przez aniołów (Łk 1:28).
      Maryja jest jedyną wybranką Boga na zrodzenie Syna Bożego. Jej wybranie i ważność jej dzieła uznaje Elżbieta w słowach: "A skądże mi to, że Matka mojego Pana przychodzi do mnie" Łk 1:43.
      Jej błogosławieństwo tekst Łk 1:42 stawia w jednym rzędzie z błogosławieństwem Syna: "błogosławiona jesteś między niewiastami i błogosławiony jest owoc Twojego łona".
      Ona przez Syna, jak i On, pełni są łaski Bożej (Łk 1:28, J 1:14); por. pkt 17.6.
      Chrystus uczy, że "między narodzonymi z niewiast nie powstał większy od Jana Chrzciciela" (Mt 11:11). Ponieważ sam był zrodzony z niewiasty (Ga 4:4), nie wlicza tym samym siebie, jak i Maryi, do tego pouczenia. Przez to wyróżnia Ją i siebie. Dz 1:14 uwydatniają Maryję spośród innych niewiast.
      Maryja będąc Matką Chrystusa, jest też Matką Kościoła, z którym On się utożsamia, a który jest "Jego Ciałem" (Kol 1:24, 1Kor 12:27). Jest Ona Matką wierzących (J 19:26-27), jak Ewa matką żyjących (Rdz 3:20).
      Chrystus przekazuje nas Jej poprzez przedstawiciela - Jana - w słowach: "Niewiasto oto syn Twój" (J 19:26); patrz pkt 17.11.
      Ją wskazuje nam, jako Matkę nowego stworzenia, w słowach: "oto Matka twoja" (J 19:27);
      To Ona, nam sługom Chrystusowym (1Kor 4:1), wskazuje swego Syna: "powiedziała do sług: zróbcie wszystko cokolwiek wam powie" J 2:5.
      Ona wypełnia obok Syna wielką misję, za którą odbiera utrapienia: "a Twoją duszę miecz przeniknie, aby na jaw wyszły zamysły serc wielu" Łk 2:35; por. J 19:25.
      Szczególne przywileje należą się Maryi pochodzącej z królewskiego rodu Dawida (Rz 1:3), będącej Matką Króla (Mt 2:2).
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do Bogdan (3)

      mm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      Ona pełni zaszczytną rolę "w dniu Jego zaślubin, w dniu radości Jego serca" Pnp 3:11 (typ Maryi i typ Chrystusa).
      Ona zasiada na tronie obok Syna: "A wtedy postawiono tron dla Matki Króla, aby...rozwiń całość

      Ona pełni zaszczytną rolę "w dniu Jego zaślubin, w dniu radości Jego serca" Pnp 3:11 (typ Maryi i typ Chrystusa).
      Ona zasiada na tronie obok Syna: "A wtedy postawiono tron dla Matki Króla, aby zasiadła po Jego prawej ręce" 1Krl 2:19; por. Ap 3:21.
      Jej życzenia spełnia Syn: "proś moja Matko, bo tobie nie będę odmawiał" 1Krl 2:20; por. J 2:1-5.
      Ona odbiera chwałę i cierpienia wraz z Synem (Jr 13:18, Łk 2:34n., J 19:25).
      Ona, zgodnie z 2Krl 10:13, nazywana jest Królową Matką (por. Łk 1:43, 1Krl 15:13).
      To o Niej spośród niewiast przede wszystkim mówił Chrystus: "kto we Mnie wierzy będzie także dokonywał tych dzieł, których Ja dokonuję, owszem i większe od nich uczyni, bo Ja idę do Ojca" J 14:12.
      Mt 1:23 mówi, że Syn Maryi, którego porodziła to "Emmanuel, to znaczy 'Bóg z nami'". Maryja jest więc Matką "Boga z nami", tzn. jest Matką Bożą.
      Elżbieta nazywa Maryję Matką Pana (Łk 1:43). Tytuł "Pan" w zastosowaniu do Jezusa jest wymienny z określeniem "Bóg". Na przykład Piotr na początku swego listu nazywa Chrystusa "Bogiem i Zbawicielem" (2P 1:1; por. J 20:28), a na końcu "Panem i Zbawicielem" 2P 3:18. Maryja więc, będąc Matką Pana, jest Matką Bożą. Podobnie Ducha Św. raz nazywa się "Duchem Bożym" (Rz 8:14), a innym razem "Duchem Pańskim"
      Dz 8:39.
      Anioł Gabriel powiedział do Maryi, że Święte, które z Niej się narodzi, "będzie nazwane Synem Bożym" (Łk 1:35). Określenie "Jednorodzony Syn Boży" (J 3:18) jest wymienne z tytułem "Jednorodzony Bóg" (J 1:18); por. J 20:28, 31 (Bóg i Syn Boży). Maryja więc, będąc Matką Jednorodzonego Syna Bożego, jest Matką Jednorodzonego Boga, tzn. jest Matką Bożą (por. pkt 17.13.). Tę naukę potwierdza św. Ignacy (zm. 107), żyjący współcześnie ze św. Janem, który w liście "Do Kościoła w Efezie" pisał: "Bóg nasz bowiem Jezus Chrystus począł się w łonie Maryi" (18:2), "przychodzący w ciele Bóg (...) zrodzony z Maryi i zrodzony z Boga" 7:2.

      Cyryl Aleksandryjski (zm. 444) upominając około 428 r. Nestoriusza, który odrzucał tytuł Bogarodzicy, powołał się na poprzedników w wierze: "Te rzeczy potwierdza wszędzie nauka prawdziwej wiary, przekonaliśmy się również, że tak samo myśleli święci Ojcowie. Przeto nie wahali się nazwać świętej Dziewicy Bogarodzicą, nie dlatego, że natura Słowa czy Jego Boskość wzięły początek istnienia ze świętej Dziewicy, lecz ponieważ z Niej zrodziło się święte ciało ożywione duszą rozumną" ("Drugi list Cyryla do Nestoriusza" 7).
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do mm

      nie wolno wyrywac wesetow z kontekstu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 10

      Robi "Pan" lub "Pani" cos bardzo niebezpiecznego,wyrywa mianowicie wesety z kontekstu do przypasowuje je do swoich nieprawidlowych przemyslen.Moze ja w calosci napisze te wersety zeby bylo wiadomo...rozwiń całość

      Robi "Pan" lub "Pani" cos bardzo niebezpiecznego,wyrywa mianowicie wesety z kontekstu do przypasowuje je do swoich nieprawidlowych przemyslen.Moze ja w calosci napisze te wersety zeby bylo wiadomo czy to o Jezusa wtych wesetach chodziło,mianowicie chociazby 1Krl 2:19; por. Ap 3:21 z przekladu warszawskiego
      1 Królow 2:19 "A gdy Batszeba przyszla do Salomona,aby porozmawiac z nim w sprawie Adoniasza,król wstawszy wyszedl jej na spotkanie i oddal jej poklon, potem zasiadl na tronie swoim i kazal postawic krzeslo matce krolewskiej,i siadla po jego prawej rece"-kociec cytatu,jak to sie ma do tego do czego Pan-Pani uzywa tego wersetu zeby wykazac ze to Jezus sadza Marie na tronie,wyrwal Pan-Pani jedno zdanie z kontekstu i co to ma znaczyc?gdzie tu uczciwa rozmowa?
      a Apokalipsa 3:21 z tego samego przekladu"Zwyciezcy pozwole zasiasc ze mna na moim tronie,jak i jak zwyciezylem i zasiadlem wraz z Ojcem moim na jego tronie"
      jak ten werset ma niby poprzec Pana(Pani)teorie.Na tym koncze moja korespondencje bo dalsze wywody jak widze nie maja sensu.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do gość

      mm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 13

      Odpowiadam tak jak chcecie aby wam odpowiadano. Sami wyrywacie wersety z kontekstu dla poparcia własnych teorii, a gdy wam tak ktoś zrobi to się czepiacie!!! A czy Pani/Pana zdaniem w wypowiedzi...rozwiń całość

      Odpowiadam tak jak chcecie aby wam odpowiadano. Sami wyrywacie wersety z kontekstu dla poparcia własnych teorii, a gdy wam tak ktoś zrobi to się czepiacie!!! A czy Pani/Pana zdaniem w wypowiedzi "Bogdana" na temat cudu w kanie nie jest wyrwaniem wersetu z kontekstu? Czy Jezus odmuwił uczynienia cudu? Czy mimo wszystko za prośbą swojej matki tego cudu dokonał?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do Bogdan (4)

      mm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

      Wskaż w NT, które mówią konkretnie o popełnianiu grzechów przez Maryję. Matka Pana określona jest w Łk 1:28 terminem "pełna łaski". Świadczy to o tym, że tak jak jej Syn, który jest "pełen łaski"...rozwiń całość

      Wskaż w NT, które mówią konkretnie o popełnianiu grzechów przez Maryję. Matka Pana określona jest w Łk 1:28 terminem "pełna łaski". Świadczy to o tym, że tak jak jej Syn, który jest "pełen łaski" (J 1:14), nie popełniła żadnego grzechu. Maryja jest w tym stanie i jest tak określona przed poczęciem i urodzeniem Chrystusa, więc nie jest to wynikiem powiedzenia Bogu "niech mi się stanie według słowa Twego" (Łk 1:38). Łaską bezgrzeszności, więc i zwolnienia od grzechu pierworodnego, Bóg obdarował Ją już w chwili, gdy była Ona poczęta, bo Pan swoich szczególnych sług powołuje "już w łonie matki" (Łk 1:15, Ga 1:15, Iz 49:1, Jr 1:5, Ps 22:10, 71:6, Syr 50:22). Bóg wybrał Kościół, więc i Maryję szczególnie, jeszcze "przed założeniem świata abyśmy byli święci i nieskalani" Ef 1:4. Znaczy to, iż Pan wybrał łaskawie Maryję na matkę swego Syna, którego przewidziana ofiara Ją jako pierwszą odkupiła i uodporniła przed popełnianiem grzechów. Z tego też powodu, a nie innego, Maryja nazywa Boga swym Zbawcą (Łk 1:47). Jeśli Bóg, jeszcze przed ofiarą Chrystusa, uznał Abrahama za sprawiedliwego (Rz 4:22), to o ileż bardziej uznaje za bezgrzeszną Maryję, Matkę Syna Bożego. Można spotkać się z zarzutem, że i Szczepan jest "pełnym łaski" (Dz 6:8), a Kościół nie naucza o jego bezgrzeszności [Niektóre kodeksy greckie zawierają określenie "pełen wiary" (Novum Testamentum Graece); por. BG, WN, SN, WP]. Szczepan, tak jak inni, korzysta z darów Chrystusa otrzymując z Jego pełności "łaskę po łasce" (J 1:16). Jemu Chrystus grzechów nie policzy, a Maryję od ich popełniania wybawił. Pan może choroby i grzechy leczyć, ale może im też zapobiec. Maryja jest jedyną osobą pełną łaski przed ofiarą Jezusa. ST ukazuje co najmniej trzy zapowiedzi dotyczące bezgrzeszności Maryi i wybawienia Chrystusowego Kościoła z grzechów. Pierwsza, to tekst Pnp 4:7 ("Cała piękna jesteś, przyjaciółko moja, i nie ma w Tobie skazy"); por. o Chrystusie "bez skazy' (1P 1:19 ks. Rom.). Druga, to tekst Pnp 6:9 ("jedyna moja gołąbka, moja nieskalana (…) zwą ją szczęśliwą, królowe i nałożnice ją wysławiają"). W trzeciej Jeremiasz przeciwstawia córce buntowniczej (grzesznej), tzn. Izraelowi, nową, stworzoną przez Boga czystą niewiastę troszczącą się o Jezusa: "Dokądże będziesz chwiejna, córko buntownicza? Pan bowiem stworzył nową rzecz na ziemi: niewiasta zatroszczy się o męża" Jr 31:22. Maryja jest taka, jaki ma być Kościół (Ona jest jego wzorem), więc jest "czystą dziewicą" (2Kor 11:2), chwalebną nie mającą skazy czy zmarszczki, świętą i nieskalaną (Ef 5:27). NT ucząc o dziewiczości często łączy ją z nie popełnianiem grzechów (Ap 14:4, 2Kor 11:2). Taką dziewicą jest Maryja.Tłumaczenie tekstu greckiego kecharitomene ("łaski pełna" Łk 1:28) ma poparcie we wczesnochrześcijańskich przekładach, bo określenie "łaski pełna" (gratia plena) zawierają przekłady łacińskie sięgające II w., tłumaczone z tekstu greckiego. Pełnia łaski nie wynika tylko z danego słowa, lecz też z tego, że sam Syn Boży mógł zostać poczęty w łonie Maryi i w związku z tym nawet określenie "łaską obdarzona" nie wyklucza pełni łaski. Orygenes (ur. 185), komentując słowa "łaski pełna" (Łk 1:28), stwierdził, że dla Maryi "ta łaska usuwa tamten ból [rodzenia z Rdz 3:16]", który był karą za grzech Ewy ("Homilie o Ewangelii św. Łukasza" fragment 12). Uznał więc na podstawie Łk 1:28 bezgrzeszność Maryi. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PYTANIA ODNOŚNIE PISMA ŚWIĘTEGO - SŁOWA BOŻEGO

      Bogdan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 10

      Dodatkowe pytania dla Ciebie, i do przywódców religijnych – niech każdy człowiek idzie do księdza, biskupa, papieża, popa, pastora itd. - i niech im zada wszystkie te pytania :

      16.Czy Maria się...rozwiń całość

      Dodatkowe pytania dla Ciebie, i do przywódców religijnych – niech każdy człowiek idzie do księdza, biskupa, papieża, popa, pastora itd. - i niech im zada wszystkie te pytania :

      16.Czy Maria się modliła do Jezusa Chrystusa?
      17.Czy Maria kazała chrześcijanom się modlić do Jezusa Chrystusa?
      18.Czy Maria rzeźbiła krzyże, klękała przed nimi, całowała je i robiła ich kult?
      19.Czy Maria się modliła do ducha świętego?
      20.Czy Maria nakazała chrześcijanom modlić się do ducha świętego?
      21.Czy Maria się modliła do swojego męża – świętego Józefa?
      22.Czy Maria się modliła do ludzi świętych?
      23.Czy Maria się modliła do aniołów, do anioła stróża?
      24.Czy Maria mówiła że jest „Matką Bożą”?
      25.Czy Maria mówiła że jej syn Jezus jest Bogiem?
      26.Czy Maria mówiła że jej syn Jezus wchodzi w skład trójcy?
      27.Czy Maria się modliła przed obrazami i robiła kult obrazów?
      28.Czy Maria się modliła przed figurami i robiła kult figur?
      29.Czy Maria mówiła ażeby się do Niej mieli modlić chrześcijanie?
      30.Czy Maria modliła się do ludzi zmarłych?
      31.Czy Maria modliła się do ludzi żywych?
      32.Czy Maria modliła się przed kośćmi ludzi umarłych i robiła kult kości ludzi umarłych?
      33.Czy Maria mówiła że jest królową Polski?
      34.Czy Maria mówiła że jest zawsze dziewicą?
      35.Czy Maria mówiła że jest pośredniczką pomiędzy Bogiem a ludźmi?
      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama