Akcja ITD na autostradzie pod Wrocławiem. 23 kontrole, 15...

    Akcja ITD na autostradzie pod Wrocławiem. 23 kontrole, 15 aut z usterkami (ZDJĘCIA)

    JEW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Akcja ITD na autostradzie pod Wrocławiem. 23 kontrole, 15 aut z usterkami (ZDJĘCIA)
    1/9
    przejdź do galerii

    ©fot. Wojewódzka Inspekcja Transportu Drogowego

    Fatalny stan samochodów, które poruszały się dziś na podwrocławskim odcinku autostrady A4. W czwartek od rana kontrole prowadziła Inspekcja Transportu Drogowego. Efekt? Z 23 skontrolowanych do wczesnego popołudnia samochodów, aż w 15 stwierdzono różne usterki. W wielu sytuacjach niesprawny był układ kierowniczy czy hamulcowy! Autobus, który wiózł młodzież z Małopolski prawie nie miał hamulców na jednej z osi, w innym przypadku kierowca zabezpieczył drążek kierowniczy... gwoździem. Przy tym pęknięty resor czy brak dowodu rejestracyjnego auta (to kolejni zatrzymani) wydają się mniejszymi nieprawidłowościami...
    W komunikacie ITD czytamy m.in. :

    W dniu 18 lipca 2013 r.  – Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu prowadzą działania kontrolne na autostradzie A4 (przy punkcie poboru opłat Karwiany) z wykorzystaniem mobilnej stacji kontroli pojazdów. W działaniach udział bierze 11 inspektorów w tym inspektorzy na motocyklach.

    Do kontroli typowane są pojazdy wykonujące zarówno przewozy krajowe jak i  międzynarodowe w tym autobusy.

    Głównym celem działań jest kontrola stanu technicznego przy użyciu specjalistycznego sprzętu w jaki wyposażona jest mobilna stacja kontroli pojazdów. Przy jej użyciu sprawdzany jest stan układu hamulcowego poprzez weryfikowanie siły hamowania przy użyciu rolek, sprawdzane są elementy zawieszenia i układu kierowniczego przy użyciu szarpaków oraz prowadzone są wnikliwe kontrole podwozia pojazdu. Weryfikacji podlega również stan ogumienia pojazdu, jego oświetlenie i wyposażenie. 

    Efekt kontroli na chwilę obecną to – 23 skontrolowane pojazdy z czego w 15 przypadkach stwierdzono nieprawidłowości w stanie technicznym. Wiele ze stwierdzonych usterek technicznych dotyczyło poważnych uchybień związanych z niesprawnościami układów kierowniczego czy hamulcowego. To przełożyło się w 4 przypadkach na podjęcie przez inspektorów decyzji   o niezwłocznym skierowaniu pojazdów do serwisów.
     
    Na uwagę zasługują trzy przypadki kontrolne w tym jeden dotyczący autobusu w którym stwierdzono dużą różnicę w sile hamowania na kołach pierwszej osi wynoszącą 55%. Autobus przewoził młodzież ze Szkół sportowych z terenu Małopolski na olimpiadę pływacką do Zielonej Góry.

    W drugim przypadku dotyczącym  kontroli czteroosiowego pojazdu ciężarowego jej właściciel wykazał się pomysłowością zabezpieczając drążek kierowniczy przed jego wysunięciem gwoździem zamiast zawleczką. Hamulce pojazdu na 3 i 4 osi okazały się w ogóle nie istnieć, a różnica w sile hamowania wynosiła ponad 86%. Jak się okazało, aż sześć opon na kołach bliźniaczych kontrolowanego pojazdu była w fatalnym stanie nie nadającym się do dalszej eksploatacji. Długą listę usterek kończy pęknięty resor ostatniej osi pojazdu. Pojazd został skierowany do warsztatu z zakazem wykonywania dalszych przewozów.

    W trzecim przypadku kontroli poddano pojazd ciężarowy wraz z przyczepą. Jak się okazało kierowca nie dysponował żadnym dowodem rejestracyjnym. Oświadczył że nie posiada dokumentu od pojazdu jak i od przyczepy. Pod groźbą usunięcia pojazdu na parking właściciel zadeklarował, że dostarczy dokumenty. Jak się okazało nie do końca mówił prawdę bowiem dostarczył jeden dokument – od przyczepy tyle że ważność badań technicznych upłynęła w lutym tego roku. W przypadku pojazdu ciężarowego zamiast dowodu rejestracyjnego przedsiębiorca dostarczył pokwitowanie w zamian za zatrzymany dokument przez funkcjonariusza policji – w dodatku z klauzulą  - ZAKAZ DALSZEJ JAZDY. Właściciel nic sobie z tego nie zrobił. Pojazd w dalszym ciągu poruszał się po drodze i zagrażał bezpieczeństwu. Mimo wcześniej wykrytych usterek pojazd w dalszym ciągu miał duże wycieki płynów eksploatacyjnych, urwaną śrubę przedniego koła z prawej strony i zużyty bieżnik opon prawie na wszystkich kołach. Pojazd nie został dopuszczony do dalszej jazdy i usunięto go na parking strzeżony. 

    Czytaj także

      Komentarze (15)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Większość wypadków na A4 jest przez tiry

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 14

      Tiry są zazwyczaj przeładowane, niesprawne technicznie, a do tego kierowcy tych pojazdów to idioci bez wyobraźni. 3 dni temu jechałem A4 do Drezna. Na odcinku od Wrocławia do granicy z Niemcami...rozwiń całość

      Tiry są zazwyczaj przeładowane, niesprawne technicznie, a do tego kierowcy tych pojazdów to idioci bez wyobraźni. 3 dni temu jechałem A4 do Drezna. Na odcinku od Wrocławia do granicy z Niemcami widziałem 3 wypadki z udziałem tira (na szczęście dla mnie na sąsiedniej jezdni prowadzącej w przeciwnym kierunku). Tiry an drogach i autostradach, to prawdziwa zmora. Towary powinno wozić się w większości koleją, tak jak było kiedyś. Nie wiem jak to jest z tym wożeniem towarów na zachodzie Europy, ale na drogach i autostradach (tych niemieckich także) większość tirów ma tablice polskie i z innych krajów Europy wschodniej. Tirów z rejestracjami krajów zachodnich jest bardzo mało.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jest odpowiedź skąd na A4 CODZIENNIE jakaś masakra i blokada trasy na pół doby

      driver (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 14

      W wieszokści sprawcami są tego typu właśnie idioci jeżdżący wielotonowymi trupami bez hamulców i na łysysch oponach. Zabierać dowody rejestracyjne i gigantyczne kary dla włąścicieli tych trupów...rozwiń całość

      W wieszokści sprawcami są tego typu właśnie idioci jeżdżący wielotonowymi trupami bez hamulców i na łysysch oponach. Zabierać dowody rejestracyjne i gigantyczne kary dla włąścicieli tych trupów

      Dźwig strzelił sięz cysterną, laweta aut przebiła pas środkowy itd..... kazdy już chyba wiezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kilerry

      Justas (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 16

      Widać większośc z tych driverów to drifterzy. Za takie coś dałbym najwyższy mandat. Bo to już nie zaniedbanie ale w d**** posiadanie bezpieczeństwa innych dziady! Więcej talkich kontroli...rozwiń całość

      Widać większośc z tych driverów to drifterzy. Za takie coś dałbym najwyższy mandat. Bo to już nie zaniedbanie ale w d**** posiadanie bezpieczeństwa innych dziady! Więcej talkich kontroli wyeliminuje niebezpiecznych na drodze troli.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tirowcy

      Justas (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 9

      Kto jedzi takim szmelcem pewnie jakieś niedoróby z wiochy albo cyganie!!! Mówimy o bezpieczeństwie ale tylko aut osobowych sie trzepiamy. Ciężarowe to trumny na kołach bez hamulców, ogumienia z...rozwiń całość

      Kto jedzi takim szmelcem pewnie jakieś niedoróby z wiochy albo cyganie!!! Mówimy o bezpieczeństwie ale tylko aut osobowych sie trzepiamy. Ciężarowe to trumny na kołach bez hamulców, ogumienia z korozją wykluczająca ich do dalszej jazdy...Tiry na wagony chociaż pkp zarobi. Jak widzę 2 pseudo tiry się wyprzedzające prawie o tej samej prędkości 89-90 km/h n autostradzie np. a4 albo dalej u zachodnich sasiadów wieje to wiochą blokując lewy pas ruchu. Ciekawe jak by taki pan pseudo kierowca zawodowy jechałby odwrotnie? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      a (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 10

      Kolego w Polsce najwyższy mandat to raptem 1000pln.. CO to jest za wykroczenia które czasem ludzie popełniają.. Jak wprowadzą u nas kary/mandaty takie jak np. w Wielkiej Brytanii to się wtedy może...rozwiń całość

      Kolego w Polsce najwyższy mandat to raptem 1000pln.. CO to jest za wykroczenia które czasem ludzie popełniają.. Jak wprowadzą u nas kary/mandaty takie jak np. w Wielkiej Brytanii to się wtedy może ludzie ogarną i zaczną myśleć o tym co robią..zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jednak trochę więcej...

      f. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 10

      W przypadku kontroli drogowej ITD może nałożyć karę do 10.000 zł.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlaczego tylko sporadyczne akcje ?

      Roman (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 20

      W Polsce nic nie moze byc normalne.
      Dlaczego wpOlsce robi sie tylko ".Akcje" ? Dlaczego nie moze byc to codziennoscia ?.
      Co robia Stacje diagnostyczne ? , jak jeszdzi tyle szmelcu po drogach ?...rozwiń całość

      W Polsce nic nie moze byc normalne.
      Dlaczego wpOlsce robi sie tylko ".Akcje" ? Dlaczego nie moze byc to codziennoscia ?.
      Co robia Stacje diagnostyczne ? , jak jeszdzi tyle szmelcu po drogach ?
      Dlaczego Policja tylko nastawiona jest na auta osobowe .
      Nikt , albo prawie nikt nie zwraca uwagi co wyprawiaja ciezarowki na drogach czy autostradach. Nikt nie kontroluje odleglosci pomiedzy ciezarowkami , szybkosci itp.
      A przynajmnie ja nigdy tego nie widzialem.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo ITD

      gferg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 14

      jest zajęte polowaniem na kierowców z fotoradarami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wystarczy sroga kara za bieżnik

      k (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 13

      nic sobie z tego nie robią, bo dostają mandaty po 200 zł za brak bieżnika na przykład. A później takie opony częściej "strzelają" na drogach i dochodzi do masakr jak ostatnie na A4 laweta z autami,...rozwiń całość

      nic sobie z tego nie robią, bo dostają mandaty po 200 zł za brak bieżnika na przykład. A później takie opony częściej "strzelają" na drogach i dochodzi do masakr jak ostatnie na A4 laweta z autami, czy na DK5, gdzie TIR po wystrzeleniu opony uderzył w bok Mercedesa i zginęło małe dziecko.
      W/g mnie kara za bieżnik mniejszy niż graniczny 1,6mm powinna wynosić 2000 pln za każde koło. Może odechciałoby się przewoźnikom-przedsiębiorcom oszczędzać na ogumieniu kosztem kierowców i innych użytkowników dróg (również pieszych i rowerzystów).zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      1,6

      DAREK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 17

      POWINNI PODNIECS WARTOSC GRONICZNA DO 5mm!!! I TO NATYCHMIEST!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do Darka

      Inspektor (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 9

      Tylko że nowe " ekologiczne " typowo szosowe opony mają 4,8mm i są sprzedawane

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jazda na Ryksze

      Tir.....ka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 12

      Tylko 15 sztuk ? a ten 150 +dziennie z Ukrainy,to Fatum Morganum ?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      l

      l (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 9

      kiedy kontrola wroclawskiego MPK


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I

      I (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 11

      Wtedy jak skontrolują DLA,Sevibusa i PKP.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niech skontrolują

      car (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 19

      auta osobowe. To dopiero by było zdziwienie. Myślę, że w 30% zabraliby dowody.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama