Kolejka linowa przy Politechnice: Najważniejsze prace...

    Kolejka linowa przy Politechnice: Najważniejsze prace zakończone. Rozruch jeszcze w lipcu?

    Aleksandra Zienkiewicz

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Kolejka linowa przy Politechnice: Najważniejsze prace zakończone. Rozruch jeszcze w lipcu?
    1/5
    przejdź do galerii
    Do końca tego tygodnia zakończone zostanie podwieszanie lin pierwszej miejskiej kolejki gondolowej w Polsce. Polinka (jak ochrzciła kolejkę Politechnika Wrocławska) jest już gotowa w ponad 60 proc. ciężkie prace już się odbyły: zamontowano słupy, zbudowano i zadaszono stacje, podwieszono liny. Przed pracownikami są prace wykończeniowe, próby lin i wreszcie podwieszenie wagoników, które już są w Polsce.
    Do końca tego tygodnia zakończone zostanie podwieszanie lin pierwszej miejskiej kolejki gondolowej w Polsce. Polinka jest już gotowa w ponad 60 proc. najcięższe prace już się odbyły: zamontowano słupy, zbudowano i zadaszono stacje, podwieszono liny.

    ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ: KOLEJKA GONDOLOWA PRZY POLITECHNICE - ZAWIESZANIE LIN NA ODRĄ (ZDJĘCIA)

    Przed robotnikami pozostały prace wykończeniowe, próby lin i wreszcie podwieszenie wagoników, które już są w Polsce. Wstępne rozruchy przewidziane są na przełom lipca i sierpnia, jeszcze z użyciem prądu z agregatu prądotwórczego. Prof. Antoni Szydło, pomysłodawca kolejki, twierdzi, że dłużej potrwać mogą jedynie rozmowy z Tauronem, operatorem miejskiej sieci elektrycznej.

    Sama budowa obywa się bez problemów, możliwe więc, że zostanie ukończona na miesiąc przed czasem – czyli pod koniec sierpnia. Nie wiadomo jednak, czy w związku z tym kolejka zostanie wcześniej uruchomiona i udostępniona wrocławianom.

    W wagonikach nie będzie można, wbrew wcześniejszym doniesieniom, przewozić rowerów. Mają one po dwie ławki na łącznie 10 osób i 5 miejsc stojących, więc nie będzie miejsca. - Zresztą, to niewielki kawałek, rowerzyści mogą pojechać przez most Grunwaldzki lub zostawić rower i skorzystać z kolejki – mówi prof. Szydło.

    Byliśmy ciekawi, czy duża grupa studentów będzie w stanie w ciągu 15 minut dostać się do Geocentrum, skoro jeden wagonik pomieści tylko 15 osób. Profesor jednak uspokaja: - Zrobiliśmy symulację i mamy ustalone, jak powinny odbywać się zajęcia, by wszyscy zdążyli.

    Nic się nie zmieniło w sprawie płatności za ten rodzaj przeprawy przez rzekę. Poza studentami i pracownikami politechniki zapłacą wszyscy. - Kolejka gondolowa to jeden z rodzajów transportu zbiorowego, którego utrzymanie i funkcjonowanie kosztuje, więc to naturalne, że się za niego płaci – podobnie, jak za korzystanie z tramwajów i autobusów – mówi prof. Szydło. Nie umiał jednak odpowiedzieć, czy wpływy z biletów będą trafiać do miejskiej kasy czy do politechniki.

    W dni powszechnie kolejka będzie uruchomiona w godzinach zajęć studentów, czyli od 7:30 do 20:30. Jeśli jednak zainteresowanie ze strony wrocławian będzie duże, to możliwe, że kolejka będzie czynna dłużej albo i w weekendy. - Cieszę się, że miasto i uczelnia dogadały się w tej sprawie, to bardzo ciekawa inicjatywa i jedyna w Polsce. Trzeba się zastanowić, czy i w innych miejscach nie uruchomić podobnych kolejek – budowa trwa krótko, urządzenia nie kolidują z infrastrukturą podziemną, a podróż jest znacznie krótsza niż kładką – podsumowuje prof. Szydło.

    Czytaj także

      Komentarze (13)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      F U

      Ekonom (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 8

      Głęboko w d**** mam studentów geometryków nie potrafiących przejść się kilkaset metrów !!!
      Dlaczego Ku wa mam za to płacić ? ! ! !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przez szacunek dla czytelników nie piszcie takich bzdetów...

      Gość Niedzielny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 15

      Prof.Szydło zamiast gdybać, że jakoś to będzie powinien podać rzetelne wyliczenia przepustowości . Dziennikarz opiniotwórczej Gazety Wrocławskiej (za którą czytelnik płaci) ma obowiązek pisać o...rozwiń całość

      Prof.Szydło zamiast gdybać, że jakoś to będzie powinien podać rzetelne wyliczenia przepustowości . Dziennikarz opiniotwórczej Gazety Wrocławskiej (za którą czytelnik płaci) ma obowiązek pisać o faktach i wyciągać wnioski i nie entuzjazmować się liną przez Odrę.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A gdzie tu entuzjazm?

      gość powszedni (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 11

      Chyba wypowiedzi pana profesora mówią same za siebie. W październiku zapewne będzie temat "przepustowość jest jednak za mała". Ciekawe, co wtedy powie pan profesor? Zwłaszcza, że jego wcześniejsze...rozwiń całość

      Chyba wypowiedzi pana profesora mówią same za siebie. W październiku zapewne będzie temat "przepustowość jest jednak za mała". Ciekawe, co wtedy powie pan profesor? Zwłaszcza, że jego wcześniejsze zapewnienia zostały uwiecznione.
      PS Przecież to artykuł w internecie, więc darmowy. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A gdzie tu entuzjazm?

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 9

      Chyba wypowiedzi pana profesora mówią same za siebie. W październiku zapewne będzie temat "przepustowość jest jednak za mała". Ciekawe, co wtedy powie pan profesor? Zwłaszcza, że jego wcześniejsze...rozwiń całość

      Chyba wypowiedzi pana profesora mówią same za siebie. W październiku zapewne będzie temat "przepustowość jest jednak za mała". Ciekawe, co wtedy powie pan profesor? Zwłaszcza, że jego wcześniejsze zapewnienia zostały uwiecznione.
      PS Przecież to artykuł w internecie, więc darmowy. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      La Venezia

      Gondoliere (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 12

      A ze tak zapytam,w ktorym roku slawetnego Lipca ? wyglada na to,ze te rektorowe nieroby,wzieli sie za-na liny,ku lepszej przyszlosci tej,Gondoli,nie dla studentow,napewno nieeeeeeeeeeee

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      l

      l (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 9

      Prof. Antoni Szydło - typowy D_E_B_I_L.

      15 osób naraz, zapakowanie 15 osób, odjazd, przyjazd, zamknięcie otwarcie drzwi to będzie dobre 10 minut trwało, przerwa między zajęciami to 15 minut, na...rozwiń całość

      Prof. Antoni Szydło - typowy D_E_B_I_L.

      15 osób naraz, zapakowanie 15 osób, odjazd, przyjazd, zamknięcie otwarcie drzwi to będzie dobre 10 minut trwało, przerwa między zajęciami to 15 minut, na jeden wykład i po 180 osób się zapisuje.

      Jak ten profesorek idiota chce tą kolejką kogokolwiek przewieźć?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      pkj (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 8

      No normalnie. Profesorem mówił o odpowiednim dostosowaniu planu, więc jeśli będzie trzeba przewieźć 180 osób, to da się studentom dwugodzinne okienko i wszyscy zdążą przejechać! :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Szydelko vs.szydlo

      Mietek Dratefka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

      Szydlo wyszlo z WORA,jak to STARY WOR,glowa do gory studenci,do WORA z nim,oczywiscie ! z Gondoli w dol,w polowie drogi w nieznane

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      ccc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 16

      "Nie umiał jednak odpowiedzieć, czy wpływy z biletów będą trafiać do miejskiej kasy czy do politechniki." - przecież to jest oczywiste, gdzie pójdą te pieniądze. Konserwacja kolejki, obsługa...rozwiń całość

      "Nie umiał jednak odpowiedzieć, czy wpływy z biletów będą trafiać do miejskiej kasy czy do politechniki." - przecież to jest oczywiste, gdzie pójdą te pieniądze. Konserwacja kolejki, obsługa pracowników itd. kosztuje, a przecież nie będzie za to płacić Politechnika. Dutkiewicz ma głowę do interesów - nie dość, że finansuje 1/3 budowy niepotrzebnej kolejki, będzie ją utrzymywał, to jeszcze garstka mieszkańców będzie musiała płacić za przejazd.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Podróż jest znacznie krótsza niż kładką – podsumowuje prof. Szydło.

      Geniusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 15

      Człowieku jakbym miał 2min iść przez Most grunwaldzki, to w jakimś tempie tip-topu musiał iść. Po za tym kładka ma dużo większą przepustowość niż jakaś kolejka.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taaa, polska myśl uczelniana...

      absolwent (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 17

      Dobre, dobre. Zbudowali sobie zabawkę o marnej przepustowości, bez możliwości przewozu rowerów, a do tego będą musieli pod to coś układać plany zajęć.
      Borze szumiący, toż to wstyd się przyznać do...rozwiń całość

      Dobre, dobre. Zbudowali sobie zabawkę o marnej przepustowości, bez możliwości przewozu rowerów, a do tego będą musieli pod to coś układać plany zajęć.
      Borze szumiący, toż to wstyd się przyznać do dyplomu wydanego przez uczelnię, którą kierują tacy mózgowcy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na pohybel antykom z gadolowejpolitechwr.....

      Kaczuszka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 8

      Absolwent,te Antyki maja to do siebie,ze potrafia,tylko i tylko spie.....................c,nic wiecej.Glowa do gory,idz na pivuniu i olej,te Antyki,tylko uwaza,bo ryneczek sie rozpada i dachowki...rozwiń całość

      Absolwent,te Antyki maja to do siebie,ze potrafia,tylko i tylko spie.....................c,nic wiecej.Glowa do gory,idz na pivuniu i olej,te Antyki,tylko uwaza,bo ryneczek sie rozpada i dachowki nisko lataja,za tych rzadow,cheers,salute absolwent !zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      l

      l (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 12

      ten profesor nie jest w stanie podać ŻADNEGO argumentu przemawiającego za tą kładką, oprócz bredzenia że to będzie atrakcja turystyczna. profesorek uczelni - debil, aż wstyd!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama