Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

We Wrocławiu będzie pięć nowych stacji kolejowych

Redakcja
Kolej aglomeracyjna ma połączyć Wrocław i podwrocławskie miejscowości, by zapewnić wygodny dojazd do pracy i szkół, kursując docelowo co 30 minut.
Kolej aglomeracyjna ma połączyć Wrocław i podwrocławskie miejscowości, by zapewnić wygodny dojazd do pracy i szkół, kursując docelowo co 30 minut. Pawel Relikowski / Polska Press
Pięć nowych przystanków kolejowych ma powstać do 2020 roku we Wrocławiu - ogłosił dziś marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski. To część projektu wrocławskiej kolei aglomeracyjnej. Pociągi mają się zatrzymywać na nowych stacjach Wrocław Szczepin, Wrocław Ołbin, Wrocław Karłowice, Wrocław Sobieskiego i Wrocław Maślice.

Wrocław Szczepin - stacja powstałaby przy ulicy Długiej, obok Tesco - dojazd do Wrocławia Głównego, Nadodrza, Psiego Pola.
Wrocław Ołbin - stacja planowana jest przy ul. Rychtalskiej - dojazd do Wrocławia Głównego, Nadodrza, Psiego Pola.
Wrocław Karłowice - przystanek znalazłby się przy ul. Czajkowskiego, między Nadodrzem i Psim Polem na trasie do Trzebnicy i Oleśnicy - dojazd do Wrocławia Głównego, Nadodrza, Psiego Pola.
Wrocław Osiedle Sobieskiego - niedaleko szkoły przy ul. Wilanowskiej - dojazd do Wrocławia Głównego, Nadodrza, Psiego Pola.
Wrocław Maślice - w rejonie ul. Głównej. Stąd można by dojechać do stacji Wrocław Pracze, na Stadion, jak i na Kuźniki, Muchobór i do centrum miasta.

- Złożyliśmy do PKP Polskich Linii Kolejowych postulat, by remontując linie kolejowe, wzięły pod uwagę budowę takich przystanków - mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.

Wśród tras, które na pewno zostaną wyremontowane do 2020 roku, Michalak wymienia przede wszystkim dwie: linię do Świdnicy przez Bielany Wrocławskie i Sobótkę oraz z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza-Laskowic przez Wrocław Wojnów i Miłoszyce.

- W przyszłym miesiącu otrzymamy wycenę kosztu rewitalizacji tych linii - dodaje. W ciągu najbliższych lat samorząd województwa planuje wydać na remonty i rewitalizację linii kolejowych 272 mln zł.

Od 2013 roku z przejazdów pociągami Przewozów Regionalnych i Kolei Dolnośląskich w granicach Wrocławia bezpłatnie może korzystać każdy, kto ma bilet zakodowany na Urban Card lub papierowy, ważny co najmniej 24 godziny.

Już teraz podróż pociągiem z Psiego Pola do Wrocławia Głównego zajmuje około 20 minut, czyli blisko kwadrans krócej niż samochodem lub autobusem. Tą trasą jeździ 17 par pociągów aglomeracyjnych, czyli 17 pociągów do centrum miasta i 17 pociągów w kierunku Oleśnicy, a także kolejne 13 par w kierunku Trzebnicy.

Podobnie długo trwa podróż ze stacji Wrocław Pracze do centrum Wrocławia - ta jednak pozwala oszczędzić nawet pół godziny. Tu również jeździ 17 par pociągów.

Z Brochowa do Wrocławia Głównego już dziś można dojechać jednym z 18 pociągów z Oławy lub 13 z Jelcza-Laskowic. Z Wrocławia Zachodniego i Grabiszyna - 16 par pociągów z Wałbrzycha, kolejnych 5 ze Świdnicy i Dzierżoniowa. Mieszkańcy Osobowic i Popowic, jadąc do centrum, mogą wsiąść w jeden z 17 pociągów jadących z kierunku Obornik Śląskich i Rawicza.

Kolej aglomeracyjna ma połączyć Wrocław i podwrocławskie miejscowości, by zapewnić wygodny dojazd do pracy i szkół, kursując docelowo co 30 minut.

- Już teraz 75 proc. przewozów kolejowych na Dolnym Śląsku dotyczy właśnie aglomeracji wrocławskiej. Gdyby ci wszyscy pasażerowie zamiast pociągu wybrali samochód, na ulicach Wrocławia przybyłoby 20 tys. aut każdego dnia - podkreśla Michalak.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska