Na placu Dominikańskim nowy pas dla rowerów, a zaraz remont....

    Na placu Dominikańskim nowy pas dla rowerów, a zaraz remont. Urzędnicy: Będzie lepiej, pomoże ITS

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Na placu Dominikańskim nowy pas dla rowerów, a zaraz remont. Urzędnicy: Będzie lepiej, pomoże ITS
    1/4
    przejdź do galerii

    ©fot. Jarosław Jakubczak

    W tygodniu na placu Dominikańskim tworzą się spore korki. Jadąc od strony Warszawy w kierunku centrum stoimy w tunelu podziemnym prowadzącym na ul. Oławską i dalej Kazimierza Wielkiego, a czasem i przed tunelem. Tak było w ciągu kilku ostatnich dni przed weekendem. Na jednym z pasów do jazdy na wprost w Kazimierza Wielkiego, prowadzącym górą skrzyżowania, wymalowano pas dla rowerzystów. Teraz tunel pod placem będzie remontowany i kierowcy stracą kolejną przestrzeń - cały jeden pas jezdni. Czy malowania pasów dla cyklistów nie można było przełożyć? I czy w ogóle mają one wpływ na tworzenie się korków? Zdaniem miasta nie.
    Jak tłumaczy nam Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej, pas dla rowerzystów w ogóle nie przeszkadza kierowcom. – Został wydzielony z pasa do jazdy na wprost, z którego i tak nikt nie korzystał. Za skrzyżowaniem, pod NBP, jest przystanek autobusowy, m.in. linii K. Kierowcy i tak musieli zjechać na lewą stronę i poruszali się jednym pasem – mówi Katarzyna Kasprzak.

    Teraz, gdy jedzie się górą skrzyżowania na wprost ze strony pl. Społecznego na ul. Kazimierza Wielkiego, do jazdy na wprost jest jeden pas - szerszy za skrzyżowaniem.

    Ale korki są. Skąd się wzięły? Może przez remont ul. Purkyniego. Takiego scenariusza Katarzyna Kasprzak nie wyklucza, ale nie uważa, że to główny powód. – Zamknięcie Purkyniego mogło pośrednio wpłynąć na ruch na pl. Dominikańskim, tak jak zamknięcie każdej ulicy w mieście na ruch w okolicy – mówi.

    WROCŁAW: TUNEL POD PLACEM DOMINIKAŃSKIM DO REMONTU

    Jak tłumaczy, po zamknięciu tuneli 13 lipca, będzie... lepiej! Skąd ten wniosek?

    – Na skrzyżowaniu włączono Inteligentny System Transportu, który musi się "nauczyć" nowych rozwiązań. Ale z każdym dniem będzie lepiej, bo system dobiera optymalne rozwiązania w kierowaniu ruchem drogowym, dzięki monitorowaniu sytuacji na bieżąco – tłumaczy Katarzyna Kasprzak.

    CZYTAJ WIĘCEJ O REMONTACH: WROCŁAW: WAKACJE Z REMONTAMI


    Po uruchomieniu ITS na kolejnych skrzyżowaniach mogą wystąpić utrudnienia, w tym takie opisane przez Katarzynę Kasprzak. Jednak w to, że system poradzi sobie z zamkniętym tunelem można wątpić. Remont został wstrzymany dlatego, żeby ITS mógł zostać uruchomiony w "normalnych" warunkach. A zamknięte przeprawy pod jezdnią to zdecydowanie odstępstwo od codziennego funkcjonowania placu. Skoro ITS nauczy się kierować ruchem na skrzyżowaniu bez zamkniętego tunelu, po jego zamknięciu będzie się musiał uczyć od nowa.

    Sytuację będziemy monitorować na bieżąco. Jeśli po zamknięciu jednego z tuneli aż na trzy miesiące, w okolicy będą się tworzyć korki, może lepiej będzie wyłączyć ITS w ogóle?

    Czytaj także

      Komentarze (89)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jadąc od strony Warszawy??!!??

      xenomorf

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      Kto to napisał i zatwierdził "do druku"? Która to z dróg z Warszawy tam prowadzi??? Mogli od razu napisać ze z Finlandii, z Rosji, z Estonii, z Ukrainy!
      Jeszcze lepiej brzmiałoby to, że droga z...rozwiń całość

      Kto to napisał i zatwierdził "do druku"? Która to z dróg z Warszawy tam prowadzi??? Mogli od razu napisać ze z Finlandii, z Rosji, z Estonii, z Ukrainy!
      Jeszcze lepiej brzmiałoby to, że droga z całej Azji do zachodnich dzielnic Wrocławia została zablokowana.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ITS za 100 milionów....

      wer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      Dzisiejszy news: Za 24 miliony można kupić Wieżę Ciśnień na Wiśniowej. Za 100 milionów można ich więc kupić: 4, słownie CZTERY. 100 milionów to cena 2 lub 3 dużych biurowców ze szkła z...rozwiń całość

      Dzisiejszy news: Za 24 miliony można kupić Wieżę Ciśnień na Wiśniowej. Za 100 milionów można ich więc kupić: 4, słownie CZTERY. 100 milionów to cena 2 lub 3 dużych biurowców ze szkła z teleinformatyką i dobrym wykończeniem w środku i podziwmnym parkingeim

      Więc o czym tu rozmawiać? Jakas karykatura inteligencji, blokująca bezmyślnie skrzyzowania to jest te sensownie wydane 100 milionów? To się po prostu nie mieści w głowiezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Test dla ITS

      aviator (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 12

      To będzie prawdziwy test dla ITS, oczywiście jeśli tylko ustawione zostaną czujniki, które będą rejestrowały ruch "pod prąd" na czas remontu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Plac Dominikański.

      Jarek Urbanista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 6

      Albo neich się wszyscy nauczą, gdzie jest plac Dominikański, albo niech radni zmienią nazwy, bo to skrzyzowanie o którym mowa nie leży na placu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ITS pod lupę NIK, Prokuratury. To jest potężny wałek

      www (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 12

      100 milionów !! - Za tę kase firmy deweloperskie potrafią postawic dwa nowoczesne biurowce o dużej kubaturze i znakomitym wykonczeniu z parkingiem itd. A my za 100 milionów mamy w mieście...rozwiń całość

      100 milionów !! - Za tę kase firmy deweloperskie potrafią postawic dwa nowoczesne biurowce o dużej kubaturze i znakomitym wykonczeniu z parkingiem itd. A my za 100 milionów mamy w mieście kilkanaście czujników, układzików scalonych i kabelków, które rzekomo są "INTELIGENTNE"

      Za gigantyczna kwotę - 100 milionów z okładem!! - mamy kilka tandetnych skrzyżowan wyposazonych w prostackie czujniki obecności TramPlusa, które kabelkiem ślą sygnał do szafki sterującej sygnalizacji świetlnej. Kłopoty instalatora tego systemu z przedstawieniem jakiś weryfikowalnych i obiektywnie ocenialnych ulepszeń i inteligencji owego systemu,w połączeniu z wieczną wymówka, że "system się uczy i jest inteligenty" powodują mocne podejrzenia, co do jakości, możliwości i ceny aparatury jaką zamontowano.

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ITS musi być jeszcze inteligentnie obsługiwany

      Jarek Urbanista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

      Co z tego, że system ma duże możliwości, skoro obsługują go ludzie, którzy nie wiedzą co robią? Po pierwsze podjęli głupią decyzję, że tramwaje nie dostaną całkowitego priorytetu (tylko plusy), a...rozwiń całość

      Co z tego, że system ma duże możliwości, skoro obsługują go ludzie, którzy nie wiedzą co robią? Po pierwsze podjęli głupią decyzję, że tramwaje nie dostaną całkowitego priorytetu (tylko plusy), a teraz nawet tego zgrać nie potrafią. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      masz jakieś obiektywne dane, testy, wskaźniki polepszenia przepustowości?

      www (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 6

      Jesli nie to wybacz ale to co mówi Trzcinowicz z tego ITSu to może byc wszystko - nawet to, ze ITS pojeszcze kilku latach nauki zostanie doktorem. A ludzie widza swoje w praktyce i ocena jest...rozwiń całość

      Jesli nie to wybacz ale to co mówi Trzcinowicz z tego ITSu to może byc wszystko - nawet to, ze ITS pojeszcze kilku latach nauki zostanie doktorem. A ludzie widza swoje w praktyce i ocena jest żenująca - to tępy bezmyślny system kilku czujników, który potrafi zakorkować na kwadrans wyjazd z Niedźwiedziej w Legnicką (do miasta) tylko dlatego, że pojawi się jeden plus a za nim następny 500 metrów od przystanku a potem kolejny 500 zdrugiej strony

      O jakiej na Boga inteligencji my tu mówimy??zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ITS TO DEBIL

      Raelista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

      Skoo tak długo sie uczy i nie moze sie nauczyć tzn, że jest debilem, własciwie to jego twórca, za co tyle kasy? Jakbym swojeu psu tłukł przez 2 lata francuski to szczekałby po francusku, a ten...rozwiń całość

      Skoo tak długo sie uczy i nie moze sie nauczyć tzn, że jest debilem, własciwie to jego twórca, za co tyle kasy? Jakbym swojeu psu tłukł przez 2 lata francuski to szczekałby po francusku, a ten debil ITs, 2 lata uczy sie jak działać, paranoja!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Edukacja ITS

      Jarek Urbanista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 10

      IST się będzie uczył, jak każdy porządny uczeń jakieś 12 lat, potem 5 studiów i już się weźmie do pracy, kiedy okaże się za mało dynamiczny i Dudi wprowadzi ITS+, który znowu będzie się uczył.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dsghdfkhg

      ksdhag;g (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 7

      "Ale korki są. Skąd się wzięły? Może przez remont ul. Purkyniego. Takiego scenariusza Katarzyna Kasprzak nie wyklucza, ale nie uważa, że to główny powód."

      Oczywiście, że przez remont. Jakiś...rozwiń całość

      "Ale korki są. Skąd się wzięły? Może przez remont ul. Purkyniego. Takiego scenariusza Katarzyna Kasprzak nie wyklucza, ale nie uważa, że to główny powód."

      Oczywiście, że przez remont. Jakiś ynteligent zrobił nową organizację ruchu która wykrzaczyła całe miasto. Brawo dla "fachowca" !!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kierowcy korkują miasto

      Anna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 13

      To kierowcy samochodow korkują ulice, niech sie zastnawowią czemu jezdża sami w pojazdach. Niech sie zastannowia ile miejsca zajmuja. Dziennikarz powinien zglaszac pretensje do nich bo to oni -...rozwiń całość

      To kierowcy samochodow korkują ulice, niech sie zastnawowią czemu jezdża sami w pojazdach. Niech sie zastannowia ile miejsca zajmuja. Dziennikarz powinien zglaszac pretensje do nich bo to oni - użytkownicy samochodów tworzą korki terroryzując całe otoczenie.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      korki i ska

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 9

      Oczywiście, że to ruch samochodowy powoduje korki na ulicach. Ale UM wprowadza zmiany, które zamiast rozwiązywać te problemy generują jeszcze więcej problemów! I to też jest oczywiste! I czas już...rozwiń całość

      Oczywiście, że to ruch samochodowy powoduje korki na ulicach. Ale UM wprowadza zmiany, które zamiast rozwiązywać te problemy generują jeszcze więcej problemów! I to też jest oczywiste! I czas już skończyć z hasłami, że rowery są rozwiązaniem problemów korków. Sprawna (częsta, czysta, dojeżdżająca wszędzie, punktualna) komunikacja miejska - tak, ale w tej sprawie UM nie wiele robi sensownego. ITS - poroniony pomysł!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ITS

      I Tak Stoisz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 13

      Kolejny gwóźdź do trumny Dudiego. W założeniu miał usprawniać komunikację w mieście z uwzględnieniem priorytetu KZ (wszelakiej KZ), a otrzymano produkt (cyt. za p. Komar) przyspieszający...rozwiń całość

      Kolejny gwóźdź do trumny Dudiego. W założeniu miał usprawniać komunikację w mieście z uwzględnieniem priorytetu KZ (wszelakiej KZ), a otrzymano produkt (cyt. za p. Komar) przyspieszający światełkami tramwaje (ot... taki wrocławski napęd świetlny). Co ciekawe napędzający tylko splusowane skody, widać inne maszyny okazały się niegodne jechać szybciej.
      Oczywiście każdy trzeźwo myślący zauważy, że skoda z napędem świetlnym nie pojedzie szybciej niż klasyczny dezol z protramu, bowiem argument "jadę powoli, ale ciągle przed tobą" jest nie do przeskoczenia w komunikacji szynowej.
      Bardziej trzeźwy dopatrzy się, że oprócz skód generalnie są inne tramwajowe i autobusowe gruchoty, które też wożą ludzi. Widać gorszej jakości ludzi, bo nie przysługuje im "napęd świetlny".
      Trzeźwiejszy mający zegarek skuma, że brak świetlnego napędu z ITS'u oznacza stanie KZ solidarnie w koreczkach z osobówkami. Bo przecież to ludzie gorszej kategorii. A więc lepiej oznacza gorzej.
      Dynamicznym Ludziom należy wyjaśnić, że przyśpieszane światłami PLUSY nie mają służyć mieszkańcom, a kibicom (vel kibolom). To że tramy jadą przez tereny zabudowane i czasem służą ich mieszkańcom to w tym wypadku zwykły zbieg okoliczności.
      No i na końcu każdy kto nie pił przez ostatnie 24h wyliczy, że priorytet tramów można osiągnąć taniej dając motorniczym odpowiedniego pilota do sygnalizacji. Ale dlaczego można by coś spieprzyć za "tanio" skoro można ten sam efekt uzyskać za "drogo" ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      BRAWO!

      Karol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 13

      Pasom rowerowym malowanym na jezdni mówię zdecydowane TAK!
      To o wiele lepsze rozwiązanie niż osobne "śmieszki" rowerowe. Miejsce rowerzystów jest na ulicy, nie na chodniku! Im więcej rowerzystów...rozwiń całość

      Pasom rowerowym malowanym na jezdni mówię zdecydowane TAK!
      To o wiele lepsze rozwiązanie niż osobne "śmieszki" rowerowe. Miejsce rowerzystów jest na ulicy, nie na chodniku! Im więcej rowerzystów na jezdni, tym jest bezpieczniej - kierowcy przyzwyczajają się do naszej obecności, jeżdżą ostrożniej. Rowerzyści na pasach rowerowych są bardziej widoczni, niż tacy wyjeżdżający zza krzaka na przejazd rowerowy.

      Przecież dla kierowców to jest ułatwienie a nie utrudnienie - rowerzysta ma swój pas, samochód swój. Łatwiej wyprzedzić.

      Brawo, tak powinno być w całym Wrocławiu!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Och, Karol ...

      rower (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 13

      Bzdura, miejsce rowerów jest na tzw. wydzielonych ścieżkach rowerowych (czy jak je tam zwał), nie na jezdni.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      oj, bzdura, bzdura ..

      artek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 12

      > Bzdura, miejsce rowerów jest na tzw. wydzielonych ścieżkach rowerowych
      > (czy jak je tam zwał), nie na jezdni.

      ależ pas rowerowy jest właśnie taką wydzieloną "ścieżką" - jak to się powszechnie...rozwiń całość

      > Bzdura, miejsce rowerów jest na tzw. wydzielonych ścieżkach rowerowych
      > (czy jak je tam zwał), nie na jezdni.

      ależ pas rowerowy jest właśnie taką wydzieloną "ścieżką" - jak to się powszechnie a błędnie nazywa, tyle, że wydzieloną na jezdni jako kolejny pas ruchu, a nie całkiem osobno czy też jako kawałek chodnika.

      na wielu ulicach nieekonomiczne i niepraktyczne jest budowanie wydzielonych dróg dla rowerów (tak to się właśnie nazywa - nie "ścieżek"). tylko tam, gdzie faktycznie niezbędna jest całkowita separacja - przy dużym ruchu i dużych prędkościach. ale niekoniecznie w centrum miasta, w rejonie skrzyżowań z sygnalizacją itp.
      tu mamy i sytego wilka, i owcę całą.
      bo samochód jedzie swoim pasem bez kolizji z rowerem, nie piekli się, że ktoś go blokuje i "powoduje korki", jednocześnie świetnie go widzi - przed sobą i ma w razie czego czas i miejsce na reakcję.
      z kolei rowerzysta jadąc jezdnią korzysta z wszelkich samochodowych przywilejów - realne (nie papierowe) pierwszeństwo na skrzyżowaniach, zielone tak samo długie jak dla samochodów (a nie z łaski magistratu 8 sekund na przejechanie), oraz osobny pas ruchu wyłącznie dla siebie, niewspółdzielony z samochodami czy pieszymi.
      same plusy. a to, ze co niektórzy niedorośli do rozwiązań które od lat świetnie się sprawdzają w bardziej cywilizowanej części europy, cóż, widać ciągle tkwią mentalnie na wschodzie - i to niekoniecznie europy ... zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Którędy

      Maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 8

      Którędy Ty chciałbyś tam puścić wydzieloną ścieżkę rowerową? Może przejściem podziemnym?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama