Tramwaj na Nowy Dwór: nareszcie będzie przetarg

Tramwaj na Nowy Dwór: nareszcie będzie przetarg

Weronika Skupin

Aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Zdjęcie ilustracyjne
1/3
przejdź do galerii

Zdjęcie ilustracyjne

©Jaroslaw Jakubczak/Polska Press

- Co słychać aktualnie w temacie budowy torowiska tramwajowego na Nowy Dwór? Od wyborów minęło już trochę czasu i temat zupełnie zniknął. Czy możecie ustalić, na jakim etapie są aktualnie prace i jak wyglądają obecne plany? – pyta nasz Czytelnik Janusz. Odpowiedzi szukała reporterka Gazety Wrocławskiej, Weronika Skupin.
W ciągu najbliższego miesiąca ma zostać ogłoszony przetarg na projekt trasy tramwajowej na Nowy Dwór.

Jak zapewnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w ratuszu, ten temat wcale nie zszedł na dalszy plan. – Przez ostatnie pół roku zajmowaliśmy się opracowywaniem wytycznych do przetargu – wyjaśnia Komar. Wszelkie wymogi dotyczące projektu, musieli ze sobą skonsultować urzędnicy takich jednostek, jak Wydział Transportu urzędu, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta czy MPK. Urzędnicy uzgadniali, co dokładnie ma zaprojektować wykonawca – z najdrobniejszymi szczegółami dotyczącymi zakresu robót czy materiałów, a także jakie wymogi formalne musi spełnić.

Teraz wytyczne te zostały przekazane do spółki Wrocławskie Inwestycje, która zbierze je w jedno i ogłosi przetarg. Na razie na projekt trasy, a nie samo jej wykonanie. – Myślę, że w ciągu miesiąca ogłosimy przetarg na projekt – zapowiada Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Jak informuje Zbigniew Komar, na projekt poczekamy do końca roku. Wykonawca będzie miał ułatwienie w postaci starego projektu trasy metrobusu, czyli autobusu na Nowy Dwór mającego kursować wydzieloną trasą. – Teraz zakres prac będzie jednak nieco większy, projekt trasy autobusowej będzie pomocny, ale należy go zmodyfikować. Tramwaje wymagają dodatkowej infrastruktury – wyjaśnia Komar.

Przypomnijmy, że w maju ubiegłego roku prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz zmienił decyzję w sprawie komunikacji miejskiej na Nowy Dwór. Wcześniej forsował, by kursował tam właśnie metrobus, ale właśnie wtedy oznajmił, że wysłuchał mieszkańców i na to osiedle pojedzie tramwaj.
Już wtedy ostrożnie wypowiadał się o datach. Mówił, że realizacja projektu może potrwać nawet do 2018 roku.

– Możliwe jest, by na początku 2017 roku ogłosić przetarg na budowę trasy i by wykonawca rozpoczął prace – mówi teraz Zbigniew Komar.

Budowa takiej trasy potrwa około 2 lata i najpewniej nie zakończy się wcześniej niż w 2019 roku. To realne, jeśli nie będzie problemów z wydaniem decyzji środowiskowej ani żadnych protestów.

Zobacz na kolejnej stronie, którędy tramwaj pojedzie na Nowy Dwór

Mój reporter

Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

Dane kontaktowe

Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

Oświadczenia:

Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
  • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
  • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
  • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.
1 »

Komentarze (92)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Pomarudzic

Trzeba (gość)

Zgłoś naruszenie treści

A co z estakada nad przejazdem kolejowym k. 'ronda' Pileckiego?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Czepili się tramwaju

Mieszkanka (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

Zamiast inwestować w tramwaj to lepiej zainwestowaliby w place zabaw, tereny zielone i rekreacyjne. Wszyscy mają auta, mpk dobrze funkcjonuje to na co te tramwaje? Żeby emeryci mieli następne...rozwiń całość

Zamiast inwestować w tramwaj to lepiej zainwestowaliby w place zabaw, tereny zielone i rekreacyjne. Wszyscy mają auta, mpk dobrze funkcjonuje to na co te tramwaje? Żeby emeryci mieli następne trasy do zwiedzania i żeby wydać bezsensownie grube pieniądze. Śmieszne zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Ludzie ogarnijcie się!

Marek (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

Po co wam kolejny tramwaj, który będzie się ledwo snuł, a w niektórych miejscach stał w korkach / na czerwonych światłach.
Czemu tak usilnie wszyscy bronicie się przed metrem... przecież to taki...rozwiń całość

Po co wam kolejny tramwaj, który będzie się ledwo snuł, a w niektórych miejscach stał w korkach / na czerwonych światłach.
Czemu tak usilnie wszyscy bronicie się przed metrem... przecież to taki dłuższy tramwaj pod (albo nad) ziemią...zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
warto zainteresować się proboszczem z Nowego Dworu

prowadzi rozliczne biznesy, (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

woła o pieniądze i buduje dom koło Złotoryi.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
tramwaj zwany pożądaniem

oskaR (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

Tzw. " gołym okiem" widać od lat, że ekipa Pana D.- WIELKIEGO DESTRUKTORA, nie ma serca ani głowy do jakiś tam tramwajów. Na odczepnego, bo już nie dało się tego nie zrobić , w ciągu KILKUNASTU...rozwiń całość

Tzw. " gołym okiem" widać od lat, że ekipa Pana D.- WIELKIEGO DESTRUKTORA, nie ma serca ani głowy do jakiś tam tramwajów. Na odczepnego, bo już nie dało się tego nie zrobić , w ciągu KILKUNASTU lat największego w historii Wrocławia boomu finansowego, wybudowali zaledwie, bodaj 5 kilometrów tras tramwajowych! No doprawdy to jest historyczny " sukces". Trudno sobie wyobrazić bardziej nieudolną ekipę. I jeszcze te idiotyczne wypowiedzi urzędników na temat ew. planów rozwoju komunikacji we Wrocławiu. Kompletna żenada i obciach!zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
GENIALNY POMYSŁ!!!

PC (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

To tak ja z tramwajem na osiedle kozanów (pomijając fakt bezsensownych torów na ul. Dokerskiej) po wybudowaniu, aby zapełnić tramwaje usuną klika linii autobusowych... ......rozwiń całość

To tak ja z tramwajem na osiedle kozanów (pomijając fakt bezsensownych torów na ul. Dokerskiej) po wybudowaniu, aby zapełnić tramwaje usuną klika linii autobusowych... ... pomysł może się podobać, ale dlaczego będą tą linie kończyć na ogródkach działkowych przy ul. Rogowskiej jak zaledwie około 1km dalej jest dość spore osiedle i centrum handlowe przy granicznej, co na pewne miałoby ogromny wpływ na zwiększenie liczby pasażerów. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Otóż to

kl (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

Końcówka tej linii powinna być właśnie zdecydowanie bliżej Factory. Ale u nas jak zawsze, za co się wezmą, to spier....

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Tramwaj na Nowy Dwór.

Przydasie (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 11

Tramwaj na ND. A po co? Po nic. Żeby mieć. Takie "przydasie".

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
warto zainteresować się proboszczem z Nowego Dworu

prowadzi rozliczne interesy (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

woła o pieniądze i buduje dom koło Złotoryi.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
temat jest źle sformułowany

vb (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8

gdyż powinien być to projekt kompleksowej przebudowy Strzegomskiej-Robotniczej do 2 pasów w każdym kierunku wraz z linią tramwajową i odgałęzieniem trasy w ciąg ulicy Bystrzyckiej w perspektywie...rozwiń całość

gdyż powinien być to projekt kompleksowej przebudowy Strzegomskiej-Robotniczej do 2 pasów w każdym kierunku wraz z linią tramwajową i odgałęzieniem trasy w ciąg ulicy Bystrzyckiej w perspektywie połączenia wzdłuż linii kolejowej z węzłem przy stadionie miejskim. Wtedy ma to jakikolwiek sens- wybudowanie po taniości samego tramwaju, czyli dostawienie wiaduktu dla tramwaju nad linią PKP, a pozostawienie drogi do jeżdżenia tak jak do tej pory przez przejazdy z jakąś małą korektą - właśnie takie coś jest proponowane. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Mam bilet miesięczny MPK i....

Mieszkaniec ND. (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

...w ramach małej aglomeracji jeżdżę do miasta pociągiem ze stacji ND. Zajmuje mi to 5 minut i jestem w centrum. W czterech literach mam ten wasz tramwaj! :)

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo