– Gdy wracam po pracy, krążę nieraz przez 40 minut po całym osiedlu w poszukiwaniu wolnego miejsca – opowiada Beata Żuk, mieszkanka bloku przy ul. Szybowcowej. – Mnóstwo miejsc jest zajętych do późnych godzin wieczornych przez auta pracowników biurowca i klientów Fitness Akademy. Najgorsze, że w biurowcu jest parking.
Małgorzata Krupa, prezes firmy Wro-Office, która wybudowała i zarządza biurowcem Sport & Business Centre, przyznaje, że z 96 miejsc podziemnego parkingu wykorzystywanych jest zaledwie 20 procent. – Użytkownikami tych miejsc są najemcy budynku i mieszkańcy osiedla – informuje pani prezes. – Cena miejsca na wyłączność wynosi 200 zł + VAT. Każdy może wykupić taki abonament.
Małgorzata Krupa dodaje, że SBC sąsiaduje z ogólnodostępnym parkingiem na ok. 300 aut przy hali Tęcza. – Tam 1,5 godziny postoju jest wolne od opłaty, a pierwsza godzina postoju kosztuje 2 zł brutto. I z tego parkingu korzystają klienci klubu fitness – przekonuje.
Jednak nie do końca ma rację. Jak informuje Małgorzata Szafran z wrocławskiego magistratu, teren parkingu przy hali targowej Tęcza miasto wydzierżawiło kupcom do końca lutego 2020 roku. – Zgodnie z umową, wydzierżawiony grunt może służyć jedynie jako miejsca parkingowe dla klientów hali targowej z możliwością organizacji imprez plenerowych – mówi Szafran.
Zatem z parkingu przy Tęczy mieszkańcy korzystać nie mogą, a cena za postój w budynku biurowca dla wielu jest zaporowa. – Chciałam wykupić abonament, ale 307 zł miesięcznie, bo tyle on faktycznie kosztuje, to za dużo – mówi Renata Orzechowska, która też mieszka przy Szybowcowej. – A o negocjowaniu cen nie ma mowy.
Mieszkańcy szukali pomocy w spółdzielni mieszkaniowej Szóstka. Bezskutecznie. Daniel Ryglowski, prezes Szóstki, nie może nic zrobić, bo drogi należą do gminy Wrocław, a nie do spółdzielni. Ale to nie znaczy, że nie stara się rozwiązać problemu. Interweniował już m.in. w Biurze Rozwoju Wrocławia i Departamencie Infrastruktury i Gospodarki UM. Pytał o budowę nowych parkingów. – Biuro Rozwoju Wrocławia sprawdziło zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pod kątem możliwości usytuowania na tej działce miejsc parkingowych. Niestety, uchwalony plan tego nie dopuszcza – mówi Małgorzata Szafran. – Ewentualny wniosek o zmianę tych zapisów należy skierować do Biura Rozwoju Wrocławia.
Prezes Ryglowski już złożył taki wniosek. Liczy też na Wrocławski Budżet Obywatelski, w ramach którego marzy o połączeniu ulic Idzikowskiego z Szybowcową i nowych parkingach na tym odcinku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?