Stolica rowerów bez tras

    Stolica rowerów bez tras

    Rafał Święcki

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Jelenia Góra promocyjnie kusi rowerzystów. W mieście brakuje jednak tras rowerowych.
    Jelenia Góra chciałaby zostać rowerową stolicą Polski. Taki wizerunek ma pomóc kreować Maja Włoszczowska, wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim, która wychowała się w tym mieście. Urząd planuje kampanię reklamową z symbolicznym jeleniem pędzącym na rowerze i kilkanaście ciekawych imprez rowerowych w tym roku. Jeleń z herbu miasta pojawi się na sportowych strojach Mai Włoszczowskiej, a w południowo-zachodniej Polsce ponad 70 billboardów będzie informowało o rowerowych zaletach Jeleniej Góry. Cała akcja ma kosztować pół miliona zł.

    Zachęceni nią rowerzyści, którzy przyjadą bawić się do Jeleniej Góry, będą też chcieli skorzystać z tras rowerowych. Znajdą je w Kotlinie Jeleniogórskiej, lecz nie w samym mieście. Tu ścieżek jest jak na lekarstwo.
    - W tej chwili nie mamy nic do zaoferowania rowerzystom. Nieliczne odcinki szlaków rowerowych prowadzą donikąd, nie łącząc się w żaden system tras. Miasto nigdy nie potrafiło wykorzystać swego położenia - przyznaje Miłosz Sajnog, jeleniogórski radny i dziennikarz pisma "Magazyn Rowerowy".

    Według Zbigniewa Leszka z Izersko-Karkonoskiego Towarzystwa Kolarskiego centralne usytuowanie Jeleniej Góry sprawia, że jest to dobry punkt początkowy do rowerowych wypraw po całej Kotlinie Jeleniogórskiej. By zauważyli to także inni rowerzyści, trzeba jednak jednolicie oznakowanego systemu tras po drogach gruntowych, warto też wydać własną mapę.
    - W rejonie wzgórz dziwiszowskich można wytyczyć ponad 50 kilometrów ciekawych tras. Bardzo atrakcyjny dla rowerzystów może być rejon Jagniątkowa, gdzie moglibyśmy połączyć nasz system z trasami czeskimi - uważa Zbigniew Leszek.

    Władze Jeleniej Góry w tym roku przeznaczyły w budżecie miejskim 200 tys. zł na usuwanie w mieście barier, które utrudniają przejazd rowerom (np. wysokie krawężniki).
    - W kwietniu na spotkaniu z rowerzystami zastanowimy się, jak wydać te pieniądze - mówi Czesław Wandzel, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów.
    Planowana jest także budowa 5-kilometrowej drogi Doliną Kamiennej, która połączy Cieplice z centrum Jeleniej Góry. Jednak gmina nie ma koniecznych 2,5 mln zł. Budowa ruszy, jeśli pieniądze da Unia Europejska.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rowerom tak!

      Kytutr

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Mam nadzieję, że billboardy nie będą darmo nawoływały do sprawdzenia rowerowych zalet Jeleniej Góry. Bo jakież byłby to wstyd (wymieszany w równych proporcjach z żenadą) dla miasta, jeśli obietnice...rozwiń całość

      Mam nadzieję, że billboardy nie będą darmo nawoływały do sprawdzenia rowerowych zalet Jeleniej Góry. Bo jakież byłby to wstyd (wymieszany w równych proporcjach z żenadą) dla miasta, jeśli obietnice usunięcia barier dla rowerzystów nie zostałyby spełnione. Samo usunięcie wysokich krawężników to kropla w morzu potrzeb, nie należy zapominać o takich wynalazkach jak strefy uspokojonego ruchu, w których bez obaw i formalnych zakazów mogą poruszać rowerzyści oraz kontrpasy na ulicach jednokierunkowych.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama