Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duma Przedsiębiorcy: Firma FIOR Artura Drożdżala

Kamil Wołoszyn
Artur Drożdżal, w środku, razem ze współpracownikami
Artur Drożdżal, w środku, razem ze współpracownikami fot. FIOR
Place zabaw w harmonii z naturą - to jedna z maksym, którą w trakcie swojej działalności kieruje się Andrzej Drożdżal, prezes zarządu FIOR Sp. z o.o. z Kobierzyc. Prowadzona przez niego firma zajmuje się kompleksową realizacją placów zabaw z drewna. Poprzez słowo "kompleksową" należy rozumieć wszystkie działania, począwszy od przygotowania projektu inwestycji, poprzez produkcję i dostawę niezbędnych elementów, a na montażu urządzeń i późniejszym serwisie kończąc.

W latach 90. otworzyły się przed Polską nowe możliwości. - Pracowałem wówczas w Instytucie Automatyki Systemów Energetycznych i zajmowałem się niezawodnością automatyki dla energetyki jądrowej - w tym czasie powstawała Elektrownia Żarnowiec. Po upadku projektu postanowiłem wykorzystać sytuację i sprawdzić się w biznesie - tłumaczy Andrzej Drożdżal.

Firma FIOR funkcjonuje na rynku pod tą nazwą od 1992 roku. - Rozpoczynaliśmy, wraz z bratem Markiem, od importu zabawek przedszkolnych, jednak po trzech latach postanowiliśmy się w pełni zaangażować w produkcję placów zabaw dla dzieci - mówi prezes FIOR. - Tym, co nas zainspirowało, był kontakt z dyrektorami przedszkoli, którzy często podkreślali brak nowoczesnych miejsc do zabaw. Wielki wpływ na naszą obecną działalność ma także roczny pobyt na stypendium Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej w Niemczech, gdzie zaobserwowałem, jak dzieci chętnie korzystają z tego typu urządzeń - dodaje.

W tamtym okresie na polskich podwórkach i w przedszkolach nadal stały rdzewiejące, metalowe urządzenia pamiętające czasy PRL-u. Właśnie wtedy firma FIOR za cel postawiła sobie zmianę krajobrazu placów zabaw oraz zadbanie o bezpieczeństwo najmłodszych. W 1994 roku firmą zainteresował się przedstawiciel duńskiej firmy Proleg. Zdecydowano się na współpracę, a w konsekwencji z FIOR kontaktowało się coraz więcej zagranicznych firm z prośbą o współpracę. Obecnie firma zatrudnia około 30 osób i stale pracuje nad rozwojem oferty oraz zdobywaniem nowych rynków. Place zabaw tworzone przez FIOR stoją już na kilkuset podwórkach, zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju. Firma jako jedna z pierwszych w Polsce poddała swoje urządzenia zabawowe procesowi certyfikacji. Obecnie eksportowane elementy poddawane są skrupulatnym badaniom przez specjalistów TUV z Niemiec i Danii.

- Z pewnością moim największym sukcesem jest fakt, że firma, której jestem prezesem, daje zatrudnienie prawie 30 osobom. Utrzymanie miejsc pracy, szczególnie w dobie dzisiejszego kryzysu, uważam za pozytywne i potrzebne działanie - zdradza prezes zarządu. - Cieszę się także z tego, że firma funkcjonuje już tyle lat, a liczba zadowolonych dzieci z każdym rokiem rośnie. Zawsze sukcesem jest zadowolony klient, a satysfakcję sprawia też rosnąca liczba zamówień od osób zagranicznych - dodaje.

Problemem branży, w której działa firma FIOR, jest rosnąca liczba producentów wykonujących place zabaw pod przetarg, którego jedynym kryterium jest cena. W efekcie produkują elementy tanie i o niskiej jakości, co psuje rynek. FIOR nie ma zamiaru tak działać. - Za cel postawiłem sobie przekonanie zamawiających, że najlepszą inwestycją, od której zależy przecież przede wszystkim bezpieczeństwo dzieci, jest zakup urządzeń dobrej jakości. Sprawdzony producent to gwarancja jakości oraz wieloletniego użytkowania - tłumaczy Andrzej Drożdżal.

Wejście na rynek małej firmy z pewnością nie jest łatwe. - Z doświadczenia wiem, że najważniejsze jest zdobycie pierwszych klientów, którzy będą zadowoleni z obsługi lub zamawianego produktu. Jeżeli ich oczekiwania zostaną spełnione, to istnieje większe prawdopodobieństwo na rekomendację usług firmy, co buduje jej markę - tłumaczy prezes FIOR. - Jeżeli zadbamy o to oraz dopilnujemy źródła finansowania i zapewnienia płynności finansowej, to będzie to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu.

Akcja Duma Przedsiębiorcy

Prezentujemy historie przedsiębiorców z naszego regionu. Mamy nadzieję, że ich przykład pokaże, że warto podjąć wyzwanie i że przy odrobinie wsparcia i dobrym przygotowaniu każdemu może się udać. Cykl jest elementem akcji Idea Banku, który postanowił udokumentować i wypromować działalność dziesiątek małych polskich firm, które odniosły sukces. Na wsparcie promocyjne może liczyć około 100 firm z całej Polski. Więcej informacji o akcji na stronie: www.ideabank.pl/duma-przedsiebiorcy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska