Odpowiedzi szukał Marcin Walków, reporter Gazety Wrocławskiej:
PKP przygotowują się do remontu linii kolejowej nr 143, czyli trasy z Kluczborka przez Oleśnicę do stacji Wrocław Mikołajów. Jak informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zakończyły się prace nad studium wykonalności dla przyszłych robót na tej linii.
- Obecnie wybieramy opcję, która będzie realizowana. Jeden z wariantów zakłada wykonanie prac remontowych, drugi przewiduje gruntowną przebudowę tego wiaduktu - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK S.A.
Dodaje, że trzeba będzie poczekać jeszcze kilka miesięcy na wyniki tych analiz, a co za tym idzie decyzję o wyborze wariantu i możliwościach sfinansowania tego zadania.
Przypomnijmy, że ta linia kolejowa jest jednym z najważniejszych elementów przyszłej kolei aglomeracyjnej. Ponadto, na jej wrocławskim odcinku, leży jeszcze drugi wiadukt - nad ulicą Boya-Żeleńskiego. Ze względu na wąski prześwit, ruch drogowy pod nim odbywa się wahadłowo, co powoduje korki między ul. Kasprowicza a pl. Kromera.
O remoncie tej linii mówi się od lat, jednak na przeszkodzie stoi brak pieniędzy. Remont trasy od stacji Wrocław-Mikołajów do Kluczborka nie znalazł się na liście projektów z zagwarantowanym finansowaniem w ramach "Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku". Koszt prac oszacowano na 500 mln zł.
W ostatnim czasie wyremontowano wiadukty nad ul. Grabiszyńską, Legnicką i Starogroblową. Te zadania sfinansowano w ramach modernizacji linii kolejowej Wrocław - Poznań.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?