Co z remontem wiaduktu nad ulicą Długą?

    Co z remontem wiaduktu nad ulicą Długą?

    Zdjęcie autora materiału

    Marcin Walków

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Wiadukt nad ul. Długą

    Wiadukt nad ul. Długą ©Tomasz Woźny | Polska Press

    - Kiedy zostanie przebudowany wiadukt kolejowy nad ul. Długą? PKP odwleka remont całej trasy do Oleśnicy, ale to chyba nie jest powód, by nie przebudować tylko tego wiaduktu? Czy można tę inwestycję podzielić i wykonać szerszy wiadukt już teraz, by można wybudować pod nim linię tramwajową? - pisze Marek, nasz Czytelnik.
    Wiadukt nad ul. Długą

    Wiadukt nad ul. Długą ©Tomasz Woźny | Polska Press

    Odpowiedzi szukał Marcin Walków, reporter Gazety Wrocławskiej:

    PKP przygotowują się do remontu linii kolejowej nr 143, czyli trasy z Kluczborka przez Oleśnicę do stacji Wrocław Mikołajów. Jak informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zakończyły się prace nad studium wykonalności dla przyszłych robót na tej linii.

    - Obecnie wybieramy opcję, która będzie realizowana. Jeden z wariantów zakłada wykonanie prac remontowych, drugi przewiduje gruntowną przebudowę tego wiaduktu - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK S.A.

    Dodaje, że trzeba będzie poczekać jeszcze kilka miesięcy na wyniki tych analiz, a co za tym idzie decyzję o wyborze wariantu i możliwościach sfinansowania tego zadania.

    Przypomnijmy, że ta linia kolejowa jest jednym z najważniejszych elementów przyszłej kolei aglomeracyjnej. Ponadto, na jej wrocławskim odcinku, leży jeszcze drugi wiadukt - nad ulicą Boya-Żeleńskiego. Ze względu na wąski prześwit, ruch drogowy pod nim odbywa się wahadłowo, co powoduje korki między ul. Kasprowicza a pl. Kromera.

    O remoncie tej linii mówi się od lat, jednak na przeszkodzie stoi brak pieniędzy. Remont trasy od stacji Wrocław-Mikołajów do Kluczborka nie znalazł się na liście projektów z zagwarantowanym finansowaniem w ramach "Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku". Koszt prac oszacowano na 500 mln zł.

    W ostatnim czasie wyremontowano wiadukty nad ul. Grabiszyńską, Legnicką i Starogroblową. Te zadania sfinansowano w ramach modernizacji linii kolejowej Wrocław - Poznań.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (31)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Coś pan redaktor się nie popisał

      Gośc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Remont wiaduktu na ul.Dlugiej nic nie zmieni. Aby coś zmienić trzeba było by podnieść całą linię kolejową na sporym odcinku Wraz ze świeżo wyremontowanym dworcem przy ul Stacyjnej. A to jest...rozwiń całość

      Remont wiaduktu na ul.Dlugiej nic nie zmieni. Aby coś zmienić trzeba było by podnieść całą linię kolejową na sporym odcinku Wraz ze świeżo wyremontowanym dworcem przy ul Stacyjnej. A to jest praktycznie nierealne. Zatem czekanie na remont wiaduktu to raczej zagranie taktyczne niż realny powód .zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W naszym budżecie zarezerwowano środki na ważniejsze wydatki niż jakiś tam wiadukt!

      m.in: (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

      17 mld - zasiłek dla rodziców (500zł/mies na dzieci)
      180 mln - organizacja Światowych Dni Młodzieży w Krakowie
      20 mln - dotacja dla prywatnej uczelni o. Rydzyka w Toruniu


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Miałem na myśli

      oczywiście (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Budżet Państwa


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      i masz rację

      wrocławianiN (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      bo spółki PKP to spółki państwowe i pieniądze na ten wiadukt powinna kolej dostać z budżetu Państwa a nie czekać na pieniądze z UE.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nowy Dwór

      Bartek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Może zamiast pisać o tym wiadukcie, napiszecie o tym na Nowym Dworze, który jest zamknięty od nie wiadomo kiedy i nic się tam nie dzieje... a ulica zamknięta jak była tak jest.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Ponad 20lat temu został otwarty most Dmowskiego i już wtedy w planach były tory tramwajowe na Długiej. A sam most budowano od lat 80-tych!! W takim tempie ten wiadukt przebudują za jakieś 10 lat a...rozwiń całość

      Ponad 20lat temu został otwarty most Dmowskiego i już wtedy w planach były tory tramwajowe na Długiej. A sam most budowano od lat 80-tych!! W takim tempie ten wiadukt przebudują za jakieś 10 lat a tramwaj pojedzie za 20! zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      :)

      almac

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      To w ogóle był 1. wersja tramwaju na Kozanów (od Mieszczańskiej przez Dmowskiego, Długą, Starogroblową, Popowicką). Z tego co pamiętam to była też nawet mowa, że przy okazji powstanie połączenie...rozwiń całość

      To w ogóle był 1. wersja tramwaju na Kozanów (od Mieszczańskiej przez Dmowskiego, Długą, Starogroblową, Popowicką). Z tego co pamiętam to była też nawet mowa, że przy okazji powstanie połączenie Długa-pl. Strzegomski (wzdłuż ul. Poznańskiej).
      Na ul. Dmowskiego jest nawet kawałek torów (nie wiem czy dalej tak jest, ale przez długi czas były wykorzystywane przez tramwaje "awaryjne"). Te tory powstały w tym samym czasie jak most Dmowskiego (przystosowany do ruchu tramwajowego). Tak jak piszesz - miało to miejsce ponad 20 lat temu a przez ten czas nic się nie zmieniło...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a kiedy podmiejska kolej wjedzie na dworzec Swiebodzki ..i dalej

      Wrocław czeka na "małe metro" (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      a później pociągi mogłyby pojechać od d. świebodzkiego nawet tunelem "POD FOSĄ" co jest proste do wykonania - i mamy komunikację kolejową aż do pl. Społecznego - po drodze przystanki NFM...rozwiń całość

      a później pociągi mogłyby pojechać od d. świebodzkiego nawet tunelem "POD FOSĄ" co jest proste do wykonania - i mamy komunikację kolejową aż do pl. Społecznego - po drodze przystanki NFM - RYNEK - Galeria Dominikańska -- a jak będą fundusze można dalej wykonać tunel "POD ODRĄ" i mamy "m a ł e m e t r o " od ul. Robotniczej do pl. Grunwaldzkiego co rozwiązuje na długi czas problem komunikacji we Wrocławiu
      ===== i można wtedy P. Prezydencie ograniczać ruch samochodów w centrum Wrocławiazwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kraków i Łódź robia coś podobnego

      wrocławianiN (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      z tym, że Kraków typowo dla ruchu tramwajowego. We Wrocławiu jak pamiętacie zrobiono przymiarki do metra i wyszedł schemat powywijany bardziej niż schemat sieci tramwajowej,- czyli bez sensu....rozwiń całość

      z tym, że Kraków typowo dla ruchu tramwajowego. We Wrocławiu jak pamiętacie zrobiono przymiarki do metra i wyszedł schemat powywijany bardziej niż schemat sieci tramwajowej,- czyli bez sensu. Kraków zaczyna jednym tunelem tramwajowym. Budapeszt w 1896 też zaczynał od istniejącej do dzisiaj linii bardzo płytkiego metra, która miała 11 stacji i długość tylko 3,2 km. ( nie drążono tylko zrobiono wykop i potem go przykryto stropem). Od czegoś trzeba zacząć.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ważne żeby dla Rydzyka wystarczyło

      ob (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 8

      ważne żeby dla Rydzyka wystarczyło, on jest przecież ważniejszy niż jakieś tam wiadukty.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lepiej by

      zostało tak jak jest teraz. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 24

      Po uruchomieniu tranwaju byłby syf i hałas i to tylko dla słoików zakamuflowanych na swoich peryferyjnych osiedlach.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolejny zakompleksiony wrocławianin

      Słoik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

      Racja. Lepiej wszystko zaorać i przeprowadzić się do jaskiń.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      super pytanie

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      sie poczeka,sie wybuduje

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tony papierów, tony analiz

      DW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 5

      No to pkp potrzebuje teraz kilka lat i setek tysięcy złotych na kolejne analizy, czy przebudowa wiaduktu na Długiej jest potrzebna czy nie. Nosz kurna, Bareja w czystej postaci. To nie wystarczy...rozwiń całość

      No to pkp potrzebuje teraz kilka lat i setek tysięcy złotych na kolejne analizy, czy przebudowa wiaduktu na Długiej jest potrzebna czy nie. Nosz kurna, Bareja w czystej postaci. To nie wystarczy ruszyć tam dupę zza peelkowskiego biurka i zobaczyć, jak to wąskie gardło blokuje ruch na ul. Długiej i budowę tramwaju? Takie trudne?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DW ty nie jesteś a nieuk

      zibi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

      PKP nie musi przebudowywać wiadukt to jest sprawa magistratu bo jej i miastu to jest potrzebne. Jak to by było TWOJE to byś go przebudowywał za SWOJĄ KASĘ, KUMASZ

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ludzie planuja

      Loty na marsa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

      A te matoly -z naszych pieniędzy - nie potrafią wyremontować czy przebudować jednego wiaduktu. Zenada. Ile lat jeszcze im dać na planowanie? 10? 20?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama