Nowe tramwaje już jeżdżą. Są lepsze niż skody?

    Nowe tramwaje już jeżdżą. Są lepsze niż skody?

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Nowe tramwaje modertrans moderus beta we Wrocławiu
    1/15
    przejdź do galerii

    Nowe tramwaje modertrans moderus beta we Wrocławiu ©Weronika Skupin

    Od dziś dwa nowe tramwaje Modertrans Moderus Beta jeżdżą po Wrocławiu. Można je dziś spotkać na linii 17, a także 9 ("przebierają się" na pętli Sępolno). Jeszcze zanim tramwaje wyjechały na tory, suchej nitki nie zostawiali na nich w internecie pasjonaci komunikacji miejskiej. A jak oceniają je sami pasażerowie? Ci z którymi rozmawialiśmy, są zadowoleni, choć nie zachwyceni. Wszyscy zgodnie mówią, że nie zaszkodziłoby więcej niskiej podłogi, bo modertransy mają jej tylko 25 procent. Pasażerowie zachwalają jednak czystość, dużo miejsca i to, że nowe wozy są ciche.
    Modertransy moderusy można dziś zobaczyć na liniach 9 i 17, ale uwaga na kontrolerów. uż dwukrotnie sprawdzali bilety w modertransie "siedemnastce", w obu przypadkach złapali po jednej osobie jadącej na gapę.

    Jak ocenił jeden z kontrolerów, modertransy są dość dziwne. – Schodki są z boku zamiast na środku, w protramie WrAs mieści się przy schodkach 5 siedzeń, a tu 3 – mówi.

    Nowe tramwaje firmy Modertrans z Poznania bardzo przypominają wrocławskie protramy WrAs. Mają niską podłogę tylko przy jednym wejściu na środku (tam też znajduje się biletomat). Pozostałymi wejściami trzeba wchodzić po schodach. To uciążliwe, szczególnie zdaniem starszych pasażerów.

    Krystyna Tornecka, emerytka z Wrocławia, cieszy się że nowe tramwaje trafiły na linie 9 i 17, którymi jeździ. Do tej pory spotykała często stare konstale i musiała wchodzić po schodkach. W porównaniu do nich modertransy są komfortowe. – Wszystkie nowe tramwaje są lepsze od skody – mówi Krystyna Tornecka mając na myśli pesy i modertransy. – Jest szerzej w środku, a to obijanie się kolanami i siedzenie naprzeciw siebie w skodach jest takie niefortunne – ocenia.

    Dodaje, że pesy są lepsze niż modertransy, bo mają sto procent niskiej podłogi, a nie tylko część. – Tramwajami jeździ wiele osób starszych, dla nas to wygodniejsze – mówi emerytka. Ma jednak na to radę. – Można niskopodłogowe kursy sprawdzić na rozkładzie w internecie. Sama tak robię.

    Tomasz Ramuś, student pielęgniarstwa z Wrocławia, usiadł z kolegą z przodu tramwaju i podziwiał ładną tablicę rozdzielczą i kabinę motorniczego. – Te tramwaje są o wiele cichsze od starszych, nowiutkie, czyściutkie – zachwalał. Jego kolega Patryk Rewaj dodał, że schody nie pomagają osobom starszym, za to dla młodych ludzi są jak najbardziej w porządku.

    Wrocławianin Waldemar Garbus często jeździ tramwajami, a te nowe z Poznania przypadły mu do gustu. Z kolei dla Katarzyny Lejczyk są to najlepsze tramwaje. – Ja ogólnie lubię protramy, a ten tramwaj to prawie protram. W dodatku jest klimatyzowany. Skody są ciasne i głośne, a pesy mi się nie podobają, bo mają mało miejsc siedzących, można ich tam zmieścić więcej – ocenia. – Najważniejsze jest jednak to, że są tanie. Jeśli MPK będzie chciało kupić więcej, zdecydowanie to popieram – mówi.

    A wy co sądzicie o modertransach?

    Czytaj także

      Komentarze (90)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MODERTRANSÓW więcej nie powinnismy kupować. PESA to jest to co powinniśmy mieć.

      emeryt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Jechałem dzisiaj Modertransem linii 17. Dla mnie jako dla osoby starszej z jednak ograniczona sprawnością fizyczną najważniejsze sprawy to przystanek na podwyższonej wysepce lub przystanek...rozwiń całość

      Jechałem dzisiaj Modertransem linii 17. Dla mnie jako dla osoby starszej z jednak ograniczona sprawnością fizyczną najważniejsze sprawy to przystanek na podwyższonej wysepce lub przystanek wiedeński a jeśli chodzi o sam wóz tramwajowy to niska podłoga. Modertrans ma kawałek niskiej podłogi z tylko dwoma miejscami do siedzenia na nim. Gdyby segment z niską podłogą był dwa razy większy ( może dwa połączone niskie segmenty) i miał przynajmniej tyle miejsc siedzących co PROTRAM to byłoby OK. Ale niestety nie ma.
      W tej sytuacji we Wrocławiu obecnie najlepszymi tramwajami są PESY, następnie SKODY, po nich PROTRAMY i dalej MODERTRANSY no i na końcu może i solidne i niezniszczalne ale prehistoryczne KONSTALE.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kocyk ?

      haha (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      hehe, ta para z przodu z walizami w kratkę wyglądają jakby się kocykami nakryli :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ktoś kiedyś napisał, że skodą jeździ się jak na taborecie

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      i to jest najprawdziwsza prawda. Bardzo twarde, do tego ciągłe wycie i hałasujące drzwi przy zamykaniu. Człowiek po jednym kursie ma już wszystkiego dosyć. Do tego może dostać od pasażera kolanem...rozwiń całość

      i to jest najprawdziwsza prawda. Bardzo twarde, do tego ciągłe wycie i hałasujące drzwi przy zamykaniu. Człowiek po jednym kursie ma już wszystkiego dosyć. Do tego może dostać od pasażera kolanem w żebro albo łokciem w oko - tyle jest tam miejscazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Każdy NOWY tramwaj jest lepszy

      wrocławianka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      od tych starych trupów, które jeżdżą obecnie po Wrocławiu. Głośne, nieszczelne i awaryjne.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lepsze bo POLSKIE

      Marsjanin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 8

      Tyle w temacie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pasażerowie

      przybora (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      Co tu dużo mówić wystarczy poczytać opinie pasażerów, ludzi bardzo ucieszyły nowe tramwaje.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nauka nie poszła w las

      DW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 4

      I mam nadzieje ze juz nikt nigdy we Wrocku nie kupi badziewnej Skody - najgłośniejeszego szrotu jakim jechałem a do tego trzeszczacego !!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zapomniałem dodac

      DW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 5

      Ze skoda jako jedyne tramwaje wypadaja na Wrocławskich ciasnych zakretach średniu 150razy w roku bo maja za mało skretne wózki na ciacne miejskie ulice !!!! Na kolej podmiejska tez sie nie nadaja...rozwiń całość

      Ze skoda jako jedyne tramwaje wypadaja na Wrocławskich ciasnych zakretach średniu 150razy w roku bo maja za mało skretne wózki na ciacne miejskie ulice !!!! Na kolej podmiejska tez sie nie nadaja bo strasznie wyja silniki przy wiekszej predkosci !!!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wogóle

      hery (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      dla twojej informacji skody nie mają skrętnych wózków-wogóle

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolega DW- Doskonały Wywiadowca

      Dejot (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      (Cyt) Ze skoda jako jedyne tramwaje wypadają na Wrocławskich ciasnych zakrętach średnio 150razy. (/Cyt) A ostatnimi czasy na Bema czy też na pętli Poświętne co się wykoleiło? Ikarus???
      Kolej...rozwiń całość

      (Cyt) Ze skoda jako jedyne tramwaje wypadają na Wrocławskich ciasnych zakrętach średnio 150razy. (/Cyt) A ostatnimi czasy na Bema czy też na pętli Poświętne co się wykoleiło? Ikarus???
      Kolej podmiejska ma inny sprzęt i nie powiedziałbym, że jest cichszy lub wygodniejszy. Zresztą, przypomnij sobie, jak skończyła się próba posłania 105Na na tory kolejowe... Jesteś pewien, że Skoda da rady?
      Powiedz mi, w czym EZT (wersja do wyboru) jest lepsze od Skody skoro chcesz je w kolei podmiejskiej (jeśli zacząłeś ten temat, to zapomnij na chwile o tym, że to nie przejdzie)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Lepszy rydz niż stare tarabaje

      piastun (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 5

      Lepszy Moderus niż stare żelastwo Konstalu. Wrocławianie powinni patrzeć na portfele czyli ekonomię. Porównać rzetelnie koszty zakupu i koszty eksploatacji, wszak to pasażerowie utrzymują...rozwiń całość

      Lepszy Moderus niż stare żelastwo Konstalu. Wrocławianie powinni patrzeć na portfele czyli ekonomię. Porównać rzetelnie koszty zakupu i koszty eksploatacji, wszak to pasażerowie utrzymują komunikację miejską. Po drugie ważny jest też producent czyli polskie firmy z Poznania czy Bydgoszczy. Kupując polskie produkty wspieramy tam pracujących rodaków. Proste jak konstrukcja cepa. Pomyślności w Nowym Roku.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ceny biletów

      hery (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      gdyby to pasażerowie utrzymywali MPK to bilet musiałby kosztować 12 złoty. Tak jest na całym świecie że komunikacja jest dotowana z budżetu, ale tylko u nas są tak roszczeniowi i wszystkich...rozwiń całość

      gdyby to pasażerowie utrzymywali MPK to bilet musiałby kosztować 12 złoty. Tak jest na całym świecie że komunikacja jest dotowana z budżetu, ale tylko u nas są tak roszczeniowi i wszystkich pracowników tej firmy traktują jak śmieci.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taa...

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Dlatego Kraków kupił 36 100%-niskopodłogowych (i najdłuższych w Polsce!) tramwajów z 5 miejscami na rowery, gniazdkami elektrycznymi (nie tylko USB), a nawet stolikami na poczwórnych miejscach! W...rozwiń całość

      Dlatego Kraków kupił 36 100%-niskopodłogowych (i najdłuższych w Polsce!) tramwajów z 5 miejscami na rowery, gniazdkami elektrycznymi (nie tylko USB), a nawet stolikami na poczwórnych miejscach! W tym roku ogłoszą przetarg na nawet 100 podobnych tramwajów!
      Warszawa od lat '90 kupiła ponad 500 tramwajów, a w ciągu ostatnich 5 lat same 100% niskopodłogowe w liczbie ponad 200!
      Olsztyn, 100-tysięczna "pipidówa" przy BUDOWANIU SIECI TRAMWAJOWEJ OD NOWA kupiła najlepsze tramwaje na rynku pod względem wygody - udoskonaloną wersję Tramino.

      Przy uwzględnieniu dofinansowania różnica między Moderusami Bieda i Pesami, cena za sztukę nie przekroczyła nawet 500 tysięcy. A GW uprawia propagandę o 4 milionach.

      A ten chłam, to niewygodne truchło (byłem zarówno na prezentacji tramwaju, jak i 3 razy nim jechałem na 17-stce) będzie okropnie drogie w eksploatacji. Za 7-8 lat będzie w tak żałosnym stanie technicznym, jak obecne Protramy.
      W samym tramwaju jest kompletnie ciasno i głośno - słychać okropnie głośno zarówno silnik, jak i odgłosy ulicy, a dodatkowo jest on skrajnie nieprzyjazny niepełnosprawnym.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A tam gadasz

      Noo ale (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Głupoty piszesz. Wcale Moderusy nie są tak głośnie. Fakt , że nie jest to szczyt nowości, ale jak się wybiera na prezydenta który zadłużył miast na maxa swoimi durnymi pomysłami, to trzeba teraz...rozwiń całość

      Głupoty piszesz. Wcale Moderusy nie są tak głośnie. Fakt , że nie jest to szczyt nowości, ale jak się wybiera na prezydenta który zadłużył miast na maxa swoimi durnymi pomysłami, to trzeba teraz trzeba jeździć tym na co stać. A już lepiej Moderusami niż starymi Konstalami czy Protramami.
      Zresztą jakby Wrocław chciał zamówić czy też kupić Pesy, to nie wiadomo kiedy by otrzymał, bo obecnie Pesa jest nieźle zawalona robotą.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      skoda to mercedes

      kod1 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 28

      skoda to mercedes przy Pesie i Modertransie
      ale lepsze to niż nic
      nie powinni już kupować Moderusów , to przeżytek , staroć


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skoda to najgorszy badziew jaki posiada MPK Wrocław

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 4

      W środku ciasne, wszędzie tandetne plastiki, trzeszczy, piszczy, skrzypi, że głowa po kilku minutach jazdy pęka od tych hałasów, zawieszenie twarde, że na rozjazdach mało bebechy się człowiekowi...rozwiń całość

      W środku ciasne, wszędzie tandetne plastiki, trzeszczy, piszczy, skrzypi, że głowa po kilku minutach jazdy pęka od tych hałasów, zawieszenie twarde, że na rozjazdach mało bebechy się człowiekowi nie poodrywają i do tego też są przestarzałe technicznie, bo to konstrukcja z połowy lat 90-tych. A np Czesi te tramwaje u siebie wycofują, bo się okazało, że to niewypały, które zbyt szybko niszczą torowiska. Ja sam wolę już jechać starym Kosnatlem 105N, niż tym badziewiem od Skody. Przynajmniej w nim jedzie się ciszej, nie trzeszczy, nie skrzypi, zawieszenie miękko pokonuje rozjazdy i jest luźno.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a

      Maciej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

      Do Skody to można Pesę porównywać. Modertrans to kilka lig niżej jeśli chodzi o zaawansowanie techniczne.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama