Nad ul. Dyrekcyjną powstała kładka

    Nad ul. Dyrekcyjną powstała kładka

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Kładka nad ul. Dyrekcyjną służy robotnikom stawiającym nową galerię
    1/7
    przejdź do galerii

    Kładka nad ul. Dyrekcyjną służy robotnikom stawiającym nową galerię ©WSK

    Nad ulicą Dyrekcyjną przy skrzyżowaniu z Borowską zbudowano tej nocy kładkę dla pieszych. Nie będzie ona jednak służyła wszystkim, a jedynie budowlańcom, którzy stawiają nową galerię handlową w miejscu dworca PKS. Inwestor przekonuje, że konstrukcja bardzo się przyda, bo obecnie na budowie pracuje 500 robotników, a w drugiej połowie 2016 roku będzie ich nawet 1500. Kładka połączy plac budowy z zapleczem, a pracownicy nie będą musieli czekać na zielone światło.
    W nocy z poniedziałku na wtorek autobusy omijały ul. Dyrekcyjną. Powodem była właśnie budowa wspomnianej kładki. Konstrukcja już stoi, ale budowlańcy chodzą nadal przez przejście dla pieszych. Jak tłumaczą, czekają na odbiory techniczne kładki. Te mają się odbyć w ciągu najbliższych dni.

    – Kładka została zbudowana by usprawnić ruch 500 robotników pracujących przy budowie galerii. W drugiej połowie przyszłego roku będzie ich jednocześnie nawet 1500 – mówi Weronika Wemberger z firmy Unibail Rodamco (inwestor i przyszły operator galerii).

    Kładką będą mogli chodzić tylko budowlańcy. Schody znajdują się na terenie budowy i zaplecza technicznego po stronie dawnego szpitala. Tam z kolei znajdują się kontenery biurowo-socjalne. Budowana galeria jest na tyle duża, że na tej samej działce baraki się nie zmieściły. Trzeba było ustawić je gdzieś indziej, wybrano teren obok budynku dawnej porodówki przy ul. Dyrekcyjnej.

    20 zdjęć
    Przejdź do galerii

    Galeria dostępna tylko dla abonentów Gazety Wrocławskiej

    Wrocław: Galeria w miejscu dworca PKS – powstaje parter (ZOBACZ Z GÓRY)

    Wrocław: Galeria w miejscu dworca PKS – powstaje parter (ZOBACZ Z GÓRY)

    Link do głównego zdjęcia

    ©Janusz Wójtowicz

    Czytaj także

      Komentarze (25)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kładka

      Papieska (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Biała i z krzyżami

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mają rozmach

      dsw (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      "Mają rozmach skur..." ;) Cieszy mnie rozwój Wrocławia. Z inwestycji na inwestycję miasto staje się coraz atrakcyjniejsze.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      brud

      kiero (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      powinni drogi myć i zamiatać bo cała okolica tonie w błocie aż po szpital na Borowskiej bo tam betoniarnie mają !!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Prywatny wlasciciel wie ile traci jak pracownik czeka na tych jednych swiatlach

      wroclawianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      Ja takich przejsc dla pieszych po drodze do pracy mam kilkanascie. Tramwajem to 7 przystankow w centrum. Piechota zajmuje mi jedynie 5 min wolniej.
      Zobaczcie ile czasu wszyscy mieszkajacy we...rozwiń całość

      Ja takich przejsc dla pieszych po drodze do pracy mam kilkanascie. Tramwajem to 7 przystankow w centrum. Piechota zajmuje mi jedynie 5 min wolniej.
      Zobaczcie ile czasu wszyscy mieszkajacy we Wroclawiu tracimy dzieki tym wspanialomyslnym rozwiazania komunikacyjnym w tym miescie.
      Zgroza. Przeciez moze byc i bezpiecznie i plynnie oraz w dobrym tempie. To przeciez nie nasza wina ze tu mieszkamy i pracujemy. To co nam rzadzacy tu daja wola o pomste i to nie tylko do nieba zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No jakim?

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Jesteś mądry, bo zdrowy i młody.
      A jak przejść z wózkiem (dziecięcym/dla niepełnosprawnych), z osobą starszą?
      Wszędzie, również w Polsce, od kładek i tuneli się odchodzi.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bardzo mądry człowiek to wymyślił

      John (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      temu człowiekowi który to wymyślił należy się pełny szacun. Takie przejścia powinny być na wielu przejściach gdzie gromadzi się dużo pieszych. Przynajmniej nie trzeba czekać na zielonke. Gratuluję...rozwiń całość

      temu człowiekowi który to wymyślił należy się pełny szacun. Takie przejścia powinny być na wielu przejściach gdzie gromadzi się dużo pieszych. Przynajmniej nie trzeba czekać na zielonke. Gratuluję pomysłu. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Człowieku! nie czytasz co mówią białokołnierzykowe ludziki. Nie może być kłądek ani

      sdfc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      przejść podziemnych bo światła co 25 m są elementem spowalniania ruchu i terroryzowania kierowców!!!! Skoro dbają o robotników to dlaczego nie o mieszkańców? Bo cel uświęca środki!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kładka

      mm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 7

      praca w warbudzie to jak w obozie już nawet im przeszkadza że ludzie długo stoja na swiatłach zamiast już pracować !!!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Załóż firmę budowlaną

      hyhy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

      i płać pracownikom za czekanie na zielone światło. Zobaczymy jak długo pociągniesz.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy magistrat zrozumiał?

      pieszy (bez samochodu i roweru) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 4

      by komunikacja w dużym mieście odbywała się sprawnie, niezbędne są przejścia bezkolizyjne - podziemne i nadziemne.
      Zasypywanie przejść i mnożenie "zebr" ze światłami jest błędem, utrudniającym...rozwiń całość

      by komunikacja w dużym mieście odbywała się sprawnie, niezbędne są przejścia bezkolizyjne - podziemne i nadziemne.
      Zasypywanie przejść i mnożenie "zebr" ze światłami jest błędem, utrudniającym pieszym sprawne przemieszczanie się.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A ty zrozumiałeś?

      wh (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 22

      Poczytaj sobie komentarz niżej - problemem nie jest "zebra ze światłami" tylko konieczność chodzenia naokoło. Chyba że liczysz że miasto zbuduje przejścia podziemne co 20 metrów. A swoją drogą ja...rozwiń całość

      Poczytaj sobie komentarz niżej - problemem nie jest "zebra ze światłami" tylko konieczność chodzenia naokoło. Chyba że liczysz że miasto zbuduje przejścia podziemne co 20 metrów. A swoją drogą ja nie zamierzam biegać po schodach tylko dlatego że panu samochodzikowi będzie trudno się zatrzymać na światłach - więc nie ściemniaj że jesteś "pieszy bez samochodu" bo masz typową mentalność samochodziarza.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To niech sobie chodzą naokoło, będzie im zdrowiej! Tacy jak ty coś o tym

      eadf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      wiedzą! Ha, ha, ha.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      podziwiam

      0n (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

      skoro wolisz stać na czerwonym i wąchać moje spaliny to powodzenia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ty masz zaciemniony mózg skoro nie umiesz przyjąć

      pieszy (bez samochodu i roweru) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

      że nie posiadając samochodu ani roweru można być przeciwnikiem częstego zatrzymywania się i czekania na zielone by przejść przez jezdnię lub czasem przejechać tramwajem/autobusem.
      (Nie wiem skąd...rozwiń całość

      że nie posiadając samochodu ani roweru można być przeciwnikiem częstego zatrzymywania się i czekania na zielone by przejść przez jezdnię lub czasem przejechać tramwajem/autobusem.
      (Nie wiem skąd wykiełkowała ci myśl, że liczę na wybudowanie przejść podziemnych co 20 metrów, więc tego nie będę komentować)
      Za komuny chodziło się po dużych miastach o wiele wygodniej niż teraz wcale nie dlatego, że było mniej samochodów. Po prostu wtedy było mniej idiotyzmów.
      A schodów proponuję nie unikać choćby po to, by dłużej zachować sprawność i dobre zdrowie.
      W Nowym Roku życzę więcej wiary w słowa innych i mniej przeświadczenia o własnej nieomylności.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cała ta galeria to jeden wielki przekręt

      john locke (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 4

      Dutkiewicz, mam nadzieję, że kiedyś za to odpowiesz. Wrocław było jednym z ostatnich miast z normalnym węzłem przesiadkowym, gdzie nie trzeba było przedzierać się przez pół miasta by się przesiąść...rozwiń całość

      Dutkiewicz, mam nadzieję, że kiedyś za to odpowiesz. Wrocław było jednym z ostatnich miast z normalnym węzłem przesiadkowym, gdzie nie trzeba było przedzierać się przez pół miasta by się przesiąść z autobusu na pociąg. Gdzie autobusy dojeżdżały do centrum, nie na obrzeża. Nastąpiła faktyczna likwidacja dworca autobusowego, bo pieniądze były ważniejsze niż wygoda pasażerów. To kolejna zmarnowana na lata szansa rozwoju.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Papużko!

      wh (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 22

      Papużko-powtarzaczko! Zapytam po raz kolejny - co do terenu Polbusa ma Dutkiewicz?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Miasto miało prawo pierwokupu

      john locke (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17

      Mogło z niego skorzystać, wykupić teren i wyremontować dworzec. Mogło też uchwalić taki plan zagospodarowania przestrzennego, by wymusić na ewentualnym prywatnym inwestorze uwzględnienie dworca...rozwiń całość

      Mogło z niego skorzystać, wykupić teren i wyremontować dworzec. Mogło też uchwalić taki plan zagospodarowania przestrzennego, by wymusić na ewentualnym prywatnym inwestorze uwzględnienie dworca autobusowego odpowiadającego potrzebom Wrocławia. Nie zrobiło ani jednego, ani drugiego.
      To co powstanie to galeria handlowa i najwyżej przystanek autobusowy godny miasta powiatowego. Stary dworzec miał 25 stanowisk dla autobusów odjeżdżających, 3 dla przyjeżdżających, parking dla autobusów, zaplecze socjalne dla kierowców, poczekalnię, kasy biletowe. Dworzec tymczasowy ma kasy i 14 stanowisk. Ten nowy pseudo dworzec będzie miał TYLKO 11 stanowisk, bez parkingu, bez zaplecza socjalnego, a za poczekalnię będą robiły sklepy.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie zielone jest problemem...

      Tak mi się tylko wydaje :) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      ...a droga od kontenerów socjalno-biurowych do bramy zaplecza socjalnego (ul. Hubska) i konieczność przejścia do bramy budowy przy Dyrekcyjnej (trzeba się przejść kilkadziesiąt metrów w stronę...rozwiń całość

      ...a droga od kontenerów socjalno-biurowych do bramy zaplecza socjalnego (ul. Hubska) i konieczność przejścia do bramy budowy przy Dyrekcyjnej (trzeba się przejść kilkadziesiąt metrów w stronę tymczasowego dworca autobusowego). Przechodząc bramy, należy również okazywać przepustkę/identyfikator. Generalnie dzięki kładce będzie szybciej, bo nawet z tą "klatką schodową" będzie to 4-krotnie krótsza droga.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To niech łażą dookoła. Skoro można tresować mieszkańców to z jakij racji biznesjerce

      sdf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      należy się coś za darmo?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tylko przejście

      DW (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 8

      W dynamicznym Wrocławiu nie ma miejsca dla takich kładek - powinno powstać kolejne przejście dla pieszych ze światłami w jednym poziomie! Dudi na co czekasz? Każ rozebrać to szkaradziejstwo!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama