Wrocław: Tu powstaje największe skrzyżowanie w mieście

    Wrocław: Tu powstaje największe skrzyżowanie w mieście

    Zdjęcie autora materiału
    Weronika Skupin

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Tu powstaje największe skrzyżowanie w mieście
    1/9
    przejdź do galerii

    ©Paweł Relikowski

    Trwają prace przy budowie największego skrzyżowania we Wrocławiu. W rejonie ul. Żmigrodzkiej będą się łączyć A8, czyli autostradowa obwodnica Wrocławia, "stara" droga nr 5 i budowana droga ekspresowa S5 Wrocław – Poznań. Są już ustawione podpory wiaduktów, zjazdów i wjazdów. Na razie prace idą zgodnie z harmonogramem.
    Tak będzie wyglądało skrzyżowanie nowej drogi S5 z AOW i starą "piątką"


    Łącznie powstanie tu aż pięć wiaduktów. Są już ich podpory, które teraz poczekają miesiąc, aby porządnie zastygły. Wtedy robotnicy zaczną na nich montować płyty, a konstrukcja zacznie nabierać kształtów. W pierwszej kolejności zostaną wykonane zjazdy i wjazdy wokół ronda.

    Gdy węzeł będzie gotowy, jadący drogą S5 od strony Trzebnicy wjadą na jej odcinek mający trzy pasy: rozszerzy się ona tuż przed wjazdem do Wrocławia. Następnie przejadą pod AOW, a później pojadą nad rondem przy Żmigrodzkiej i dalej na autostradową obwodnicę Wrocławia. Zjeżdżający z S5 do miasta pokonają dwa wiadukty: nad Sułowską i wjazdem na AOW. Ze Żmigrodzkiej na trasę S5 do Trzebnicy prowadził będzie wiadukt nad ul. Polanowicką.





    Równolegle do gigantycznego skrzyżowania wielkości połowy Kozanowa, w ramach tego samego zadania powstaje droga S5 Wrocław – Poznań przez Trzebnicę i Korzeńsko. Trasa została podzielona na odcinki i jest realizowana etapami. Jak mówi nam Bartosz Michalski z firmy Astaldi - inżynier rezydent budowy odcinka z Wrocławia w kierunku Trzebnicy, nie ma żadnych opóźnień.

    Prace są najbardziej zaawansowane w okolicy Trzebnicy. Tam widać już niemal gotową drogę, na razie testowana jest nowa warstwa bitumiczna. – Na fragmencie drogi ułożono już odcinek próbny nawierzchni, trwają badania – mówi Bartosz Michalski. Odcinek w pobliżu Trzebnicy będzie gotowy na wiosnę, ale to nie znaczy, że kierowcy nim wtedy pojadą.

    – Nie mamy możliwości oddawania drogi do użytku etapami – wyjaśnia inżynier. Trzeba czekać na zbudowanie wielkiego węzła, a także na dokończenie 19-kilometrowego odcinka S5 z Wrocławia do Trzebnicy. Na to firma Astaldi ma czas do końca 2017 r.

    Czytaj także

      Komentarze (48)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      S5 a Sułowska

      Szymon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      A w jaki sposób można zjechać z nowej S5 w stronę Trzebnicy na starą drogę nr 5 jadąc od Trzebnicy S5.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na wcześniejszym węźle w Krynicznie

      ww (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Takie udogodnienie

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No właśnie

      Tyrusta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      No własnie

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rondo

      max (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      A kiedy poszerzą samo rondo i zjazdy, bo jest tam stosunkowo za wąsko.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skoro autostrada, to nie skrzyżowanie.

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 15

      Na autostradzie nie może być skrzyżowań, więc podajecie sprzeczne informacje. Autostrada się nie może się krzyżować z inną drogą, a skoro to ma być skrzyżowanie, to nie będzie autostrady. Więc albo...rozwiń całość

      Na autostradzie nie może być skrzyżowań, więc podajecie sprzeczne informacje. Autostrada się nie może się krzyżować z inną drogą, a skoro to ma być skrzyżowanie, to nie będzie autostrady. Więc albo autostrada, albo skrzyżowanie.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czepianie się

      pz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Na Śląsku jest skrzyżowanie autostrad A1 i A4. Nikt się jakoś nie czepia słów. Skrzyżowanie autostrad to po prostu szereg zjazdów zakręconych jak ślimacze muszle. Wszyscy wiedzą, że na autostradach...rozwiń całość

      Na Śląsku jest skrzyżowanie autostrad A1 i A4. Nikt się jakoś nie czepia słów. Skrzyżowanie autostrad to po prostu szereg zjazdów zakręconych jak ślimacze muszle. Wszyscy wiedzą, że na autostradach nie ma skrzyżowań. Nie musisz udawać przed sobą i innymi, że wiesz więcej.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A to ciekawe??

      Marcin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      A skrzyżowanie AUTOSTRAD A8 I A4 to niby co?? Daleko nie trzeba szukać

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Aleś jest wcidupny

      :-/ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 1

      Wszyscy rozumieją, o co chodzi, a frustrat musi się wp*eprzyć, bo mu się słowo z języka potocznego z definicją ustawową nie zgadza.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kto to pisze...

      ? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 10

      czekamy miesiąc, żeby podpory dobrze ZASTYGŁY....

      zastygnąć to może lukier na cieście...

      beton potrzebuje 28 dni aby osiągnąć swoją gwarantowaną wytrzymałość, często niezbędną do dalszych prac...rozwiń całość

      czekamy miesiąc, żeby podpory dobrze ZASTYGŁY....

      zastygnąć to może lukier na cieście...

      beton potrzebuje 28 dni aby osiągnąć swoją gwarantowaną wytrzymałość, często niezbędną do dalszych prac (jak np obciążanie dalszymi elementami konstrukcji)

      ja rozumiem że nie każdy musi kończyć PWR, ale dziennikarz powinien się 3 razy zastanowić zanim coś napisze, a jak czegoś nie wie to może się zapytać...

      no chyba że ZASTYGŁ pisząc ten artykuł...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A kto pisze takie komentarze?

      ojeżu... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 3

      Normalnie jest napisane w artykule, że beton musi zastygać parę tygodni i każdy rozumie, o co chodzi. Ale zawsze się trafi w takiej sytuacji jakiś cieć, który musi pokazać wszystkim jak to on...rozwiń całość

      Normalnie jest napisane w artykule, że beton musi zastygać parę tygodni i każdy rozumie, o co chodzi. Ale zawsze się trafi w takiej sytuacji jakiś cieć, który musi pokazać wszystkim jak to on właśnie studiuje na budownictwie i wie, w jaki sposób to samo napisać cztery razy dłużej i bardziej skomplikowanie.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A sciezki dla roweranctwa beda czy zapomnieli?

      dfv (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 13

      ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To taki żart, czy ty tak na serio?

      wer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 2

      Po drogach ekspresowych i autostradach rowery mają bezwzględny zakaz poruszania się.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      sie okaze. Ha, ha, ha.

      sf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 7

      !


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak ktoś jest tępym, bezmyślnym samobójcą

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      To niech się pcha rowerem na autostradę.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Żmigrodzka z ''lotu ptaka'' :)))

      mtr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 6

      Teraz już wiem skąd zające się tam wzięły :D
      Miasto Wrocław-łączki, lasy, pola zupełnie jak na wsi hehe:)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      masz jakiś kompleks chłoptysiu?

      jah (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Ty to pewnie jeden z tych fanów drwala z Ramiszowa, co to chętnie wyrżnęliby w pień całą przyrodę i wylali beton od granicy do granicy miasta, no bo to miasto.
      Żenujące odklejenie od realiów...rozwiń całość

      Ty to pewnie jeden z tych fanów drwala z Ramiszowa, co to chętnie wyrżnęliby w pień całą przyrodę i wylali beton od granicy do granicy miasta, no bo to miasto.
      Żenujące odklejenie od realiów świata.

      A kysz, gimbazo zakompleksiona.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ddd

      ddd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 15

      Uwaga DTR'y łuk nad słowem WĘZEŁ WIDAWA (ten prawy skos, bo są dwa węzły o tej nazwie) będzie częstym miejscem wylatywania z drogi i koszeniem barierek... miszczowie prostej wpadając z S5 zapomną...rozwiń całość

      Uwaga DTR'y łuk nad słowem WĘZEŁ WIDAWA (ten prawy skos, bo są dwa węzły o tej nazwie) będzie częstym miejscem wylatywania z drogi i koszeniem barierek... miszczowie prostej wpadając z S5 zapomną co to bezpieczna prędkość, z resztą i tak nie wiedzą...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dobrze mówiesz, tylko źle zęby składasz

      tubylec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 2

      Być może DTR-y nie wiedzą co to bezpieczna prędkość, ale na pewno Ty nie wiesz, że "ZRESZTĄ" piszemy razem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co nie

      co nie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Pewnie w następnym plebiscycie na największy absurd przygłupki znowu będą głosować bo nie będą umieć jeździć. Ale to będzie wina ronda, a nie ich. Tak samo jak na AOW nie potrafią się zachować. Ale...rozwiń całość

      Pewnie w następnym plebiscycie na największy absurd przygłupki znowu będą głosować bo nie będą umieć jeździć. Ale to będzie wina ronda, a nie ich. Tak samo jak na AOW nie potrafią się zachować. Ale to wina wszystkich dookoła.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co do AOW, to fakt

      xc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

      Ludzie tam jeżdżący chyba zdają się zapominać, że to jest autostrada i często jadą sobie non stop np 100-120 km/h środkowym, albo nawet lewym pasem. Tam powinni wysłać jakieś patrole policyjne,...rozwiń całość

      Ludzie tam jeżdżący chyba zdają się zapominać, że to jest autostrada i często jadą sobie non stop np 100-120 km/h środkowym, albo nawet lewym pasem. Tam powinni wysłać jakieś patrole policyjne, porozdawać trochę mandatów, to by może cebulaki nauczyły się normalnie jeździć po tej autostradziezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cóż za piękne marnotrawstwo terenu

      john locke (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 6

      Nie dość, że bez sensu marnuje się kupę terenu, to jeszcze węzeł sam w sobie jest ułomny, bo nie realizuje możliwości jazdy we wszystkich kierunkach. Nie ma możliwości jazdy z S5 na DK5 i...rozwiń całość

      Nie dość, że bez sensu marnuje się kupę terenu, to jeszcze węzeł sam w sobie jest ułomny, bo nie realizuje możliwości jazdy we wszystkich kierunkach. Nie ma możliwości jazdy z S5 na DK5 i odwrotnie. Można było zaplanować węzeł prostszy, zajmujący mniej terenu i bardziej funkcjonalny.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Można w każdą stronę i niekoniecznie łamiąc bariery

      Krzysztof Panek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Oczywiście można; trzeba tylko zdecydować się w Widawie czy dalej chcemy jechać w stronę Poznania DK5 czy wjechać na S5. Jeśli tego tam nie zrobimy, to pozostaje nam jeszcze węzeł Kryniczno i węzeł...rozwiń całość

      Oczywiście można; trzeba tylko zdecydować się w Widawie czy dalej chcemy jechać w stronę Poznania DK5 czy wjechać na S5. Jeśli tego tam nie zrobimy, to pozostaje nam jeszcze węzeł Kryniczno i węzeł Trzebnica oraz kolejne węzły. Droga ekspresowa i autostrada nie może mieć zbyt dużej ilości zjazdów/wyjazdów, bo spada prędkość podróżna między zjazdami/wyjazdami. A terenu wcale nie marnuje się tylko buduje się perspektywicznie, aby pewnego "pięknego" dnia "przechrzcić" bezpłatne drogi ekspresowe na płatne autostrady, gdy budżet (niekoniecznie związany z utrzymaniem dróg) nie domknie się... Tak właśnie zrobili ostatnio nasi południowi bracia Czesi, którym z dnia na dzień przybyło ca 400km autostrad....
      Na koniec stary żart z czasów kiedy w Polsce były wyłącznie "zdylatowane" poniemieckie autostrady. Znacie, to przeczytajcie raz jeszcze: "Pewien pasażer auta znużony pojawiającymi się dość często napisami "Ausfahrt" przy zjazdach z niemieckiej autostrady zdrzemnął się nieco. Po dość długim czasie obudził się i zobaczył znowu "Ausfahrt". Stwierdził więc, że duże to miasto ten Ausfahrt... I to jest właściwa odpowiedź dlaczego zjazdy nie mogą być położone zbyt gęsto ;-)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bierz się do roboty i pokaż szkic, jak to powinno wyglądać

      Wystawisz rysunek byle gdzie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      I zobaczymy jaki z ciebie kozak - inżynier.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Racja

      x (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      Za takie coś projektantom należałoby zabrać uprawnienia.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      O proszę, inwestycja rządowa i jednak można - BUDOWAĆ. U nas natomiast zamiast budowania jest tylko

      Szumi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15

      Ciekaw jestem ile czasu upłynie jeszcze zarządowi województwa i DSDiK zanim faktycznie rozpoczną się roboty na na placu budowy wschodniej obwodnicy Wrocławia. Całą kadencje im to zajmie?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Polska

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Oj tam, Polska w runie!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      plany województwa przypominają mi wieloletnie plany z poprzedniego ustroju

      PRL (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

      plan 3 letni, 5 i 7 letni.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      121 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Wszystko gites ten teges... Kto bogatemu zabroni...

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama