Już po remoncie mostu Jagiellońskiego, ale ograniczenie...

    Już po remoncie mostu Jagiellońskiego, ale ograniczenie prędkości zostało

    Zdjęcie autora materiału

    Ewa Wilczyńska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Po remoncie mostu Jagoellońskiego, wciąż mamy na Kochanowskiego ograniczenie do 40 km/h. Dlaczego?

    Po remoncie mostu Jagoellońskiego, wciąż mamy na Kochanowskiego ograniczenie do 40 km/h. Dlaczego? ©Jaroslaw Jakubczak/Polska Press

    Na moście Jagiellońskim w kierunku Psiego Pola obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h. Z tego co pamiętam zostało ono wprowadzone przed remontem mostu ze względu na jego zły stan techniczny, ale od jego zakończenia minęło już kilka miesięcy. W związku z tym jaka jest przyczyna utrzymywania ograniczenia prędkości? - pyta nasz Czytelnik Andrzej Woźniak. Odpowiedzi szukała Ewa Wilczyńska, reporterka Gazety Wrocławskiej.
    Po remoncie mostu Jagoellońskiego, wciąż mamy na Kochanowskiego ograniczenie do 40 km/h. Dlaczego?

    Po remoncie mostu Jagoellońskiego, wciąż mamy na Kochanowskiego ograniczenie do 40 km/h. Dlaczego? ©Jaroslaw Jakubczak/Polska Press

    Sprawdziliśmy jak wyglądała sytuacja przed remontem. Otóż przed rozpoczęciem prac przy moście Jagiellońskim zostało wprowadzone ograniczone prędkości do 30 km/h. Jak tłumaczą urzędnicy wynikało ono ze złego stanu technicznego obiektu. To prawda, że teraz stan przeprawy się poprawił, ale kierowcy w dalszym ciągu nie mają co marzyć o szybkiej jeździe, nawet po wyremontowanym moście - wciąż obowiązuje tam ograniczenie do 40 km/h. Dlaczego?

    - Związane jest to z bezpieczeństwem pieszych i rowerzystów na przejściu dla pieszych i przejeździe rowerowym wyznaczonym przy mostach - tłumaczy Małgorzata Szafran z wrocławskiego magistratu. Z tym, że aktualnie powstaje przejazd dla rowerzystów pod mostami Jagiellońskimi. Roboty powinny zostać ukończone na początku roku. To jednak znów nie wpłynie na ograniczenia prędkości dla kierowców - ci wciąż będą mogli maksymalnie jechać z prędkością 40 km/h.

    Decydującym argumentem jest utrzymanie ruchu rowerowego i pieszego na mostach. - Przejście i przejazd przez jezdnię pozostaną również po uruchomieniu przejazdu rowerowego pod mostem, dlatego także zostanie utrzymane ograniczenie prędkości - mówi Małgorzata Szafran.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (86)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlaczego?

      tran (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Dlaczego ograniczenie tylko na jednym moscie?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ekspert

      ekspert (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      Żeby was rąbać w dupsko na kasę drogie lemingi, dlatego.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie rozumiem!

      xenomorf

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 13

      O co chodzi wszystkim tu krzyczącym? Przecież to ograniczenie nakazuje zwolnić TYLKO o 10 - 20 km/h z obowiązujących w terenie zabudowanym 50 - 60 km/h. I to na odcinku ok. 300 m! Co daje 6 do 9...rozwiń całość

      O co chodzi wszystkim tu krzyczącym? Przecież to ograniczenie nakazuje zwolnić TYLKO o 10 - 20 km/h z obowiązujących w terenie zabudowanym 50 - 60 km/h. I to na odcinku ok. 300 m! Co daje 6 do 9 sekund dłuższej jazdy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale dlaczego nie ograniczyć do 3km/h

      jarek5566 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

      przecież to też tylko ze 4 minuty, czy to aż tak wiele?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bardzo dobrze

      wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 25

      Ograniczenie jest właściwe, pora teraz zacząć je egzekwować. Samochodowa hołota bowiem ani jego nie przestrzega ani nie respektuje pierwszeństwa pieszych i rowerzystów. Nie raz byłem świadkiem jak...rozwiń całość

      Ograniczenie jest właściwe, pora teraz zacząć je egzekwować. Samochodowa hołota bowiem ani jego nie przestrzega ani nie respektuje pierwszeństwa pieszych i rowerzystów. Nie raz byłem świadkiem jak buc za kierownicą obtrąbił tam kogoś, przez kogo musiał biedaczyna zwolnić.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      sam jesteś holota szmato prymitywna

      wojtek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 10

      100 razy to powtórzę


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wojtek

      PL (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Wojtek wyluzuj

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      biegłeś

      tak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      SZYBKO >>> SZYBCIEJ NIŻ 60 DLATEGO obtrąbiłem.ZROBIŁEM TO DLA CIEBIE I ZWOLNIŁEM

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a może ci co ustalają takie ograniczenie uwazają, że ....

      qwerty (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

      Piesi i rowerzyści to idioci albo wymagają specjalnej troski i nie są wstanie nauczyć się przepisów???


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      piesi i rowerzyści znają przepisy

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 16

      ...i wiedzą, że mają pierwszeństwo. Niestety, nie wiedzą o tym kierowcy.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pytań dlaczego jest więcej.. np. Demolka Przejścia Świdnickiego -Niebezpieczne było?

      dr Kaftan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 9

      co za debil robi przejście na dwupasmowej trasie tranzytowej bez sygnalizacji ??
      -na dodatek zasłoniete przesłami mostów ! tuż za nimi.
      -Jakie ważne dzielnice, instytucje łączy to przejście? -...rozwiń całość

      co za debil robi przejście na dwupasmowej trasie tranzytowej bez sygnalizacji ??
      -na dodatek zasłoniete przesłami mostów ! tuż za nimi.
      -Jakie ważne dzielnice, instytucje łączy to przejście? - ŻADNE !
      - JEST TO REKREACYJNA DROGA nad Odrą jedynie ! wykorzystywana przez biegaczy i rowerzystów głównie Latem i w czasie wolnym- a skoro tak , to chyba nie Powinno dla Rekreacyjnych użytkowników być problemem oddalenie przejścia 20m dalej, do najbliższego skrzyżowania.. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie tam było najwięcej wypadków smiertelnych

      aa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Kilka osób zginęło właśnie na tym oddalonym przejściu, przy przystanku Zacisze. W tym dwóch młodych chłopaków, którzy prawie zdążyli dojść do chodnika. Teraz są tam dodatkowe barierki -dla pieszych.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to nie jest droga rekreacyjna :-)

      Lestat (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

      Wiele osób jeździ tamtędy do pracy cały rok.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pol

      pol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 18

      wystarczyłoby żeby kierowcy jeździli zgodnie z przepisami. Mało to trupów mamy po wypadkach?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wszyscy muszą sie poruszać zagodnie przepisami ,nie tylko kierowcy ,

      dr Kaftan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 1

      nic to nie da, że tramwaj jedzie 40 czy autobus jak pieszy, czy rowerzysta w słuchawkach wjeżdża tuż przed niego bez rozejrzenia sie..
      na Kochanowskiego było kiedyś 70 chyba, nie było tam...rozwiń całość

      nic to nie da, że tramwaj jedzie 40 czy autobus jak pieszy, czy rowerzysta w słuchawkach wjeżdża tuż przed niego bez rozejrzenia sie..
      na Kochanowskiego było kiedyś 70 chyba, nie było tam przejścia- wypadki były jak się panu wędkarzowi spieszyło i przeskakiwał przez barierki..
      PROBLEMU NIE ROZWIĄŻE SIĘ WPROWADZAJĄC ABSURDALNE OGRANICZENIA ( które podważają całe prawo drogowe) TYLKO DLA JEDNEJ STRONY RUCHU DROGOWEGO - KIEROWCÓW.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zapraszm

      panów z suszarką (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 2

      na skrzyżowanie Kościuszki i Więckowskiego. 3 przejścia dla pieszych, szkoła, przedszkole - ograniczenie do 40km/h. NIKT TU NIE JEŹDZI TAK WOLNO a o przejściu przez przejście bez wymuszania tego...rozwiń całość

      na skrzyżowanie Kościuszki i Więckowskiego. 3 przejścia dla pieszych, szkoła, przedszkole - ograniczenie do 40km/h. NIKT TU NIE JEŹDZI TAK WOLNO a o przejściu przez przejście bez wymuszania tego na kierowcach - zapomnij.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Na złość ludziom to norma we Wrocławiu

      Charion (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 8

      Im głupsze uzasadnienie tym lepiej. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.....

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Powinno tam być więcej świateł dla pieszych ustawionych na zieloną linię na 40-50km/h!!!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 13

      A nie potrzeba by było ograniczeń i byłoby bezpieczniej.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama