Wrocław: Komunikacyjna rewolucja w rejonie pl. Kościuszki...

    Wrocław: Komunikacyjna rewolucja w rejonie pl. Kościuszki (ZOBACZ)

    Przemysław Wronecki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Na pl. Kościuszki będzie sygnalizacja
    1/2

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©infografika: Maciej Dudzik

    Do końca roku na pl. Kościuszki i pl. Legionów, na wysokości Lelewela, ma stanąć sygnalizacja świetlna. Jednak to nie koniec zmian. Odcinek ul. Kościuszki między dwoma placami ma być jednokierunkowy, wzdłuż powstanie kontrapas rowerowy. Przypomnijmy, że było to brakujące ogniwo, by Podwale od Świdnickiej do Sądowej zrobić ulicą jednokierunkową oraz wyciszyć ruch na Kazimierza Wielkiego.
    Zarząd Dróg i Utrzymania miasta właśnie ogłosił przetarg na zainstalowanie sygnalizacji na dwóch newralgicznych skrzyżowaniach: na pl. Kościuszki i pl. Legionów na wysokości Lelewela. Dotychczas kierowcy, którzy chcieli skręcić z pl. Legionów w kierunku Kościuszki mieli z tym ogromny problem, bo nie było sygnalizacji. W godzinach szczytu musieli oni szukać luki między jadącymi z przeciwka autami i uważać na tramwaje.Z tego powodu w tym miejscu często dochodziło do drobnych stłuczek.
    Przejazd przez skrzyżowanie był również czasochłonny. Według pomysłu magistratu na wysokości sklepu Krokodyl staną sygnalizatory świetlne, a skręcający w lewo będą mieli do dyspozycji dwa pasy. Co ciekawe fragment ulicy od pl. Legionów do pl. Kościuszki będzie już jednokierunkowy. Kierowcy pojadą tamtędy po dwóch pasach. Niestety z tego powodu zostaną zlikwidowane miejsca parkingowe wzdłuż jezdni. Na ul. Kościuszki w kierunku Sądowej zostanie wyznaczony kontrapas dla rowerów.

    Pomyślano również o zmotoryzowanych, którzy jadąc Grabiszyńską chcieliby się dostać do Pułaskiego. Nie będą musieli oni korzystać z często zakorkowanego prawoskrętu na pl. Legionów, tylko pojadą sto metrów Sądową i tam skręcą w prawo. Dla nich w kierunku Kołłątaja przewidziano osobny pas.

    Na placu Kościuszki też wiele się zmieni. Jadąc Kościuszki od Piłsudskiego, na placu kierowcy mają mieć do dyspozycji trzy pasy: z pierwszego będą mogli skręcić w prawo i pojadą prosto (w kierunku Powstańców Śląskich), z drugiego pojadą prosto i w lewo, a z trzeciego skręcą tylko w lewo (w kierunku pl. Teatralnego). Ruchem na samym placu będą sterować dodatkowe sygnalizatory. To dobra informacja dla zmotoryzowanych, bo przejechanie w poprzek placu to problem dla wielu kierowców. Na Świdnickiej od Piłsudskiego do placu powstanie nowa ścieżka rowerowa. To kontynuacja istniejącej już drogi dla cyklistów na Powstańców Śląskich.

    Urzędnicy przyznają, że to przygotowania do wyrzucenia aut z ul. Kazimierza Wielkiego. Według pomysłu magistratu ruch z trasy W-Z miałby się przenieść na Podwale i Kościuszki. Pierwsze przymiarki widać już koło sądu, gdzie stoi na razie nieużywany sygnalizator, do skrętu w lewo, gdzie auta na razie jeżdżą w przeciwnym kierunku. Brakującą do tego inwestycją było uporządkowanie sytuacji na pl. Kościuszki, ul. Kościuszki i pl. Legionów.

    Czytaj także

      Komentarze (52)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      miejsca parkingowe - zlikwidować?

      asd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      jasne - po co komu miejsca parkingowe... w mieście?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co tu jeszcze sp...

      wyborca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

      debile, to za mało aby nazwać te pomysły "wyciszenia" ruchu tych komunikacyjnych autorytetów. Taniej zatrudnić gościa który będzie przebijał opony wtedy ruch aut i rowerów całkiem się uspokoi.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      od końca

      mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 9

      Chyba w pierwszej kolejności powinno się dokończyć obwodnicę śródmiejską /również na wielkiej wyspie, jak początkowo była planowana/. To paranoja, że nie można wybudować drogi z powodu "ślimaka" i...rozwiń całość

      Chyba w pierwszej kolejności powinno się dokończyć obwodnicę śródmiejską /również na wielkiej wyspie, jak początkowo była planowana/. To paranoja, że nie można wybudować drogi z powodu "ślimaka" i przywiezionej po wojnie do Wrocławia wiejskiej mentalności. Następnie zrealizować plan obwodnicy od Legnickiej do Pułaskiego i wówczas realizować ograniczanie ruchu samochodowego w ścisłym centrum. A u nas, jak zwykle od końca. Urzędnicy chyba zapominają, jak ważny dla rozwoju ekonomicznego miasta jest układ komunikacyjny i jego przepustowość. Bez sprawności tego układu Wrocław przestanie się rozwijać i wróci do statusu miasta prowincjonalnego, a nie metropolii, do jakiej pretenduje.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      żyje nie krótko jakby życzył sobie Vincenty Rostowski

      ttt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      al takich porąbanych mózgwów w magistracie wroclawskim nie było od wsze czasów, zamienili mózgi na chemiczną "smietanę" Jeżęli któryz z tzw czołowych magistrackich osobistości będzie gdakal że...rozwiń całość

      al takich porąbanych mózgwów w magistracie wroclawskim nie było od wsze czasów, zamienili mózgi na chemiczną "smietanę" Jeżęli któryz z tzw czołowych magistrackich osobistości będzie gdakal że wszystko OK i dla dobra mieszkańców to jst z pomiotu "Walenty za późno wyjęty" lub "dorobiony na parapecie"!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Cały Wrocław powinni zamknąć w jednym kierunku

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 9

      a ostatni zgasi światło

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      D****** pomysł

      Gaczan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

      Ten pomysł jest idiotyczny w każdym aspekcie. Kolejne światła zamiast pomagać będą tylko blokować ruch. A jeśli ktoś wierzy w ITS to jest najwidoczniej ślepy. Do tego puszczać ruch na ulicę która...rozwiń całość

      Ten pomysł jest idiotyczny w każdym aspekcie. Kolejne światła zamiast pomagać będą tylko blokować ruch. A jeśli ktoś wierzy w ITS to jest najwidoczniej ślepy. Do tego puszczać ruch na ulicę która nie jest do tego przygotowana, powinna być gruntownie wyremontowana (a nie jak pseudoremoncik Podwala). Domyślam się że już teraz hałas przy tej ulicy jest ogromny, ze względu na kostkę brukową. Do tego jadąc ulicą Nabycińską chcąc się dostać w okolice sądów najlepiej było przejechać prosto z Placu Orląt Lwowskich. Teraz będzie to niemożliwe gdyż dalej na skrzyżowaniu Podwala z Sądową/Krupniczą nie będzie można prosto jechać (gdyż jakiś kretyn wymyślił porąbaną organizację ruchu. Będzie trzeba jechać przez zakorkowaną Piłsudskiego i potem czekać na światłach najpier na pl. Legionów a potem na wysokości Lelewa. Kolejnym skandalem jest zabranie mnóstwa miejsc parkingowych, które w tym rejonie są niezbędne. No po prostu świetny pomysł. Mieszkańcy miasta na pewno będą zadowoleni.... Żenada.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kolejny pseudoremont i likwidacja parkowania

      vb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 8

      Zatem mamy kolejny pseudoremont i pod jego przykrywką likwidacja możliwości parkowania- Purkyniego- ten sam scenariusz - niby remont, a potem koniec parkingu, nawet płatnego. To jest chore i droga...rozwiń całość

      Zatem mamy kolejny pseudoremont i pod jego przykrywką likwidacja możliwości parkowania- Purkyniego- ten sam scenariusz - niby remont, a potem koniec parkingu, nawet płatnego. To jest chore i droga donikąd, proponuję już pakować walizki biurom, kancelariom i gabinetom , bo z całym szacunkiem klient tramwajowy i rowerowy nie zapewni im dalszego bytu- o tym się już wielu w centrum przekonało.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A za dwa lata...

      xenomorf

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 8

      Jak już kierowcy przyzwyczają się na dobre do takiej sytuacji, urzędnicy zaplanują remont nawierzchni na tym odcinku Kościuszki. A tam powinien być przeprowadzony remont kapitalny przed...rozwiń całość

      Jak już kierowcy przyzwyczają się na dobre do takiej sytuacji, urzędnicy zaplanują remont nawierzchni na tym odcinku Kościuszki. A tam powinien być przeprowadzony remont kapitalny przed wprowadzeniem zmian, od pl. Legionów do Pułaskiego (a jeszcze lepiej do Krakowskiej)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Podstawowy cel wrocławskich władz?

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 13

      Utrudniać ludziom życie i tworzyć coraz większe korki. Wrocław i tak jest już najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce, ale widać władzom to nie wystarcza i chcą jeszcze bardziej je zakorkować....rozwiń całość

      Utrudniać ludziom życie i tworzyć coraz większe korki. Wrocław i tak jest już najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce, ale widać władzom to nie wystarcza i chcą jeszcze bardziej je zakorkować. Mam nadzieję, że ludzie pójdą po rozum do głowy i rozliczą tych partaczy (nie tylko z tego tak nawiasem mówiąc) przy następnych wyborach samorządowych.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      urwał

      m (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 15

      Urwał, co za debil to wymyślił?
      Po pierwsze, jeśli już tworzą się korki to raczej przed pl. Kościuszki jadąc od pl. Legionów.
      Po drugie, no i dojadą do pl. Legionów. I co dalej? 2-3 razy większy...rozwiń całość

      Urwał, co za debil to wymyślił?
      Po pierwsze, jeśli już tworzą się korki to raczej przed pl. Kościuszki jadąc od pl. Legionów.
      Po drugie, no i dojadą do pl. Legionów. I co dalej? 2-3 razy większy korek niż obecnie?
      Po trzecie, kontrpasy - w jakim zakresie obecnie przejazd ul. Kościuszki jest utrudniony dla rowerzysty? Kto z tego naprawdę korzysta i czy to aż taki problem, że trzeba likwidować pas ruchu i miejsca parkingowe?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kontrapas, jak sama nazwa wskazuje

      Andek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 15

      Kontrapas, jak sama nazwa wskazuje umożliwia jazdę w przeciwnym kierunku. Po zmianie organizacji ruchu będzie potrzebny. Ja z takich udogodnień korzystam codziennie.
      Jesteś jakiś opóźniony czy tak...rozwiń całość

      Kontrapas, jak sama nazwa wskazuje umożliwia jazdę w przeciwnym kierunku. Po zmianie organizacji ruchu będzie potrzebny. Ja z takich udogodnień korzystam codziennie.
      Jesteś jakiś opóźniony czy tak po prostu lubisz kłamać? Przecież po zmianie będą tam trzy pasy dla aut. Dla ułatwienia dodam, że teraz w tym miejscu są dwa pasy ruchu.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dwa

      pasy tak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 9

      ale są dwa kierunki geniuszu


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia

      Gaga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      Są dwa, ale będzie jeden kierunek, więc żeby w przeciwnym kierunku jechac rowerem, to potrzebny jest kontrapas - proste.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama