Menu Region

Mój reporter: Dlaczego kierowcy autobusów Sevibus łamią...

Mój reporter: Dlaczego kierowcy autobusów Sevibus łamią przepisy?

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Marcin Hołubowicz

37Komentarzy Prześlij Drukuj
Mój reporter: Dlaczego kierowcy autobusów Sevibus łamią przepisy? Mój reporter: Dlaczego kierowcy autobusów Sevibus łamią przepisy?

(© Przemysław Wronecki)

- Dlaczego autobus 911 firmy Sevibus zawraca niezgodnie z przepisami na skrzyżowaniu plac Grunwaldzki - Norwida? - pyta czytelnik Jarosław Bosman.
- Tam jest sygnalizator kierunkowy S3, który zezwala tylko na skręt w lewo, a nie zawracanie. Pisałem do Sevibusa, ale nie odpowiedzieli.

Odpowiada reporter Marcin Hołubowicz:


Nam również firma Sevibus odmówiła konkretnej odpowiedzi, jednak potwierdziliśmy, że jej kierowcy nagminnie łamią tam przepisy. Sprawą powinna więc zainteresować się policja.

Firma Sevibus obsługuje autobusy podmiejskie linii 845, 855, 900L, 900P, 901, 910, 904, 911, 914, 921, 931, 934, 936, 944.
Jeden z przystanków mieści się na skrzyżowaniu ul. Norwida z placem Grunwaldzkim.

Sprawdziliśmy. Faktycznie autobusy 911 i 921, które jadą od strony ul. Kochanowskiego, często zawracają w sposób nieprawidłowy. Dlatego zapytaliśmy w firmie Sevibus, dlaczego kierowcy ich autobusów zawracają niezgodnie z przepisami: - Nie udzielę panu tej informacji - stwierdził Wojciech Olszewski z działu przewozów Sevibusa. - Proszę się udać z tym pytaniem do odpowiednich służb - dodał.

Zwróciliśmy się więc z pytaniem do urzędników, którzy odpowiadają za planowanie sygnalizacji świetlnej we Wrocławiu: - W tym miejscu obowiązuje zakaz zawracania - twierdzi Adam Więcek z Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia. - Autobusy powinny pojechać ul. Norwida, następnie skręcić w ul. Curie-Skłodowskiej i zawrócić dopiero na skrzyżowaniu z placem Grunwaldzkim, aby dojechać do przystanku końcowego na skrzyżowaniu ul. Norwida i placu Grunwaldzkiego - dodaje.

Tym samym urzędnik stwierdza, że kierowcy ewidentnie łamią przepisy ruchu drogowego i nie ma w tym przypadku znaczenia, czy zawracają na "zwykłej" jezdni czy na buspasie, który rozdziela dwa pasy ruchu wzdłuż placu Grunwaldzkiego.

W tym miejscu nie ma osobnych znaków dla autobusów z wyjątkiem dodatkowych świateł na buspasie, które dotyczą jedynie pojazdów komunikacji jadących na wprost.

Udało nam się zaobserwoać autobusy, które na skrzyżowaniu plac Grunwaldzki - ulica Norwida zawracają nieprawidłowo. Chodzi o te pojazdy, które jadą od strony ul. Kochanowskiego. Niektóre skręcały nieprawidłowo z buspasa, inne ze zwykłego pasa ruchu. Co ciekawe, przez ponad godzinę obserwacji manewru nieprawidłowego zawracania nie wykonał żaden z kierowców pozostałych pojazdów przejeżdżających w tym miejscu.

- W sytuacji, gdy na pasie jezdni jest wymalowana strzałka nakazująca skręt w lewo, a dodatkowo występuje sygnalizator S3 ze strzałką nakazującą skręt w lewo, manewr zawracania jest zabroniony - podsumowuje Tadeusz Bieda z wrocławskiej szkoły jazdy Kursant. - Natomiast w przypadku, gdy na światłach narysowana jest strzałka zezwalająca na zawracanie lub tej strzałki brak, a nie ma osobnych znaków zakazu, możemy spokojnie wykonać manewr zawracania.

- Tak jest np. na ulicy Krakowskiej, gdzie sygnalizacja świetlna wyraźnie wskazuje nam, że możemy zawrócić - dodaje. Za zawracanie w warunkach, w których kierowca może zagrozić bezpieczeństwu ruchu lub ten ruch utrudnić, może nas spotkać mandat w wysokości od 200 do 400 zł oraz przynajmniej 5 pkt karnych.

Mój Reporter

Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

Dane kontaktowe

Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego Reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

Oświadczenia:

Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
  • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
  • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polskapresse Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 41, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
  • został poinformowany, że Polskapresse Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.
Reklama
37

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

autobusy się spozniaja -holota narzeka

+17 / -8

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

lekarz (gość)  •

Autobusy łamią przepisy aby pasazerom zapewnić transport na czas- holota dalej niezadowolona
może taki kierowca ma wam jeszcze popierdywac z esicy w upalne dni aby zapewnić wentylację? Czy dalej będziecie niezadowoleni?
To taka sama niewdziecznosc co wobec lekarzy. Masz zapierdalac służyć 24h na dobe za bułkę z masłem, a najlepiej za darmo.

odpowiedzi (0)

skomentuj

No i prędkość z jaką jada te autobusy też jest za duża warto się temu przyjrzeć

+10 / -11

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

...***... (gość)  •

No i prędkość z jaką jada te autobusy też jest za duża warto się temu przyjrzeć

odpowiedzi (0)

skomentuj

W sevibus i dla mają promocje na jazdę na gapę wchodza 4 osoby a płacisz za dwie do kieszeni kierow

+6 / -7

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

...***... (gość)  •

W sevibus i dla mają promocje na jazdę na gapę wchodza 4 osoby a płacisz za dwie do kieszeni kierowcy biletu nie dostajesz

odpowiedzi (0)

skomentuj

Co za różnica ?

+12 / -6

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Kozak (gość)  •

Co za różnica czy będą zawracać na rondzie Regana czy na Norwida ? Robią jak im pasuje :) Pozatym w taki sposób pasażerowie szybciej wsiądą do autobusu ;) Komu to przeszkadza ?

skomentuj

Przeszkadza to firmie konkurencyjnej ? :)

+10 / -7

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kw (gość)  •

Firmie konkurencyjnej, która przegrała przetarg

odpowiedzi (0)

skomentuj

pst

+8 / -9

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

p (gość)  •

Moim zdaniem robią tak ,bo mają na grunwaldzie mały postój (jak psiepole przytrzyma to nie mieli by czasu na objazd "centerta").

odpowiedzi (0)

skomentuj

to, to jeszcze nic

+19 / -11

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Greg (gość)  •

To wszystko to"mały pikuś"przy tym co wyprawiają kierowcy Sindbada albo Eurolines.Czasem mam nieprzyjemność jechać Ślężną w Piątkowy wieczór kiedy ruszają w dwa albo trzy autokary jednocześnie w kierunku autostrady.Wyścigi na całego,zwariowane wyprzedzanie innych aut.Powinni przechodzić co kwartał badania psychiatryczne.Wcale się nie dziwię,że regularnie powodują tragiczne wypadki o których dowiadujemy się z mediów.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Jasne!

+31 / -18

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

SA (gość)  •

Moim zdaniem wszyscy wykazali się tutaj nieznajomością przepisów - od zgłaszającego sprawę, przez dziennikarza po "eksperta" z WTr. Na Osi Grunwaldzkiej przy Norwida mamy sygnalizator SB, który jest odpowiednikiem sygnalizatora S-1, a nie S-3! Zatem zawracanie w tym miejscu jest dozwolone, ale wyłącznie z pasa dla autobusów! Na miejscu pana Wojtka walczyłbym z tymi pismakami.

skomentuj

doucz się

+3 / -4

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

AS (gość)  •

Sygnalizator SB pozwala jechać wyłącznie w kierunkach wskaznych strzałkami. Jeżeli strzałka pokazuje skręt w lewo, to zawracać nie wolno. Możesz wskazać, który artykuł mówi o tym, że SB jest odpowiednikiem S1?

odpowiedzi (0)

skomentuj

Inteligencja

+38 / -13

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Dizel (gość)  •

Sprawa jest banalna: autobusy wymienionych linni mają przy tym skrzyżowaniu tzw. pętlę czyli przystanek końcowy i początkowy zarazem. Aby "prawidłowo" wykonać dojazd do tego przystanku tak jak jest napsiane w artykule muszą jechać "naookoło" przez Norwida, Curie-Skłodowskiej i wjechać ponownie na oś Grunwaldzką. Jest to trasa licząca około 700m. Policzmy ilość kursów na dobę razy ilość dni w roku i wyjdzie kilkaset jeżeli nie kilkatysiecy dodatkowych km. Dla firmy przewozowej takiej jak Sevibus przekłada się to wymiernie na pieniądze. Ot dlaczego pan z firmy nie chce tego komentować - bo prawdopodobnie kierownictwo "zaleca" takie praktyki. Dobrze by było, aby przy okazji reporterzy wykazywali się większą inteligencją - otóż Panie Redaktorze: inne autobusy nie wykonują tam manewru tak jak wozy Sevibus z uwagi na to, iż na takiej trasie inni nie jeżdżą - autobusy MPK czy PKS etc. nie nawracają w tym miejscu osi Grunwaldzkiej - więc jak czytam tego rodzaju zdania to ubolewam nad indolencją piszącego, niepotrafiacęgo wskazać prostego związku przyczyno-skutkowego. Swoją drogą jako doświadczony kierowca uważąm, iż przepis zabraniający w takich miejsach manewru zawracania jest chybiony - nie ma to nic wspólengo z logiką i bezpieczeństwem.

skomentuj

Odpowiedź

+10 / -15

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ekonomista (gość)  •

Proponuje jeszcze aby kierowcy Sevibusa nie zatrzymywali sie na czerwonym świetle- przy ruszeniu od zera ze świateł tyle wachy sie spala w ciagu roku!

odpowiedzi (0)

skomentuj

?!

+10 / -12

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Tomek (gość)  •

WTr NIE zajmuje się światłami. Tym zajmuje się WIM (który nie cierpi komunikacji miejskiej.. WTr wojuje z WIMem).

odpowiedzi (0)

skomentuj

To się mość Jarosław "wymondrzył".

+8 / -7

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

xenomorf (gość)  •

Co za burak, do dziś nie zrozumiał, że ta cała strzałka kierunkowa S3, to prawny przerost formy nad treścią. Może mość Jarosław, to jeden z tych "użędników", którzy uważają, że każdego kierowcę należy za rączkę prowadzić po skrzyżowaniach.

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 3 »
Reklama
Reklama