Mój Reporter: Skąd tyle żwiru na Traugutta? To celowe...

    Mój Reporter: Skąd tyle żwiru na Traugutta? To celowe działanie drogowców

    Przemysław Wronecki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Nawierzchnię ul. Traugutta sfrezowano, a następnie położono na niej nową, cienką warstwę

    Nawierzchnię ul. Traugutta sfrezowano, a następnie położono na niej nową, cienką warstwę ©Jarosław Jakubczak

    Kto był odpowiedzialny za remont ul. Traugutta i jaka firma wykonała to zadanie? Na całej długości ulicy żwir i niewyrównane studzienki kanalizacyjne - przed remontem były równo z jezdnią, teraz zaś są poniżej. Czy któryś z urzędników dokonał odbioru? Jeżeli tak, to powinien wylecieć z pracy z hukiem! - pisze nasz czytelnik Tomasz Lewandowski i dodaje, że to, co zrobiono na Traugutta w obecnej postaci, było zmarnowaniem pieniędzy podatnika! Odpowiedzi na pytanie czytelnika szukał reporter Przemysław Wronecki.
    Nawierzchnię ul. Traugutta sfrezowano, a następnie położono na niej nową, cienką warstwę

    Nawierzchnię ul. Traugutta sfrezowano, a następnie położono na niej nową, cienką warstwę ©Jarosław Jakubczak

    Okazuje się, że żwir na nowej nawierzchni to nie przypadek, a celowe działanie drogowców. Jak tłumaczą, pierwszy raz zastosowano we Wrocławiu tę technologię. Luźny żwir przez najbliższe dni ma być wciskany w nawierzchnię i utwardzany pod kołami przejeżdżających samochodów.

    Po ułożeniu nowej nawierzchni wyrównał ją kilkukrotnie walec. Potem żwir specjalnie nie został zebrany, by jeżdżące auta wcisnęły drobiny w chropowatą nawierzchnię i w ten sposób ubiły (dogęściły) ją. Miasto zapłaci ok. 400 tys. złotych za remont, zamiast kilku milionów, które trzeba by wydać przy kompleksowym remoncie ulicy tej długości.

    Prace były wykonywane naodcinku Traugutta od ul. Krasińskiego do Krakowskiej z wyłączeniem części jezdni na pl. Wróblewskiego. Szybki remont wykonywała firma Skanska. Prace kosztowały 400 tys. zł. Drogowcy sfrezowali nawierzchnię drogi (czyli usunęli wierzchnią warstwę asfaltu) i ułożyli na niej mikronakładkę o grubości półtora centymetra. To dość nietypowe rozwiązanie.

    Nowa nawierzchnia charakteryzuje się bardzo dużą odpornością na warunki atmosferyczne i obciążenie. Przypomnijmy ulica Traugutta przeszła generalny remont w 1998 roku, kiedy odnowiono ją po powodzi. Choć na pierwszy rzut oka stara nawierzchnia wydawała się w dobrym stanie, to urzędnicy przekonywali, że to działanie prewencyjne.

    - W zeszłym, jak i w tym roku pojawiły się już pierwsze spękania i ubytki pozimowe. Nie były one duże, ale jeśli byśmy teraz nie zareagowali, to za kilka lat droga nadawałaby się do poważnego remontu - wyjaśnia nam Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

    Tłumaczy również, że ulica na razie nie ma jeszcze odbiorów technicznych. Ale nie ze względu na żwir, tylko z tego powodu, że nie pojawiło się jeszcze oznakowanie poziome malowane na nawierzchni drogi. Urzędnicy tłumaczą, że poczekamy na nie około dwóch tygodni, wtedy będzie można dokonać odbioru.

    Zobacz: Traugutta bez nawierzchni (ZDJĘCIA)

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (33)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Spartaczona robota na Traugutta

      Bartek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

      Nawierzchnia była idealna przed remontem! Ten kto odpowaida za to powinien zostać odwołany w trybie natychmiastowym! Teraz jezdzi się okroptnie po Traugutta, studzienki są okropne, nawierzchnia jak...rozwiń całość

      Nawierzchnia była idealna przed remontem! Ten kto odpowaida za to powinien zostać odwołany w trybie natychmiastowym! Teraz jezdzi się okroptnie po Traugutta, studzienki są okropne, nawierzchnia jak po 30 latach eksploatacji ! Trzeba znowu wymieniać, znowu musimy płacić za drogę, która była w bardzo dobrym stanie, kiedy mamy drogi w koszmarnym, krytycznym stanie np: SUCHA, Powstańców Śląskich, Zaporoska, Gajowicka, Wyszyńskiego, Staszica, Pomorska, Słowiańska, Nowowiejska, Poznańska, Parafialna itd!!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      400.000zł za tę fuszerkę? Jezu chryste

      tomi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

      Dudi już na ciebie nie zagłosuje

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      traugutta (kiedyś) i podwale dwie dobrze wykonane jezdznie

      tomala (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

      Pamiętam jak po powodzi robiono Traugutta i Podwale. Mówiono w tedy że to za pieniądze z Unii w ramach pomocy zalanym miastom. Jako że Unia dała pieniądze oczekiwała jakości. I jakość była aż do...rozwiń całość

      Pamiętam jak po powodzi robiono Traugutta i Podwale. Mówiono w tedy że to za pieniądze z Unii w ramach pomocy zalanym miastom. Jako że Unia dała pieniądze oczekiwała jakości. I jakość była aż do chwili ostatniego remontu! To chyba były jedyne drogi wykonane naprawde bez oszczedzania. Podwale trzyma się świetnie, a traugutta do nie dawna też. Zawsze jak tamtędy jeżdze zachwycam się że droga ma już 15 lat a wygląda jak nowa, co jest nie spotykane w tym mieście. To jest poprostu szok co oni tam zrobili. Skandal!
      To co zrobili na traugutta za rok czy dwa będzie wyglądało tak jak pomorska koło staszica, która też przeszła taki remont. Jak to teraz wygląda każdy może zobaczyć. Bisek który te roboty robił nie beknął wcale a nawet dostaje nowe zlecenia. Skanska buduję ładne i poprawne arhcitektoniczne budynki ale drogi w jej wykonaniu to jakiś szwindel. Traugutta to super przykład. Lub wschodnia obwodnica gdzie buja na maska.
      Łza się kręci w oku jak patrze na fuszerke na traugutta!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To ul. Traugutta jest po remoncie?

      Wrocławianka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 8

      Nie zauważyłam... Przecież ta nawierzchnia jest gorsza od tej przed frezowaniem! Żwir niszczy lakier i szyby, studzienki w dołach, jezdnie nierówne!To jakiś głupi żart... Płacimy podatki na...rozwiń całość

      Nie zauważyłam... Przecież ta nawierzchnia jest gorsza od tej przed frezowaniem! Żwir niszczy lakier i szyby, studzienki w dołach, jezdnie nierówne!To jakiś głupi żart... Płacimy podatki na utrzymanie nieudolności i partactwa, nie stać nas na to. Mieszkańcy Wrocławia są na to za biedni, żeby wyrzucać pieniądze w błoto!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Matko i córko! A te doły ze studzienkami to też nowatorskie rozwiązanie?

      moko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

      żwir strzelający po szybach i nigdy nie schnąca powierzchnia drogi.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      SPadochroniarz z mikstatu - na rower/motocykl i na Traugutta ...

      Motocyklista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 10

      Krótko : Panie Dupkiewicz - o ile samochodem po tej sieczkarni jaką zrobiliście z Traugutta da się przejechać "normalnie" - tak motocykliści i rowerzyści mają przewalone. Życzę panu, by pana dzieci...rozwiń całość

      Krótko : Panie Dupkiewicz - o ile samochodem po tej sieczkarni jaką zrobiliście z Traugutta da się przejechać "normalnie" - tak motocykliści i rowerzyści mają przewalone. Życzę panu, by pana dzieci w ramiszowie musiały slalomować między studzienkami na rowerku ... może pierwszy twardszy zderzak nauczy pana pokory.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skandal

      Mieszkaniec Wrocławia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 10

      Jeśli tak ma wyglądać nawierzchnia po rzekomym skończonym remoncie to to jest jakiś absurd. Dla mnie to wygląda jakby remont nie był dokończony. Poza tym pachnie mi to niezłym wałkiem. Przecież...rozwiń całość

      Jeśli tak ma wyglądać nawierzchnia po rzekomym skończonym remoncie to to jest jakiś absurd. Dla mnie to wygląda jakby remont nie był dokończony. Poza tym pachnie mi to niezłym wałkiem. Przecież nawierzchnia na Traugutta wcale nie była zła, a na pewno w lepszym stanie niż jest teraz... Poza tym, bez większych problemów można wymienić parę miejsc we Wrocławiu, które wymagają natychmiastowej interwencji drogowców, a nie są ruszane od lat. Chociażby Pomorska, Wyszyńskiego, Powstańców, Przyjaźni.. na tych ulicach jest totalna tragedia, a miasto bierze się za remont Traugutta... Może teraz weźmiecie się za remont stadionu?? W końcu jakaś firma kolegów kolegów mogła by na tym nieźle zarobić.. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czytaj ze zrozumieniem

      ;-) (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 12

      Pomorska była robiona rok lub dwa temu (na wysokości Staszica). Czytaj ze zrozumieniem - remont nie jest skończony. Będzie jak auta ubiją żwir i zostaną namalowane poziome znaki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      STUDZIENKI !!!

      Ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 12

      A jaki jest wynik Pana dochodzenia w sprawie studzienek Panie Redaktorze ??????????????
      Dlaczego w artykule nie ma o tym ani słowa ???????????????
      Czy jest to też 'najnowsza technologia'...rozwiń całość

      A jaki jest wynik Pana dochodzenia w sprawie studzienek Panie Redaktorze ??????????????
      Dlaczego w artykule nie ma o tym ani słowa ???????????????
      Czy jest to też 'najnowsza technologia' ????????????????
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      kamillo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 10

      Najnowsza technologia - jak wciskać żwir... w lakiery i szyby kierowców. Ciekawe czy w cenie są wliczone odszkodowania za tego typu usterki i ciekawe ile osób się z nimi zgłosi.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Proszę z nas nie robić idiotów!!!

      Tomasz Lewandowski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 11

      Proszę nie robić z nas idiotów szanowni urzędnicy!!!!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama