Poseł krytykuje płatne parkingi przy Politechnice (LIST)

    Poseł krytykuje płatne parkingi przy Politechnice (LIST)

    WSK

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Michał Jaros, wrocławski poseł Platformy Obywatelskiej, krytykuje opisywany przez nas pomysł wprowadzenia płatnych parkingów w okolicach pl. Grunwaldzkiego i kampusów wyższych uczelni, m.in. Politechniki Wrocławskiej. - Ta decyzja nie będzie miała sensu, jeżeli nie zostaną wprowadzone ułatwienia dla pieszych, rowerzystów i transportu publicznego - pisze w liście do redakcji poseł Jaros.
    Parkingi przy Politechnice Wrocławskiej będą płatne od 1 sierpnia 2013

    Parkingi przy Politechnice Wrocławskiej będą płatne od 1 sierpnia 2013 ©fot. Tomasz Hołod

    Niespełna dwa tygodnie temu informowaliśmy, że 1 sierpnia parkomaty staną na Wybrzeżu Wyspiańskiego (na odcinku od ul. Skłodowskiej do ul. Smoluchowskiego), ul. Łukasiewicza (na odcinku od ul. Skłodowskiej do ul. Smoluchowskiego), Smoluchowskiego (od ul. Łukasiewicza do ul. Norwida), Norwida (od. ul. Smoluchowskiego do ul. Skłodowskiej), Wybrzeżu Słowackiego oraz na ul. Mazowieckiej.

    Czytaj więcej o sprawie: Miasto utrudni życie studentom. Parkingi przy Politechnice będą płatne

    Ten pomysł nie podoba się posłowi, który ma swoją wizję na to, jak ma wyglądać komunikacja wokół placu Grunwaldzkiego. Poniżej cały jego list.

    Z zaciekawieniem obserwuję dyskusję, która nawiązała się po ogłoszeniu rozszerzenia strefy płatnego parkowania o szereg ulic na wrocławskim Grunwaldzie. Decyzja spowodowała głośny sprzeciw studentów i cichą ulgę wśród mieszkańców okolicznych kamienic. I jedno i drugie jest zrozumiałe. Jednak podjęta decyzja nie będzie miała sensu, jeżeli nie zostaną wprowadzone ułatwienia dla pieszych, rowerzystów i transportu publicznego.

    Wierzę w to, że władzom miasta nie chodzi po prostu chodzi o przysłowiowy "skok na kasę" parkujących tam kierowców. Strefy płatnego parkowania mają na celu uspokojenie ruchu samochodowego i zwiększenie roli pozostałych środków transportu. Według niedawno przyjętej Wrocławskiej Polityki Mobilności sprawność przemieszczania się w bardzo istotnej mierze decyduje o jakości życia w mieście.

    Naprawmy Rondo Reagana

    Zmniejszony ruch kołowy na Grunwaldzie powinien być świetną okazją by powrócić do pomysłu wyznaczenia przejść dla pieszych, przeprowadzonych przez rondo z dostosowaną sygnalizacją świetlną. Takich, jakie były w pierwotnych wizualizacjach (wykonawca przygotował nawet stosowne obniżenia krawężników).

    Wiele poprawić można również w przejściu podziemnym pod rondem - windy powinny być dostępne i łatwe w użyciu i szybkie, a oznaczenia czytelne i intuicyjne. W rozmowach z osobami, które regularnie odwiedzają te rejony miasta powtarzają się narzekania na zbyt małą ilość przejść dla pieszych w okolicach Mostu Grunwaldzkiego i mało przyjazne dla pieszych zmiany sygnalizacji.

    Więcej dla rowerzystów

    Przyjaźniejszy Grunwald to nie tylko ułatwienia dla pieszych. Na załączonej mapie zielonym kolorem zaznaczone są ścieżki rowerowe. Gołym okiem widać, że stosunkowo niewiele potrzeba, by zaczęły stanowić spójny system. Mieszkańcy a także pracownicy i studenci Politechniki czy Uniwersytetu Przyrodniczego poruszający się rowerami z pewnością docenią taki gest. Dodatkowo powinniśmy zwiększyć dostępność rowerów miejskich, które w okolicy ośrodków akademickich cieszą się bardzo dużą popularnością.



    Sprawniejsza komunikacja publiczna

    Jeżeli jakość poruszania się po mieście to główny wyznacznik poziomu życia - musimy zapewnić na Grunwaldzie sprawny transport publiczny. Po rozszerzeniu strefy płatnego parkowania część dotychczasowych kierowców przesiądzie się do autobusów i tramwajów. Warto poddać analizie częstotliwość kursowania poszczególnych linii i odpowiedni dobór taboru. Szczególnie istotne jest to ze względu na niedawną likwidację wielu połączeń - 139, E czy tramwaju nr 12. Wprowadzenie płatnego parkowania oznacza, że trzeba albo przywrócić część ze zlikwidowanych połączeń, albo zwiększyć częstotliwość istniejących.

    Jeżeli władze miasta nie pominą żadnego z tych punktów i znajdą rozwiązanie by chronić podwórka między kamienicami przed natłokiem aut z zewnątrz - powinniśmy w bardzo znaczący sposób poprawić jakość życia osób korzystających z okolic Placu Grunwaldzkiego.

    Michał Jaros


    Czy pomysły posła są dobre? Zgadzasz się z jego koncepcją? Podziel się spostrzeżeniami w komentarzach.

    Czytaj także

      Komentarze (86)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nieudolna Politechnika

      Robert (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

      Tylu urbanistów, architektów, budowniczych i innych mądrych ludzi, a na wybudowanie wielopoziomowego i pojemnego parkingu samochodowego nie wpadli. Matematycy i statystycy nie potrafili przewidzieć...rozwiń całość

      Tylu urbanistów, architektów, budowniczych i innych mądrych ludzi, a na wybudowanie wielopoziomowego i pojemnego parkingu samochodowego nie wpadli. Matematycy i statystycy nie potrafili przewidzieć ile samochodów będzie chciało tu przyjechać. Marnują pieniądze na kolejki linowe, a podstawowych problemów nie potrafią rozwiązać.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Podjazdy i zjady

      Daria (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

      Tak... windy na rondzie. Nie wiem czy nadal, ale winda była nieczynna przez okres około trzech miesięcy. I co? i nic. Dziecko pod jedną pachę, wózek pod drugą i hejo! Krew się w żyłach gotuje....rozwiń całość

      Tak... windy na rondzie. Nie wiem czy nadal, ale winda była nieczynna przez okres około trzech miesięcy. I co? i nic. Dziecko pod jedną pachę, wózek pod drugą i hejo! Krew się w żyłach gotuje. Podjazd dla wózków w przejściu podziemnym przy Galerii Dominikańskiej również pozostawia wiele do życzenia, bo zarówno podjechanie jak i wjechanie graniczy z cudem. Wrocław- miasto przyjazne studentom? Nie sądzę! A przynajmniej nie studentom z dziećmi, do licha!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A JA PYTAM?

      111 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

      Skoro politechnika,dostała dotacje unijne na budowę tych garaży czy miejsc parkingowych,to czemu studenci nie mogą w tych garażach parkować?Czy to dyktatura profesorów?czy zwykły snobizm?bo to nie...rozwiń całość

      Skoro politechnika,dostała dotacje unijne na budowę tych garaży czy miejsc parkingowych,to czemu studenci nie mogą w tych garażach parkować?Czy to dyktatura profesorów?czy zwykły snobizm?bo to nie jest demokracja!!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie musiałem klikać. Wiedziałem ,że to populista roku Jaros

      Bartek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

      Ten pan to kpina.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie dajmy się populistom

      Mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 7

      Czy Pan Poseł podał rozwiązanie choćby jednego punktu, który sformułował? W szczególności interesuje mnie "rozwiązanie by chronić podwórka między kamienicami przed natłokiem aut z zewnątrz"....rozwiń całość

      Czy Pan Poseł podał rozwiązanie choćby jednego punktu, który sformułował? W szczególności interesuje mnie "rozwiązanie by chronić podwórka między kamienicami przed natłokiem aut z zewnątrz".
      Tekst Pana Posła to bardziej "podłączenie się" pod normalny u nas protest przeciw opłatom, bez względu na to czy są one sensowne, czy nie. Tego typu formułowanie oczywistych problemów, bez podawania rozwiązań, to populizm i rację mają inni internauci, którzy proszą Pana Posła, aby wyjechał do Warszawy, a nie mieszał u nas.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Panie Pośle

      Gaga (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 14

      Niech się pan raczej zajmie tym, co uchwalacie w sejmie, bo tych bubli nawet prawem nie można nazwać. Został Pan wybrany do stanowienia prawa, więc do pracy, bo większośc z was nawet nei wie za...rozwiń całość

      Niech się pan raczej zajmie tym, co uchwalacie w sejmie, bo tych bubli nawet prawem nie można nazwać. Został Pan wybrany do stanowienia prawa, więc do pracy, bo większośc z was nawet nei wie za czym podnosi rękę. Później my musimy się borykać z debilo-bublowatymi ustawami. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale czego znowu nie zrozumiałeś?

      Danuta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      Ponoć więcej niż połowa Polaków nie rozumie, co czyta. Dla ciebie jest szkoła, a nie forum internetowe.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tytuł artykułu głupi

      leiter84 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 9

      ale sam list bardzo dobry. Zwłaszcza tutaj "Wprowadzenie płatnego parkowania oznacza, że trzeba albo przywrócić część ze zlikwidowanych połączeń, albo zwiększyć częstotliwość istniejących. " Jaros...rozwiń całość

      ale sam list bardzo dobry. Zwłaszcza tutaj "Wprowadzenie płatnego parkowania oznacza, że trzeba albo przywrócić część ze zlikwidowanych połączeń, albo zwiększyć częstotliwość istniejących. " Jaros trafił w sedno.
      Niestety GW reprezentuje lobby buraczano-samochodowe i stąd taki tytuł artykułu :(zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Krytyka posła

      lol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 12

      podwórka można zamknąć ,dostępne tylko dla mieszkańców, dlaczego pan Poseł nie krytykuje rządu dlaczego nie bierze w obronę tych co zarabiają 1200,pln/miesiąc i wiele innych spraw które ludziom...rozwiń całość

      podwórka można zamknąć ,dostępne tylko dla mieszkańców, dlaczego pan Poseł nie krytykuje rządu dlaczego nie bierze w obronę tych co zarabiają 1200,pln/miesiąc i wiele innych spraw które ludziom utrudniają życiezwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Obłuda środowiska akademickiego

      Jan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 10

      Pamiętacie ostatnią aferę na PWr, jak to pracownicy załatwiali sobie po znajomościach albo na podstawie pokrewieństwa, a nie wg kryterium wygranego konkursu, granty liczone w milionach złotych? Nie...rozwiń całość

      Pamiętacie ostatnią aferę na PWr, jak to pracownicy załatwiali sobie po znajomościach albo na podstawie pokrewieństwa, a nie wg kryterium wygranego konkursu, granty liczone w milionach złotych? Nie dość, że okradają społeczeństwo na ogromną kasę, to jeszcze nie mają kilku złotych na parking pod uczelnią? Śmiechu warte. Popatrzcie, jakimi brykami dojeżdżają profesorowie na uczelnie, to wina wam zrzędnie. Takiego samochodu na pewno nie dorobi się ktoś, kto - jak twierdzi - zarabia kilka tys. zł na miesiąc. Oficjalnie kilka tysięcy, a pod stołem kilka razy tyle. Parkingi powinny być darmowe dla najuboższych, a nie dla obrastających tłuszczem świń, które skąpią kilku złotych na parking, a kupują sobie kolejne wypasione bryki za pieniądze nie wiadomo skąd (to znaczy już wiadomo skąd po doniesieniach gazet). Wstyd państwo naukowcy! Znowu będziecie żalić się mediom, że nie dajecie rady utrzymać się?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pracownicy mają swoje parkingi

      Student (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 11

      Akurat pracownicy mają swoje parkingi przy PWr... za szlabanem, lub podziemne, także tym razem ucierpi praktycznie tylko student.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To niestety nieprawda

      Marcin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      Własne miejsca mają nieliczni. Większość "szeregowych" pracowników korzysta z tych samych parkingów co studenci.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      studenci bez matury?

      pikolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 13

      Parkowanie płatne zaplanowane jest na odcinkach wymienionych ulic tylko przy kamienicach, zamieszkałych przez odciętych od świata ludzi! ani taksówki, ani pogotowie, ani dostawca nie mają gdzie się...rozwiń całość

      Parkowanie płatne zaplanowane jest na odcinkach wymienionych ulic tylko przy kamienicach, zamieszkałych przez odciętych od świata ludzi! ani taksówki, ani pogotowie, ani dostawca nie mają gdzie się zatrzymać. Parkowanie przy samej politechnice będzie - jak wynika z dotąd - bezpłatne, więc po co ten szum? Czytanie ze zrozumieniem boli? zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama