Moc drogowych absurdów we Wrocławiu. Który większy?

    Moc drogowych absurdów we Wrocławiu. Który większy?

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Klecińska - zjazd z estakady w kierunku skrzyżowania z Grabiszyńską. To na razie lider plebiscytu

    Klecińska - zjazd z estakady w kierunku skrzyżowania z Grabiszyńską. To na razie lider plebiscytu ©Janusz Wojtowicz

    Już od tygodnia na stronie GazetaWroclawska.pl głosujecie na miejsca, które Waszym zdaniem generują korki, bo sygnalizacja, znaki czy układ drogowy są zwyczajnie absurdalne. Wciąż zbieramy Wasze głosy w plebiscycie, a spośród tych, które powtarzają się najczęściej, chcemy wybrać największe drogowe absurdy w mieście. Co tydzień podsumowujemy aktualne wyniki.
    Klecińska - zjazd z estakady w kierunku skrzyżowania z Grabiszyńską. To na razie lider plebiscytu

    Klecińska - zjazd z estakady w kierunku skrzyżowania z Grabiszyńską. To na razie lider plebiscytu ©Janusz Wojtowicz

    Listę największych absurdów przekażemy osobom odpowiedzialnym za organizację ruchu w mieście i przypilnujemy, by poszukali na nie recepty. Przyjrzenie się takiej liście zadeklarował już wiceprezydent Wrocławia Wojciech Adamski.

    W naszym plebiscycie wygrywa na razie skrzyżowanie ul. Klecińskiej, ul. Grabiszyńskiej i al. Hallera.

    NAJWIĘKSZE ABSURDY DROGOWE WE WROCŁAWIU - GŁOSUJ - WEJDŹ DO PLEBISCYTU - KLIKNIJ

    Jak opisują nasi Czytelnicy, pierwotnie dwa pasy drogowe prowadziły z ul. Klecińskiej na wprost w al. Hallera i ruch był w miarę płynny. Potem zmieniono organizację ruchu tak, że lewy pas prowadzi tylko do skrętu w lewo w ul. Grabiszyńską. W efekcie tworzą się zatory już 100 m przed sygnalizacją. Auta jadące Klecińską lewym pasem zmieniają pas na prawy, co prowadzi do zamieszania.



    Rzeczywiście, korki tworzą się tam ogromne, a wybrany rozkład kierunków na skrzyżowaniu wcale sytuacji nie ułatwia. Ci, którzy jadą w lewo, są blokowani przez tych, którzy nagle przed skrzyżowaniem orientują się, że muszą zmienić pas. W godzinach szczytu przejechanie prosto na jednym cyklu świetlnym graniczy z cudem.

    Wielokrotnie urzędnicy zmieniali tam organizację ruchu, tłumacząc to zwiększeniem przepustowości skrzyżowania, m.in. wydzielili pas do skrętu w prawo. Te zabiegi ograniczyły jednak ruch na ważnej relacji: obwodnicy śródmiejskiej (ul. Klecińska) i al. Hallera. Natomiast ul. Grabiszyńską jeździ znacznie mniej aut niż obwodnicą.

    Co na to urzędnicy? Chwalą zmiany. Wiceprezydent Wrocławia Wojciech Adamski, podsumowując działanie systemu ITS, który wyeliminował ze wspomnianego skrzyżowania sekundniki, mówił: - Proszę się zastanowić, co by było, gdyby ITS nie było w ogóle.

    I podał przykład krzyżówki al. Hallera i ul. Klecińskiej z ul. Grabiszyńską.

    - Tam trzy lata temu przejeżdżało 3400 samochodów na godzinę, a teraz jest to 7600 samochodów. To skok o ponad 100 proc. - zaznaczył Adamski.

    Oto absurdy drogowe, na które oddaliście do tej pory najwięcej głosów:
    1. Klecińska - zjazd z estakady w kierunku Hallera (1768 głosów).
    2. Zwężenie przed mostem Zwierzynieckim (1557 głosów).
    3. Rondo Ojca Pio na ul. Zwycięskiej (1167 głosów).
    4. Rondo Rotmistrza Pileckiego i przejazd kolejowy na ul. Strzegomskiej (1165 głosów).
    5. Czerwona fala od Arkad do Podwala (675 głosów).
    6. Źle zaprojektowany węzeł Bielański (662 głosy).
    7. Kochanowskiego i ograniczenie prędkości do 40 km/h (541 głosów).
    8. Zakaz skrętu w lewo z ul. Widok w ul. Kazimierza Wielkiego (493 głosy).
    9. Lewoskręt z Wyścigowej w Wojszycką (391 głosów).
    10. Krótkie cykle świateł i korki na Karkonoskiej (341 głosów).

    Czytaj także

      Komentarze (56)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ulica Główna

      kier (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      W okolicy ulicy Głównej co roku powstaje kilka nowych domów co oznacza ciągły przyrost natężenia ruchu. Oczywiście nikt nie myśli jak rozwiązać ten problem, a wydaje mi się, że najlepszym...rozwiń całość

      W okolicy ulicy Głównej co roku powstaje kilka nowych domów co oznacza ciągły przyrost natężenia ruchu. Oczywiście nikt nie myśli jak rozwiązać ten problem, a wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie na obu końcach tej ulicy rond. Natomiast urzędnicy pomyśleli jak utrudnić ruch. Po wybudowaniu sklepu "Biedronki" wybudowano na przejściu dla pieszych azyl, likwidując pas ruchu na wprost i w lewo. Teraz każdy samochód chcący jechać z ulicy Głównej na stare Maślice tamuje na kilka minut ruch. Tymczasem to przejście powinno zostać całkowicie zlikwidowane gdyż łączy "Biedronkę" z jednym małym domkiem. O tym, że na skrzyżowaniu nie musi być czterech przejść najlepiej może świadczyć skrzyżowanie u zbiegu ulic Strzegomskiej i Gubińskiej. Tam nie ma przejścia na najkrótszej drodze pomiędzy Lidlem i Halą Strzegomską. Codziennie wiele osób pokonuje tą trasę stojąc trzy razy na światłach i nikomu krzywda się nie dzieje.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ulica Górnicza

      mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      ulica Górnicza po obu stronach w/w ulicy stoją zaparkowane samochody zmuszone parkować w kretyński sposób - wzdłuż jezdni. Tak zamiast wcześniejszych 2-óch pasów i sporo miejsc parkingowych, jest...rozwiń całość

      ulica Górnicza po obu stronach w/w ulicy stoją zaparkowane samochody zmuszone parkować w kretyński sposób - wzdłuż jezdni. Tak zamiast wcześniejszych 2-óch pasów i sporo miejsc parkingowych, jest wszystkiego dwa razy mniej. Pomijam już korki które przez to się tworzą, brak możliwości wyjazdu z bocznych uliczek ze względu na ograniczoną widoczność, brak możliwości wyczyszczenia ulicy lub jej odśnieżenia zimą oraz przejazdu karetek pogotowia lub straży pożarnej - tylko jeden pas. Dziękujemy wam j$%#@ni tępi urzędnicy :) Mam nadzieje, że zdechniecie. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      absurdem są...

      gerappa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      wydzielone torowiska choćby na trzebnickiej i podwalu. tramwaj przejeżdża raz na jakiś czas, auta stoją w korku i do tego bzdurny its za wiaduktem przy powstańców wielkopolskich, który przepuszcza...rozwiń całość

      wydzielone torowiska choćby na trzebnickiej i podwalu. tramwaj przejeżdża raz na jakiś czas, auta stoją w korku i do tego bzdurny its za wiaduktem przy powstańców wielkopolskich, który przepuszcza 2 auta jak tylko pojawia się tramwaj.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sam plebiscyt największym absurdem

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

      Absurdem jest ten cały plebiscyt, który nie odzwierciedla absolutnie żadnej rzeczywistości. Każdy dziennie może oddać minimum 25 głosów (po 5 na każdej posiadanej przeglądarce + na wszystkich...rozwiń całość

      Absurdem jest ten cały plebiscyt, który nie odzwierciedla absolutnie żadnej rzeczywistości. Każdy dziennie może oddać minimum 25 głosów (po 5 na każdej posiadanej przeglądarce + na wszystkich posiadanych urządzeniach mobilnych). Czołowe miejsca w plebiscycie są więc dowodem na to, że kilka osób nudzi się codziennie w robocie i głosuje na głupie plebiscyty, które służą wyłącznie reklamom wyskakującym na stronie w zmasowanej ilości. I irracjonalna radocha, że zgłoszony przez siebie pomysł udało się osobiście własnymi głosami wcisnąć na jedno z pierwszych miejsc.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Największy absurd drogowy to Dutkiewicz

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Kowalski za to co machnął na Piasku dostałby w niezawisłym sądzie znacznie więcej niż tylko mandat od drogówki. Ale cóż, sam stoi za wszystkimi miejskimi absurdami.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .

      .. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Największe to Hermanowska-Koszalińska parę tygodni temu namalowali czewrwoną plamę na skrzyżowaniu, ze to jest rondo. Dzisaiaj koparki zrywają nawierzchnię na środku celem ustawienia wysepki. Jak...rozwiń całość

      Największe to Hermanowska-Koszalińska parę tygodni temu namalowali czewrwoną plamę na skrzyżowaniu, ze to jest rondo. Dzisaiaj koparki zrywają nawierzchnię na środku celem ustawienia wysepki. Jak ktoś ma okazję się tam pojawić to polecam, efekt absurdu w 100% zaliczonyzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie zgadzam się

      Gosia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      nie jest to efekt absurdu, tylko tego, że mimo narysowanego ronda, kierowcy nie umieli z niego korzystać, mieszkam obok w bloku, stłuczki słyszę co 2 dzień, może teraz ustaną.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Utrudnianie wjazdu do miasta - tranzyt przez osiedla

      Remek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Utrudnianie wjazdu do miasta przez niebudowanie obwodnic osiedli na obrzeżach, które doprowadzałyby ruch tranzytowy do AOW i obwodnicy śródmiejskiej - to jest największy absurd jaki wymyślono, a...rozwiń całość

      Utrudnianie wjazdu do miasta przez niebudowanie obwodnic osiedli na obrzeżach, które doprowadzałyby ruch tranzytowy do AOW i obwodnicy śródmiejskiej - to jest największy absurd jaki wymyślono, a władze tylko przyklaskują, bo usprawiedliwiają tym swoją bezczynność w kwestii budowy Trasy Obornickiej i Trasy Krakowskiej. Jednopasmówki na wyjazdach z Wrocławia przebiegające przez osiedla to jakiś horror.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Horror na osiedlach peryferyjnych

      piter (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      @ Remek zgadzam się w 100 %, to horror dla pieszych na tych osiedlach, rowerzystów, mieszkańców ulic przez, które jeżdżą ciężarówki, to wymówka, aby nie dawać częściej komunikacji zbiorowej, bo...rozwiń całość

      @ Remek zgadzam się w 100 %, to horror dla pieszych na tych osiedlach, rowerzystów, mieszkańców ulic przez, które jeżdżą ciężarówki, to wymówka, aby nie dawać częściej komunikacji zbiorowej, bo stałaby w korkach, a mieszkańcy centrum byliby niezadowoleni ze spóźniających się autobusów :(zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      omg

      .. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      gdzie tu absurd na Zwierzynieckim? przecież dalej jest tylko jeden pas w stronę Biskupina więc finał będzie taki że stanie cała komunikacja bo paru frustratów więcej wjedzie na most


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A przed remontem

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      były tam codziennie gigantyczne korki? Bo jeśli nie, to chyba jednak wina zwężenia (no i dodania niepotrzebnych sygnalizacji)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wal

      wal (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      że tak nieskromnie dodam trochę faktów: przed remontem nie było Afrykarium, obiektywnie zwiększył się ruch samochodów osobowych, i owszem, korki tam były - przypomnij sobie działania miasta zakaz...rozwiń całość

      że tak nieskromnie dodam trochę faktów: przed remontem nie było Afrykarium, obiektywnie zwiększył się ruch samochodów osobowych, i owszem, korki tam były - przypomnij sobie działania miasta zakaz skrętu w Mickiewicza, puszczenie pod halą stulecia ruchu, wreszcie te plany przebudowy i przenoszenia przystanków tramwaju itd.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kolejny absurd i to chyba największy

      Ojaj Sąfla (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

      To wypłacanie partaczom z magistratu tradycyjnych dorocznych premii

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wydzielanie torowisk po ktorych nie moga jezdzic rowezysci i motocyklisci

      wroclawianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      Na Pulawskiego i Huskiej korki sa prawie o kazdej godzinie. Wydzielone torowisko jest nieuzywane bo tramawj tu jezdzi raz na 5 minut(Hubska) i raz na 15 minut(Pulaskiego). Na Pulaskiego mamy tez...rozwiń całość

      Na Pulawskiego i Huskiej korki sa prawie o kazdej godzinie. Wydzielone torowisko jest nieuzywane bo tramawj tu jezdzi raz na 5 minut(Hubska) i raz na 15 minut(Pulaskiego). Na Pulaskiego mamy tez wyrob drogo podobny. Jestem pewiem ze Nissan ktorego rozbil Dutkiewicz na tej pasie by sie nie zmiescil na tej ulicy.
      Zabieranie ulicy i malowanie sciezki rowerowej po ktorej i tak nikt nie jezdzi bo twierdza ze jak jest wydzielona na jezdni to jest niebezpieczna.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ll

      ll (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

      czyli tramwaj w którym w szczycie jedzie po 100-300 osób co pięć minut, oznacza że torowisko jest nieużywane. Haha logika godna mistrza.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jest nieużywane przez 4,5 minuty

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      A poza tym, w którym to tramwaju jedzie 300 osób? No chyba że korzystają z pięterka.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama