Kierowco uważaj! Na tych ulicach jest najwięcej wypadków

    Kierowco uważaj! Na tych ulicach jest najwięcej wypadków

    Ewa Wilczyńska

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Kierowco uważaj! Na tych ulicach jest najwięcej wypadków

    ©Jarosław Jakubczak

    Jak wynika z policyjnych statystyk przez ostatnie 8 lat na wrocławskich drogach doszło do 49051 wypadków z udziałem kierowców samochodów osobowych. Tylko w zeszłym roku dwie osoby zginęły na miejscu, a kolejne dwie zmarły w szpitalu w wyniku poniesionych obrażeń. Wytłumaczeniem nie może być śnieg, deszcz czy mgła, bo w latach 2007-2014 zdecydowana większość wypadków miała miejsce przy dobrych warunkach atmosferycznych. Kiedy na drodze ślisko, kierowcy bardziej uważają?
    Kierowco uważaj! Na tych ulicach jest najwięcej wypadków

    ©Jarosław Jakubczak

    W sumie w latach 2007-2014 do 33329 wypadków doszło przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. W 9653 przypadkach było pochmurno, w 4443 padał deszcz, a śnieg przyczynił się do 1093 zdarzeń na drodze.

    Chociaż statystycznie więcej wypadków jest w okresie jesienno-zimowym. Przoduje październik, grudzień i luty, latem na drogach jest bezpieczniej, ale też z powodu wakacji - mniej samochodów.


    Głównym grzechem kierowców jest niezachowanie bezpiecznej odległości. Tylko w zeszłym roku przyczyniło się ono do 2295 wypadków, a w sumie przez ostatnie 8 lat było przyczyną 12670 zdarzeń na drodze. Ale równie częste jest wymuszanie pierwszeństwa. W zeszłym roku policja uznała, że była to przyczyna 1636 wypadków, a w latach 2007-2014 aż 12388 wypadków.

    Czytaj także: Najniebezpieczniejsze miejsca dla pieszych we Wrocławiu oraz Najniebezpieczniejsze miejsca dla rowerzystów

    Niedostosowanie prędkości, przejeżdżanie na czerwonym
    Na liście grzechów kierowców we Wrocławiu jest także niedostosowanie prędkości do warunków, nieprawidłowe zmienianie pasa ruchu, cofanie, omijanie, skręcania i wyprzedzanie. Rzadziej, ale jednak, powodem jest przejeżdżanie na czerwonym świetle. W zeszłym roku była to przyczyna 88 wypadków.

    Na szczęście kierowcy zwykle wychodzą z wypadków w mieście bez poważniejszych obrażeń. Ale liczba ofiar i tak jest niepokojąca. Przez ostatnie 8 lat na wrocławskich drogach zginęło 47 osób, a 2637 zostało rannych. Tylko w zeszłym roku śmierć poniosły cztery osoby, a ranne zostały 124, w tym 42 ciężko.

    CZYTAJ DALEJ: Zdecydowanie częściej wypadki przydarzają się mężczyznom. Lista niebezpiecznych ulic
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (29)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Główne przyczyny wypadków?

      tt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      DWR, ESI, POS, DSR

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skrzyżowanie Zachodniej z Poznańską

      bezmiar pogardy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Nie ma tygodnia żeby się jakieś dwa (albo i więcej) głąby nie zderzyły. A jak wieczorem wyłączają światła to tylko usiąść z popcornem i czekać - bo dla większości matołów jeżdżących po naszych...rozwiń całość

      Nie ma tygodnia żeby się jakieś dwa (albo i więcej) głąby nie zderzyły. A jak wieczorem wyłączają światła to tylko usiąść z popcornem i czekać - bo dla większości matołów jeżdżących po naszych drogach, skrzyżowanie z migającym pomarańczowym to łamigłówka nie do przeskoczenia.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      !!!

      61 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Uwaga na dziennikarzy, za wierszówkę nawet metro we Wrocławiu znajdą.
      Z tych podsumowań i moich obserwacji wynika, że układ komunikacyjny i oznakowanie jest do d...
      Powoduje takie sytuacje...rozwiń całość

      Uwaga na dziennikarzy, za wierszówkę nawet metro we Wrocławiu znajdą.
      Z tych podsumowań i moich obserwacji wynika, że układ komunikacyjny i oznakowanie jest do d...
      Powoduje takie sytuacje przeważnie po długim staniu w korkach wywołanych przez specjalistów z magistratu. Następnym miejscem, gdzie dojdzie do wzrostu liczby wypadków będzie Kazimierza Wielkiego i to już niedługo.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Uważać na kierowców

      Adi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      To kierowcy powodują wypadki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ciekawostka geograficzna

      podpisek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Kierunek północ/wschód tylko Krzywoustego i Wyszyńskiego. Głownie ulice w kierunku południe/zachód.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Widzieliście kiedyś

      piotr77 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 16

      taki wypadek pieszego z pieszym? Albo rowerzysty z rowerzystą? Jak to jest, że jedna grupa powoduje 99% zagrożenia na drogach i jeszcze ma na nich pierwszeństwo?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Durny

      jesteś okrutnie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

      W mojego małego synka wjechał palant rowerowy jadący na maksa chodnikiem.
      Na szczęście, to on rozwalił swój głupi łeb na krawężniku.
      Na słoje nie ma rady. Uskrzydla ich mieszkanie w większym...rozwiń całość

      W mojego małego synka wjechał palant rowerowy jadący na maksa chodnikiem.
      Na szczęście, to on rozwalił swój głupi łeb na krawężniku.
      Na słoje nie ma rady. Uskrzydla ich mieszkanie w większym mieście?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale głupiś

      kk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      czy tylko udajesz

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      WYPADKI

      barley (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

      Wypadki to wina DRÓG, OGRANICZEŃ PRĘDKOŚCI, ROWERANCTWA, PIESZYCH, EKOLOGÓW, KSIĘŻY I W OGÓLE!!!!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Haha

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Masz rację naprawdę (z tą ironią), ale najlepsze jest to, że najwięcej plusujących to ci, którzy właśnie w kolejnym komentarzu będą oskarżać pieszych czy rowerzystów, bo świętą obniżają (choć tak...rozwiń całość

      Masz rację naprawdę (z tą ironią), ale najlepsze jest to, że najwięcej plusujących to ci, którzy właśnie w kolejnym komentarzu będą oskarżać pieszych czy rowerzystów, bo świętą obniżają (choć tak naprawdę podwyższają, bo i oni są uczestnikami ruchu).zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wszystkie wymienione ulice łączy wspólny element - są dwu i wielopasmowe

      Normalny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 4

      każda z wymienionych ulic jest dwu- lub wielopasmowa, co powoduje u kierowców odruch wciskania pedału przyspieszenia, oraz niezachowania ostrożności.
      Proste?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taa

      szczegolnie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

      Legnicka, którą miałem wątpliwą przyjemność wracać wczoraj ok. godz 16.30. Na odcinku Zachodnia-Górnicza. 26 minut! I wspomagane ITS-u ! Prędkość przejazdu sobie oblicz i zobaczysz, że częściej...rozwiń całość

      Legnicka, którą miałem wątpliwą przyjemność wracać wczoraj ok. godz 16.30. Na odcinku Zachodnia-Górnicza. 26 minut! I wspomagane ITS-u ! Prędkość przejazdu sobie oblicz i zobaczysz, że częściej wciskałem hamulec niż gaz :) .Pozdrawiam.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Artykuł dotuczył ilości wypadków a nie prędkości jazdy/.

      Normalny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale jak nie naciśniesz gazu to toczysz sie wolniej niż pieszy chodzi :)....

      zielony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      ... ludzie po prostu nie ogarniają otoczenia .. dwa i wiele pasów komplikuje ich analizę sytuacji ... bo są tylko ludźmi i robią błędy .... to infrastruktura jest do bani patrzy USA jak jest STOP...rozwiń całość

      ... ludzie po prostu nie ogarniają otoczenia .. dwa i wiele pasów komplikuje ich analizę sytuacji ... bo są tylko ludźmi i robią błędy .... to infrastruktura jest do bani patrzy USA jak jest STOP to wszędzie znaki pionowe, poziome wielkie STOP i namalowane farba która nie znika po miesiącu .. A droga jednokierunkowa to jest co jakiś oznaczenie poziome ONE WAY ... Niemcy przejścia dla pieszych ( baz sygnalizacji) mają w nocy pomarańczowe mrugające światło dla kierowców itd.... wiele można zrobić.
      My obecnie mamy masę aut i mści się teraz kiepska inżynieria ruchu drogowego.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie dziwię sie skoro na inżynierii transportu są przedmioty zapchaj dziury

      Normalny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      typu: materiałoznawstwo, socjologia, przedmioty o myjniach samochodowych (by profesor dorobił do tej emeryturki), marketingi...
      A przedmioty jak systemy transportowe, logistyka są cięte jak leci.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Oczywiście sa i tacy co uważają ulicę za

      zielony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      prywatny tor wyścigowy ale ci to pewnie długo się prawiem nie nacieszą.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Statystki...

      Pokolenie #żalpl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 4

      Szanowna gazeto piszecie, że "Zdecydowanie częściej wypadki przydarzają się mężczyznom - statystycznie trzy razy częściej." Wg. jakich statystyk? Tylko tych, do których jest wzywana policja? Jak...rozwiń całość

      Szanowna gazeto piszecie, że "Zdecydowanie częściej wypadki przydarzają się mężczyznom - statystycznie trzy razy częściej." Wg. jakich statystyk? Tylko tych, do których jest wzywana policja? Jak się identyfikuje sprawcę? Wg danych osobowych czy osoby, na którą wykupione jest OC? Ile kobiet a ilu mężczyzn w Polsce jeździ regularnie samochodem? Ile godzin statystycznie przed kółkiem spędza mężczyzna, a ile kobieta? Bo jak dla mnie, to równie dobrze można napisać, że statystycznie na budowach w Polsce giną i ulegają wypadkom wyłącznie mężczyźni. Czy dlatego, że kobiety są bardziej ostrożne czy dlatego, że na budowie (nie licząc kadry kierowniczej) pracuje 99,9% mężczyzn i 0,1% kobiet?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Statystyka

      popododo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Statystycznie, to ja i mój pies mamy po trzy nogi ;)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie tylko tych statystyk

      myślący (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      przede wszystkim ze statystyk firm ubezpieczeniowych,
      nie ma to jednak znaczenia, albowiem statystyki się pokrywają i w takim wypadku bez znaczenia jest z jakich liczb policzysz procenty -...rozwiń całość

      przede wszystkim ze statystyk firm ubezpieczeniowych,
      nie ma to jednak znaczenia, albowiem statystyki się pokrywają i w takim wypadku bez znaczenia jest z jakich liczb policzysz procenty - wychodzi na to samo:
      kobiet kierowców jest 40%, a powodują formalnie 25% wypadków [Najwięcej wypadków formalnie powodują chłopcy 18 - 24 lat]
      jedyne co można podważać to te formalne przyczyny, bo np. "Mężczyźni są z reguły pewniejsi za kierownicą, odważniejsi. Kobiety za kółkiem są ostrożniejsze i zdecydowanie rzadziej łamią przepisy drogowe."
      W efekcie można tzw. stereotypowo wysnuć wnioski, że odważni za kółkiem mężczyźni "przejawiają większą skłonność do brawury", a przeostrożne kobiety "jeżdżą jak baby". Tymczasem w żadnej statystyce nie wyjdzie, że prawdziwą (nie formalną) przyczyną wypadku, było to, że np. "ostrożna" panienka bez sensu zatrzymała swój pojazd na wąskiej drodze, bo coś większego jechała na przeciwko i pewny na drodze facet w nią przywalił (przyczyną będzie niezachowanie odległości przez mężczyznę), a takich rzeczy, że facet po dłuższej chwili miał już dość jazdy za ślimaczącą się i co chwile hamującą babą, nerwy mu puściły i wykonał ryzykowny manewr i... bum w coś - tego nigdy statystyka nie uwzględni
      mamy więc jak zawsze "małe kłamstwo, duże kłamstwo i statystyka"zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Moje uszkodzenia na aucie to tylko baby...

      zielony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      1. żona tylni zderzak .. cofała
      2, Laska z Wołowa też tylni zderzak
      3. błotnik bo pani otwierała tak drzwi od auta zaparkowanego obok jak moje dzieci wieku 6 lat.

      Faceci są bardziej...rozwiń całość

      1. żona tylni zderzak .. cofała
      2, Laska z Wołowa też tylni zderzak
      3. błotnik bo pani otwierała tak drzwi od auta zaparkowanego obok jak moje dzieci wieku 6 lat.

      Faceci są bardziej przewidywalni i da się zrobić unik :)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skoro podajecie ...

      Zdzich (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 7

      Skoro podajecie, że większość wypadków powodują mężczyźni to może podajcie też strukturę płciowości wszystkich kierowców. Bo jeśli wśród kierowców jest większość mężczyzn to naturalne jest, że...rozwiń całość

      Skoro podajecie, że większość wypadków powodują mężczyźni to może podajcie też strukturę płciowości wszystkich kierowców. Bo jeśli wśród kierowców jest większość mężczyzn to naturalne jest, że większość wypadków jest z ich udziałem. I wtedy informacja o tym, że ilość wypadków powodowanych przez kobiety jest manipulacją bo sugeruje, że są bezpieczniejszymi kierowcami kiedy tak naprawdę jest ich po prostu na drogach mniej i dlatego powodują statystycznie mniej wypadków.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      podaje

      myślący (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      kobiet kierowców jest 40%, a powodują formalnie 25% wypadków [Najwięcej wypadków formalnie powodują chłopcy 18 - 24 lat] - nie powodują formalnie 40% wypadków, a 25%, czyli zdecydowanie mniej...rozwiń całość

      kobiet kierowców jest 40%, a powodują formalnie 25% wypadków [Najwięcej wypadków formalnie powodują chłopcy 18 - 24 lat] - nie powodują formalnie 40% wypadków, a 25%, czyli zdecydowanie mniej
      jedyne co można podważać to te formalne przyczyny, bo np. "Mężczyźni są z reguły pewniejsi za kierownicą, odważniejsi. Kobiety za kółkiem są ostrożniejsze i zdecydowanie rzadziej łamią przepisy drogowe."
      W efekcie można tzw. stereotypowo wysnuć wnioski, że odważni za kółkiem mężczyźni "przejawiają większą skłonność do brawury", a przeostrożne kobiety "jeżdżą jak baby". Tymczasem w żadnej statystyce nie wyjdzie, że prawdziwą (nie formalną) przyczyną wypadku, było to, że np. "ostrożna" panienka bez sensu zatrzymała swój pojazd na wąskiej drodze, bo coś większego jechała na przeciwko i pewny na drodze facet w nią przywalił (przyczyną będzie niezachowanie odległości przez mężczyznę), a takich rzeczy, że facet po dłuższej chwili miał już dość jazdy za ślimaczącą się i co chwile hamującą babą, nerwy mu puściły i wykonał ryzykowny manewr i... bum w coś - tego nigdy statystyka nie uwzględni
      mamy więc jak zawsze "małe kłamstwo, duże kłamstwo i statystyka"zwińzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skoro podajecie...

      sm (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      Skoro podajecie, na których ulicach jest najwięcej wypadków, to może jeszcze wypadałoby napisać ile samochodów nimi jeździ. Bo może się okazać, że te 'najniebezpieczniejsze' są po prostu...rozwiń całość

      Skoro podajecie, na których ulicach jest najwięcej wypadków, to może jeszcze wypadałoby napisać ile samochodów nimi jeździ. Bo może się okazać, że te 'najniebezpieczniejsze' są po prostu 'najruchliwsze' i jeśli statstycznie '1 na iluś tam kierowców' się rozwali, to wypadków jest najwięcej po prostu tam, gdzie jest największy ruch? Albo na tych ulicach, które są najdłuższe?
      Hm...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale po co taka statystyka?

      --- (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Normalnych ludzi nie interesuje propaganda, jaką chcesz uprawiać. Ale interesuje po prostu prawdopodobieństwo stuknięcia.
      Najdłuższą i najbardziej ruchliwą ulicą jest Armii Krajowej, a do...rozwiń całość

      Normalnych ludzi nie interesuje propaganda, jaką chcesz uprawiać. Ale interesuje po prostu prawdopodobieństwo stuknięcia.
      Najdłuższą i najbardziej ruchliwą ulicą jest Armii Krajowej, a do pierwszego miejsca jej daleko. Ale tamta ulica nie ma trzech pasów drogowych, ale za to dużo zieleni, miejsca dla rowerzystów i pieszych... A Legnicka to niemal autostrada.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      oczywiście, że tak jest, ale co z tego

      myślący (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      podana informacja jest
      - albo czystą statystyką
      - albo komuś ma się przydać do decyzji którędy jeździć, aby mieć mniejsze prawdopodobieństwo wypadku (lub większe, jak ktoś potrzebuje skasować...rozwiń całość

      podana informacja jest
      - albo czystą statystyką
      - albo komuś ma się przydać do decyzji którędy jeździć, aby mieć mniejsze prawdopodobieństwo wypadku (lub większe, jak ktoś potrzebuje skasować auto i ponosi ryzyko, że może nie udać się nie ze swojej winy)
      w tym drugim przypadku, tj. ktoś podejmuje decyzje na pofdstawi tych informacji, nie jest ważne jakie są przyczyny tego stanu rzeczy, ważne, że na danej drodze jest większe prawdopodobieństwo niespodziewanego zakończenia jazdy i tylezwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama