Tunel ma być gotowy do końca listopada, jednak kierowcy nie pojadą nim wcześniej niż pod koniec grudnia albo nawet na początku przyszłego roku. Dlaczego? - Niezbędne są odbiory techniczne - tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Teraz kierowcy wjeżdżają na parking od ul. Krupniczej, a wyjeżdżają na ul. Modrzejewskiej przy operze. To po otwarciu tunelu się nie zmieni. Natomiast od strony Kazimierza Wielkiego można będzie zarówno wjechać na parking, jak i z niego wyjechać.
Trudno się dziwić, że codziennie parking przy Forum jest zapełniony po brzegi. To jedno z nielicznych miejsc w centrum miasta, gdzie można zostawić samochód za darmo.
Wkrótce sytuacja diametralnie się zmieni, bo kilka dni temu Wrocławskie Inwestycje po trzeciej próbie rozstrzygnęły przetarg na operatora parkingu. Wygrało konsorcjum trzech poznańskich firm: Projekt Parking, Stadtraum Polska i Parking Control.
Nieznany jest jeszcze konkretny termin wprowadzenia opłat, ale wiele wskazuje na to, że będzie to początek przyszłego roku. Nie mniej istotny jest cennik. Z zapowiedzi wynika, że parking przy Forum ma być tańszy niż te prowadzone przez prywatne firmy. Nieoficjalnie mówi się o tym, że opłata za godzinę postoju może wynosić ok. 3 zł.
Dla porównania - na parkingu Szewska Centrum godzina postoju kosztuje 6 zł, we Wratislavia Center przy ul. Rzeźniczej - 8 zł, na pl. Nowy Targ za pierwszą trzeba zapłacić 5,5 zł, a każdą kolejną - 5 zł. Taniej jest zostawić samochód na ulicy, ale płatnych miejsc w centrum tak dużego miasta nie jest wiele.
W strefie A i B (ta pierwsza obejmuje ulice najbliższe Rynku, druga kończy się na fosie) za pierwszą godzinę trzeba zapłacić 3 zł. Dłuższy postój jest droższy. Druga godzina w strefie A kosztuje 3,6 zł, a trzecia - 4,3 zł. W strefie B jest nieco taniej, bo druga godzina kosztuje 3,15 zł, a trzecia - 3,3 zł. W strefie C, najdalej od centrum, za pierwszą godzinę trzeba zapłacić 2 zł, tak samo za kolejne.
Nic dziwnego, że od początku września, kiedy otwarto parking przy NFM , trudno znaleźć na nim wolne miejsca, mimo że jest ich ogółem aż 660. Co bardziej zdesperowani stawiają auta na terenie parkingu, ale w miejscach nieprzeznaczonych do parkowania.
Wraz z wprowadzeniem opłat popularność parkingu zapewne gwałtownie zmaleje. Dokładnego terminu nie podano, ale to kwestia kilku tygodni, bo znany jest już wyłoniony w przetargu operator. Niektórzy kierowcy liczą po cichu, że cennik zawiśnie dopiero w lutym.
Wcześniej, w grudniu lub styczniu, dojazd do parkingu stanie się wygodniejszy. Dziś można się tam dostać jedynie z ul. Krupniczej, jadąc od ul. Sądowej. Do końca listopada zostanie ukończony tunel od strony Kazimierza Wielkiego. Dodajmy, że odbiory techniczne potrwają prawdopodobnie miesiąc.
Wjazd od ul. Krupniczej i wyjazd w ul. Modrzejewskiej będą funkcjonowały bez zmian. Nie będzie natomiast możliwości wykorzystania terenu parkingu jako wygodnego skrótu, na przykład między Kazimierza Wielkiego i Modrzejewskiej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?