Z Wrocławia zniknęły autobusy wysokopodłogowe

    Z Wrocławia zniknęły autobusy wysokopodłogowe

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    W piątek ostatni pożegnalny przejazd wysokopodłogowego autobusu we Wrocławiu
    1/4
    przejdź do galerii

    W piątek ostatni pożegnalny przejazd wysokopodłogowego autobusu we Wrocławiu ©MPK Wrocław

    Na wrocławskich ulicach nie ma już autobusów wysokopodłogowych obsługujących regularne kursy MPK. Od dziś wszystkie wozy są przystosowane do wjechania tam wózkiem inwalidzkim czy dziecięcym. Odbył się ostatni kurs autobusu marki Volvo, do którego trzeba było wchodzić po schodkach.
    Choć od dziś w rozkładach są już same niskopodłogowe autobusy, będzie można jeszcze po raz ostatni zobaczyć wysokopodłogowe volvo B10M podczas specjalnego przejazdu. W piątek 20 listopada podczas symbolicznego pożegnania, zobaczymy ostatni kurs tego modelu na wrocławskich ulicach.

    – Z tej okazji zapraszamy wszystkich miłośników komunikacji miejskiej na pożegnanie pierwszego autobusu marki Volvo, który trafił do nas od producenta w 1996 roku (numer boczny 8008).
    Będą go prowadzić kierowcy, którzy ten autobus odbierali z fabryki i przez wiele lat nim jeździli. Witali go w szeregach MPK i teraz po 19 latach eksploatacji i 1 mln 100 tys. przejechanych kilometrów pożegnają – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK.

    Nie potrzeba już wysokopodłogowych autobusów, bo ostatnie 14 sztuk wozów B10M zastąpiły nowoczesne pojazdy marki MAN. Dostarczył je podwykonawca, firma Michalczewski. Objął on właśnie obsługę ostatnich z przejmowanych systematycznie od czerwca osiemnastu linii. Od soboty autobusy podwykonawcy obsługują linie 112, 113, 612 oraz 128, 409 w dni wolne i weekendy.

    Kończy to etap wymiany 126 autobusów, który MPK przeprowadziło w niespełna dwa lata. – Najpierw spółka wydzierżawiła 57 niepodpodłogowych i klimatyzowanych solarisów, a następnie zawarła umowę z podwykonawcą na obsługę wytypowanych linii, której warunkiem było dostarczenie nowych pojazdów marki MAN i solaris urbino alpino – przypomina Agnieszka Korzeniowska.

    O szczegółach pożegnalnego kursu wysokopodłogowego volvo będziemy jeszcze informować.

    Czytaj także

      Komentarze (50)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Git malina

      Ejdzej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      I takie wiadomości lubię. Brawo tak trzymać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bogaty Wrocław ?

      zgred zacietrzewiony (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Były bardzo wygodne komu one przeszkadzały no komu ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taaaa

      Mario (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Starość, wysłużyły już swoje, nadszedł ich czas i bardzo dobrze, bo ich miejsce zajmują nowocześniejsze autobusy, co jest bardzo dobrą informacją. Poza tym popularnie zwane były "czołgami" (przez...rozwiń całość

      Starość, wysłużyły już swoje, nadszedł ich czas i bardzo dobrze, bo ich miejsce zajmują nowocześniejsze autobusy, co jest bardzo dobrą informacją. Poza tym popularnie zwane były "czołgami" (przez ich toporny wygląd, ciężkie prowadzenie i niezbyt dużą moc), więc nikt specjalnie tęsknić za nimi nie będzie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      AUTOBUSY NIEPODPODŁOGOWE

      ZENEK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Artykuł Werci jak zawsze na najwyższym poziomie. Autobusy niepodpodłogowe? Solaris Urbino Alpino? UŚMIAĆ SIĘ MOŻNA! Weźcie się do roboty!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A ciekawe co będzie jak Michalczewski zwinie iteres, albo nie przedłuży umowy z MPK?

      sdfas (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Więc lepiej nie pozbywajcie się tych autobusów, bo mogą się jeszcze przydać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kierowca - rowerzysta

      zacznijcie od siebie naukę manier!!! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      a co z waszymi głośnymi rozmowami przez tel.? co z naciskaniem jak obłąkani przycisków na każdym przystanku? co z blokowaniem drzwi? co z dobieganiem do autobusu który jest i tak spóźniony więc ty...rozwiń całość

      a co z waszymi głośnymi rozmowami przez tel.? co z naciskaniem jak obłąkani przycisków na każdym przystanku? co z blokowaniem drzwi? co z dobieganiem do autobusu który jest i tak spóźniony więc ty jeszcze bardziej? co pretensjami że kierowca nie otwiera drzwi jak czeka na światło pozwalające szybko opuścić torowisko? co waszymi śmierdzącymi perfumami? jam mam już dosyć i zmieniam zawód puki jeszcze mam czas a was księżniczki i królowie będą niedługo wozić sami ukraincy....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      linie dla podwykonwaców

      wrocek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      A kiedy będzie przejęcie linii A, jakoś umknęło to decydentom, a jak pamiętam obiecywali:(


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      umowa

      tantus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Do pierwotnej umowy z Michalczewskim zawarto kilka aneksów. Stąd m.in. firma nie obejmie linii A, zamiast tego dostała się im linia 132.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      i myślisż że

      czytelnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      coś na tym zyskasz >)) kpina bez wzg edu na to kto będzie jeździł jak mu miasto karze ,kierowcy tracący pracę w mpk ( z różnych powodów )idą do michalczewskiego bo potrzebują na chleb a ty się...rozwiń całość

      coś na tym zyskasz >)) kpina bez wzg edu na to kto będzie jeździł jak mu miasto karze ,kierowcy tracący pracę w mpk ( z różnych powodów )idą do michalczewskiego bo potrzebują na chleb a ty się cieszysz że więcej za to zapłacisz w podatkach . jeśli narzekałeś na kierowcę z mpk to teraz będzie cię woził w barwach michalczewskiego . on będzie mniej zarabiał a ty zapłacisz większy podatek - włącz myślenie
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brawo

      VonKJ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      Naprawdę cieszy fakt, że w mieście nie ma już wysokopodłogowych autobusów, bo to jednak świadczy o trosce o pasażera i jego komfort podróży.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wysokopodłogowe

      adam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Wysoko podłogowe autobusy również były komfortowe. Lubiłem nimi jeździć.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Autobusy powymieniane, ale kloszardy jak byly, tak sa ;)

      Zenek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      och, ta boska komunikacja publiczna ;)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sorry

      EdytaSz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Sorry, ale komunikacja publiczna ani tych ludzi nie produkuje, ani nie nagania ich do siebie. W sprawie walki z tym (pomagania im), aby w mieście nie było kloszardów to bardziej się jakaś opieka...rozwiń całość

      Sorry, ale komunikacja publiczna ani tych ludzi nie produkuje, ani nie nagania ich do siebie. W sprawie walki z tym (pomagania im), aby w mieście nie było kloszardów to bardziej się jakaś opieka społeczna albo coś w tym stylu nadaje.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlaczego kierowca staje pół metra od krawężnika

      emerytka o kulach (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 12

      Jeden kierowca potrafi podjechać pod sam krawężnik, a inny nie. Dlaczego? Czy ta umiejętność nie jest sprawdzana przed przyjęciem kierowcy do pracy w MPK.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W ustawie jest 20cm od krawężnika...

      janek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      ...jak podjadę pod krawężnik to nie obniżę autobusu, bo autobus oprze się o krawężnik, jak podjadę 10-20cm od krawężnika to bez problemu go obniżę do linii krawężnika. To jest chyba proste i...rozwiń całość

      ...jak podjadę pod krawężnik to nie obniżę autobusu, bo autobus oprze się o krawężnik, jak podjadę 10-20cm od krawężnika to bez problemu go obniżę do linii krawężnika. To jest chyba proste i logiczne. Na koniec dodam, że nie mam zamiaru płacić za porysowany autobus, bo ktoś chciał podjazdu pod sam krawężnik, chyba, że pasażer za to dopłaci.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dziwne

      czytelnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      Pani Agnieszka zapomniała że podwykonawca to inna firma niż MPK której jest ponoć rzecznikiem i wychwala w zasadzie konkurencje. Może z tego ma dodatkowe profity ? Ja osobiście podciągnął bym to...rozwiń całość

      Pani Agnieszka zapomniała że podwykonawca to inna firma niż MPK której jest ponoć rzecznikiem i wychwala w zasadzie konkurencje. Może z tego ma dodatkowe profity ? Ja osobiście podciągnął bym to pod działanie na szkodę firmy macierzystej bo pierwszy raz słyszę żeby się cieszyć że firma którą reprezentuje będzie miała większą konkurencje - czytaj mniej zarabiała zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do czytelnik

      Olek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Gdzie ty w tym tekście widzisz jakiekolwiek wychwalanie konkurencji? Nijak w tym tekście nie ma czegoś takiego.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama