Odpowiedzi na to pytanie szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin:
W 2014 roku pisaliśmy, że podczas remontu ul. Curie-Skłodowskiej tory na moście Zwierzynieckim we Wrocławiu zostały wymienione na stare szyny zdjęte wcześniej z ul. Borowskiej.
Pisaliśmy wtedy, że w 2016 roku do modernizacji pójdzie cały most Zwierzyniecki, wtedy też zostaną położone nowe tory. Choć już podczas remontu ul. Curie-Skłodowskiej most był częściowo zamknięty, wtedy nie było pieniędzy na większy zakres prac.
Plany zakładają również częściową przebudowę ul. Wróblewskiego, prace na Mickiewicza i Wystawowej - tu zmieni się najwięcej, będzie nowy przystanek, a miejsca postojowe zostaną zlikwidowane. W ramach tego samego zadania przebudowana zostanie pętla Sępolno.
Wiadomo, że inwestycja na pewno nie ruszy w 2016 r. – Jest ona uzależniona od dofinansowania z Unii Europejskiej. Przebudowa pętli Sępolno wraz z budową torowiska na ul. Mickiewicza i Wystawowej i częściwą przebudową ul. Wróblewskiego została zgłoszona na listę Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Czekamy na decyzję w tej sprawie – mówi Zbigniew Komar, wicedyrektor departamentu Infrasturktury i Gospodarki w urzędzie miasta.
Nie wiadomo, kiedy i czy projekt na tę listę wejdzie, nie ma nawet gwarancji, że dowiemy się tego w przyszłym roku. Na razie przebudowa jest odroczona, o remoncie samego mostu Zwierzynieckiego też nic nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że zostanie on odnowiony, ale nie poszerzony – jest to zabytkowa przeprawa, której konstrukcja nie będzie zmieniana. Torowisko nadal będzie tam wydzielone, nie będzie dwóch pasów dla kierowców.
Czytaj więcej: Drogowe absurdy we Wrocławiu: Curie-Skłodowskiej i most Zwierzyniecki
Przypomnijmy, że remont ul. Curie-Skłodowskiej i położenie torowiska na moście to część tej samej koncepcji, która zakłada remont mostu i ul. Wróblewskiego wraz z budową przystanku na Wystawowej, przebudową Mickiewicza i pętli Sępolno. Inwestycja nie będzie kontynuowana z pieniędzy miejskich, czeka na pieniądze unijne. Jak mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, dokumentacja dotycząca pierwszego etapu tego zadania została przekazana do WI w całości, drugi etap jest dopiero opracowywany. Wrocławskie Inwestycje nie mają z kolei żadnych informacji o realizacji tego projektu.
Koszt całego zadania: budowy pętli wraz z budową przystanków na Wystawowej i zmianą organizacji ruchu na ul. Wystawowej oszacowano na 91 mln zł, z czego 63 mln miałyby pochodzić ze środków unijnych, a 28 milionów - to wkład własny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?